GOOGLE OTSINGUREKLAAMID

Iga kord, kui inimesed midagi otsingumootorist otsivad, näevad nad tulemuste seas kahte sorti vastuseid. Ühed on Google’i orgaanilised ehk loomulikud tulemused ning teised reklaamitava ettevõtte või teenusepakkuja tekstreklaamid. Tekstreklaamide näitamine toimub Google keskkonnas oksjoni põhimõttel, kus kujuneb reklaamide paiknemise positsioon ja hind välja vastavalt pakkumishinnast, reklaami asjakohasusest ja üldiselt konkurentsist.

Otsingumootori reklaam koosneb kahest pealkirjast – mõlemad kuni 35 tähemärki, reklaami iseloomustusest – kuni 80 tähemärki ning lingist, mis suunab ettevõtte või teenusepakkuja lehele.

Otsingureklaami eelised teiste digi kanalite ees

  • Reklaamid on asjakohased – Ole leitav seal, kus sind otsitakse. Samuti räägib otsingumootori reklaamide kasuks väga kõrge reklaamide relevantsus ja kõrge CTR.
  • Tulemused koheselt fikseeritud hinnaga – Orgaaniliste tulemuste seas esiotsa jõudmine nõuab aega ja pikemajalisemat stabiilset investeeringut SEO-sse. See eest on otsingureklaamidega võimalik olla otsingutulemustes leitav paari päevaga.
  • Reklaamid on abiks tarbijale – Oled reklaamiga seal, kus tarbija sind vajab.
  • Kuluefektiivsus – Reklaamide avaldamise kulu tekib alles siis, kui potentsiaalne klient klikib teie reklaamil. Lisaks on mahu ostumudelina võimalik kasutatada ka näitamispõhist (CPM) maksustamist.

Praktika näitab, et pikemaajalisem otsingureklaami kampaanite ülevalhoidmine ning nende jooksev optimeerine aitab viia kulu kliki kohta järk-järgult madalamaks ehk kogu plaani ulatuses on võimalik tehtavad kulusid vähendada ning seejuures suurendanda veebi liiklust ja konversioonide arvu.

Lai valik võimalusi sihtrühma seadmiseks

  • Asukoht – võimalik määrata riigi, linna, territooriumi või raadiuse täpsusega sihtrühma asukoht. Raadius on võimalik määrata kilomeetri täpsusega (näita reklaame ainult neile, kes asuvad sobivas asukohas ning seeläbi hoiad reklaamid relevantsena).
  • Keel – saad valida, mis keelt sinu sihtgrupp räägin. Näiteks sihtida Eestis paiknevaid rootsi keelt kõnelavaid isikuid. Valikus on üle 40 erineva keele.
  • Seadmete alusel – missuguseid seadmeid eelistad? Kas reklaami näidata ainult mobiili või ka tahvelarvuti ja arvuti kasutajatele? Või detailsemalt – millisele seadme operatsioonisüsteemile?
  • Aeg – mis kellaajal on reklaamid kõige aktuaalsemad? Võimalik valida kindlad kellaajad ja nädalapäevad.
  • Vanus ja sugu– meediumi valikul põhikriteeriumid. PS! Alla 18. eluaasta pole võimalik vanuse kriteeriumit seadistada.
  • Kõik tulemused on väga täpselt mõõdetavad – Otsingumootori reklaamide puhul saab täpselt eristada, mis märksõnad tõid kõige rohkem külastusi või konversioone. Lisaks saab Adwordsi analüütika abil välja tuua reklaami tarbijate täpse profiili, mis annab parema aimduse järgnevate veebireklaamide sihtrühma määratlemisel.

Kes omavad veebipoodi, soovitame seadistada parema ülevaate saamiseks ka E-commerce Google Analyticus või tellida selle meilt.

Selleks, et konversiooni määr oleks maksimaalselt kõrge, jälgime me vajadusel ka külastajate hilisemat tegevust kodulehel, mis eeldab ligipääsu Google Analytcsile. On võimalik välja selgitada, mida otsingu reklaamilt tulnud klient kodulehel edasi tegi –  kaua ta lehel viibis, kui suur oli põrkemäär; kui suur osa kodulehte külastanutest lisas toote ostukorvi jne. Kodulehe analüüsimine toimub sõltuvalt püstitatud eesmärkidest, meediaplaani spetsiifikast või vastavalt kliendi nõudmistele.

Otsingureklaami puudused

  • Reklaamide hind muutub vastavalt konkurentsile ning see eeldab pidevat reklaami hinna optimeerist.
  • Uue toote või teenuse puhul on madal otsingumaht ning inimesed ei tea seda veel otsida.
  • Puuduliku märksõnauuringu puhul ei leia rakendust tõeliselt tulu toovad märksõnad.

Kuidas kujuneb välja otsingureklaami hind või kogu eelarve?

Google reklaamide ja märksõnade hinnastamine toimub oksjoni põhimõttel, kus reklaamide edastamise hind valitud ajahetkel sõltub erinevatest faktorist. Peamiselt oleneb see reklaamitava valdkonna konkurentsi tihedusest, reklaamide kvaliteedi skoorist ning sihtimistäpsusest.

Reklaamikampaania kogu eelarve sõltub soovitud märksõnade hulgast ja nende konkurentsist. Oluline on ka ajaperiood, mil tahetakse olla otsingu tulemustes leitavad. Näiteks on võimalik näidata reklaame ka vahelduvalt pikema perioodi vältel, mis võimaldab vähesema eelarvega olla siiski kohati leitavad olukorras, kus konkurentsi hind seda lubab. Antud meetod võimaldab pikemaajaliselt koguda väiksema eelarvega rohkem soovitud tulemusi.

Otsingureklaamide avaldamise eelarve suurus sõltub kliendi soovitud reklaamimahust ja reklaamitavate objektide kogu hulgast ning nende konkurentsist. Minimaalne kampaania korraldamise maksumus on 150 eurot valitud perioodiks.

Teenuse töökulg

Esimesena selgitame välja teie üldisemad eesmärgid – vajadusel määrame need spetsiifilisemalt ka Google Analyticsisse, mis võimaldab meil mõõta ka reklaamidega kaasnevaid konversioone. See eldab ligipääsu teieGoogle Analytcsi kontole. Järgmise etapina viime läbi märksõnauuringu, mille tulemusena on võimalik eristada enim otsitud ja populaarsemad otsingusõnad ja –fraasid koos eeldatava maksumusega. Seejärel koostame uuringu tulemuste põhjal vastavad märksõnade rühmad koos vajalike laienditega. Lisaks välistame vajadusel märksõnad, mis ei too ettevõttele kasulikke Google otsingu vastseid. (Näiteks kui ettevõte müüb ainult uusi pesumasinaid, siis elimineerida märksõna „kasutatud pesumasinad“. Kuna kui reklaamitakse ka sõna „pesumasin“, ilmuvad reklaamid ka sõnapaari „kasutatud pesumasinad“ tulemustes.) Igale reklaamrühmale, mis suunab erinevate maandumislehtedele, koostame asjakohase reklaamteksti ja määrame vastava maandumislehe.

Saadame teile tutvumiseks valitud märksõnad ning kui need sobivad, seadistame kampaania ning muudame aktiivseks kokkulepitud perioodiks. Kampaania ajal toimub pidev monitoorimine ning täiustamine. Praktika näitab, et Google’i kampaaniad ei ole võimalik ideaalselt esimese korraga seadistada. Alati saab ajas üht-teist täiustada.

Kampaania lõppedes saadame teile ülevaate kampaania toimivusest ning olulistest parameetritest. Vajadusel võrdleme seda teiste meediumitega. Vastavalt kokkulepetele võrdleme tulemusi Analyticsi andmete ja eesmärkidega.