Google Adwordsi reklaamivõimalused

Alates 2017 septembrist on agentuuris tegutsemas digitiim, kes pakub erinevaid digitaalmeedia lahendusi ehk tegeleb digitaalse turundusega. Mida see tähendab? Näiteks koostöös sisuturundustiimiga luuakse SEO sõbralik sisu, mis tõstab Google silmis sinu veebilehe väärtust; planeerib ja korraldab Google, Youtube, Facebooki jt sotsiaalmeedia kanalite reklaame, mis suunatud detailselt sinu ettevõtte poolt soovitud sihtrühmale. Võimalusi on palju ja erinevaid.

Oma ettevõtte, toote või teenuse – kuvamiseks internetis on mitmeid erinevaid võimalusi. Käesolevas artiklis tutvustame peamiselt kolme: veebilehe parem nähtavus läbi Google otsingu-, bänner- või videoreklaami. Samuti kirjeldame lühidalt mainitud reklaamivõimaluste hinnakujunemise, et endale parim võimalus välja valida.

Google Adwordsi otsingureklaamid

Veebilehe parem leitavus Google otsingutulemustes

Guugeldamine kui tegevus on igapäevane paljude jaoks. See aitab meil saada kätte kiiresti oluline informatsioon enda poolt otsitu kohta. Küll aga ei mõtle tõenäoliselt guugeldaja alati sellele, et nähtavad tulemused jagunevad tegelikkuses kaheks: orgaanilisteks ehk loomulikeks tulemusteks ning makstud ehk tekstreklaamideks. Viimase puhul peame silmas oksjoni põhimõttel toimivat reklaamisüsteemi, kus reklaamide paiknemine kujunevad välja vastavalt pakkumishinnale, reklaami asjakohasusele ning turukonkurentsile.

Sellisel reklaamiviisil on mitmeid eeliseid

  • Väga kuluefektiivne lahendus– reklaami avaldamise kulu tekib alles kui kasutaja reklaamil klikib. Reklaamimahu ostumudelina võimalik kasutatada ka näitamispõhist (CPM – Cost Per Mille) maksustamist, mille puhul tekib kulu, kui reklaami on näidatud tuhat korda.
  • Lai valik võimalusi sihtrühma täpseks sihtimiseks–  asukoha, keele, seadmete, aja, vanuse, soo või vastava veebilehekülje külastajate profiili alusel.
  • Tulemuste täpne mõõtmine– võimalik täpselt eristada, millised märksõnad toimisid kõige efektiivsemalt (kulu/ kliki või konversiooni suhe); kaua kasutajad lehel viibisid, kui suur oli põrkemäär, kui palju jõuti ostukorvi aga ostu ei sooritanud jne. Täpsemaks mõõtmiseks soovitame kasutada Google Analyticsi kasutamisel Tag Manageri, määrata täpsed eesmärgid (Goal-id) ning e-poodide puhul seadistada E-commerce.
  • Reklaamid on asjakohased– ole leitav seal, kus sind otsitakse.
  • Kohesed tulemused kindla hinnaga– otsingureklaamidega on võimalik olla esindatud Google otsingutulemustes mõne päevaga.
  • Reklaamid abistavad tarbijat vajaliku informatsiooni leidmisel.

Otsingureklaamide peamised puudused

  • Reklaamide avaldamise hind sõltub konkurentsist ning on muutuv pikema perioodi vältel.
  • Uut toodet ei oska ega tea inimesed veel otsida.
  • Liiga vähene märksõna otsingumaht.

Nagu eelpool mainitud, toimib otsingureklaam oksjoni põhimõttel, kus reklaami hind sõltub peamiselt reklaamitava valdkonna konkurentsi tihedusest, reklaamide kvaliteedi skoorist ning sihtimistäpsusest. Kogu kampaania eelarve sõltub kuvatavate märksõnade hulgast ja nende konkurentsist; ajaperioodi pikkusest ning reklaamimahust.

Minimaalne kampaania korraldamise tasu on 150€ valitud perioodiks. Tutvu teenusega siit.

Veebilehe parem nähtavus läbi Google Adwordsi bännerreklaamide

Bännerreklaamide kuvamiseks kasutame ühe peamise kanalina Google Display reklaamivõrgustikku, mille katvus on hinnanguliselt kuni 90% kogu interneti kasutajatest. Tegemist on maailma suurima bännerreklaami võrgustikuga, koosnedes miljonitest veebilehtedest ja rakendustest. See võimaldab läheneda efektiivselt väga erinevatele sihtrühmadele.

Eelnevalt kirjeldatud otsingureklaamid võimaldavad jõuda inimesteni, kes juba teadlikult otsivad kindlat toodet või teenust. Bännerreklaamid võimaldavad aga püüda tähelepanu juba enne otsingutsüklit, tuletada seda talle meelde, kui epoes jäi ostutsükkel poolikuks või suurendada brändi tuntust. Näiteks näidata inimestele bännerreklaame kui nad on vaadanud vastava teemaga seotud videot, lugenud emaili või külastanud veebilehekülgi.

Bännerreklaamide peamised eelised

  • Madal hind – Olenevalt segmendi konkurentsist, on üldjuhul Google bännerreklaamide kuvamise või lõplikult kujunenud keskmine klikihind soodsam kui teistes digimeedia kanalites.
  • Lai reklaamide leviala ja palju võimalusi täpsemaks sihtimiseks. Eelkõige taasturundus reklaamide kasutamise korral.
  • Täpne tulemuste eristamine.
  • Vali reklaamide kuvamiseks kõige sobivamad ajahetked päevas
  • Võimalus piirata mitu korda unikaalsele kasutajale reklaami näidatakse. Vastavalt kas päevas, nädalas või kogu kampaania lõikes.

Peamised puudused

  • Reklaamide sihtimisele ei pöörata piisavalt tähelepanu, mis toob ebakvaliteetset liiklust ning tekitab sellega kasutut kulu.
  • Google reklaamiteenuste kasutamise kasv on ainult tõusujoones (aastas keskmiselt 30%) ehk reklaamide edastamise hind kallineb püsivalt ning reklaamijatele muutub üha keerulisemaks jõuda õige sihtrühmani.
  • Enese teadmata reklaamide näitamine ebasündsatel lehtedel. Sel puhul tasub välistada reklaamide näitamine mitte soovitud kanalite kategooriad.

Bännerreklaami kampaania eelarve suurus sõltub eelkõige määratava sihtrühma suurusest ning üldkampaania eesmärkidest. Täpsem reklaamimaht ja reaalsed vajadused selgitakse välja juba tellijaga läbirääkimiste teel.

Minimaalne reklaamikampaania maksumus on 130€. Tutvu teenusega siit.

Video levitamine läbi Google Adwordsi

Adwordsi platvorm võimaldab esitada videoklippe sarnaselt bännerreklaamile valitud Youtube kanalites ja teistes Google partner veebikanalites soovitud sihtrühmale. Video pikkusele ei ole sealjuures piiranguid seatud. Kui sul veel puudub klipp, siis aitame ka videoklipi tootmisega. Tutvu lähemalt sisuturundus videote tootmisega.

Videote puhul saab valida kolme eri tüübi vahel

  • In-Stream– reklaam mängib video alguses, keskel või lõpus. .
  • In-Display– reklaam ilmub paremas ääres video valikute sektsioonis soovitusena teise video mängimise hetkel.
  • In-Search– reklaam ilmub YouTube’i otsingutulemuste seas esimeste vastete juures.

Miks eelistada Google võrgustiku videote levitamiseks?

  • Tõhusaim viis jõuda videoga potensiaalse sihtrühmani.
  • Võimalik video vaatajad edasi suunata maandumiselehele.
  • Tasuta kaasbänneri näitamine in-stream video puhul.
  • Võimalik piirata mitu korda näeb kasutaja videot päevas, nädalas või kampaania kohta.
  • Tasuta video näitamise suur hulk, kuna näitamise kulu tekib siis kui kasutaja on video lõpuni vaadanud või sellest 30 sekundit.
  • Reklaamiklipi pikkus ei ole oluline.

Videokampaania loomise eelduseks on vajalik klipi olemasolu YouTube’i keskkonnas. Kampaania ajal on vajalik pidev monitooring ja vajadusel ka sihtimiskriteeriumide korrastamine. Eelarve ja hinna määramine sõltub eelkõige ostetavast reklaamimahust, sihtrühma täpsusest ja näitamistihedusest.

Minimaalne videokampaania korraldamise hind on 150€.

Kliendi ja agentuuri koostöö käigus pannakse paika tööplaan ja vastavalt soovidele ning võimalustele ka sobilik eelarve. Minimaalne eelarve jääb 130-150€ vahele, sõltudes täpsemalt kampaania liigist. Kõigi eeltoodud reklaami võimaluste kasutamise lõppedes saadetakse kliendile detailne ülevaade kampaania toimivusest. Vastavalt eelnevalt püsitatud eesmärkidele, võrreldakse saadud tulemusi ning vajadusel tehakse ettepanekud järgmisteks kampaaniateks.

Kert Aavik digitaalmeedia tiimijuht

Jäta teade ja me võtame sinuga ühendust!

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga