GOOGLE BÄNNERREKLAAMID

Google Display Network on maailma suurim bänner reklaamivõrgustik maailmas, mis koosneb millionitest veebilehtedest ja rakendustest ning mille katvus on hinnanguliselt kuni 90% kogu interneti kasutajates. See võimaldab läheneda väga suurtele ja omadustelt erinevatele sihtrühmadele. Sihtimisvõimalusi on väga palju erinevaid, sellest tuleb juttu allpool.

Kas bänner või otsingureklaam?

Google otsingureklaamid aitavad jõuda inimesteni, kes juba otsivad teatavat toodet või teenust. Display võrgustik võimaldab püüda kliendi tähelepanu juba enne otsingutsüklit – tekitada kliendis juba ennetavalt huvi. Näiteks kui ettevõte müüb suuski, siis kuvatakse ta reklaame talispordi teemalistes foorumites või blogides. Vastavalt erinevatele sihtimisvalikutele, on võimalik läheneda samale sihtrühmale mitmest eri kanalist, mida potentsiaalne ettevõtte klient veebis olles külastab.

Alljärgnev joonis annab ülevaate Search ja Display reklaamide seotusest:’

google reklaamid müügikanal

 

Bännerite suurused

Enim kasutatud bänneriformaadid on: 728×90; 300×250; 160×600, 320×50, 468×60 pikslit. Samuti on võimalik alates veebruarist 2017 teha ka eskaleeruvaid (responsive) bännereid, mille puhul Google automaatselt formaadib üleslaetud pildi vajalikkesse mõõtudesse.

Bännerreklaami eelised ja puudused

  • Madal hind – olenevalt sihtimistäpsusest, on Google bännereklaamivõrgustik madalaima kontaktihinnaga võrreldes kõigi teiste meediumitega. Seda nii CPC kui CPM ostumudeli alusel.
  • Lai reklaamide leviala – võimalik jõuda nii suurte kui ka väga detailsete sihtrühmadeni,
  • Ulatuslikud sihtimisvõimalused – võimalik sihtida märksõna, vanuse, soo, riigi, asukoha, teemade, huvide ja paigutuste alusel.
  • Täpne tulemuste ja konversioonide eristamine muudest meediumitest – saad täpse ülevaate sellest, mis reklaamidelt oste tehti või milliselt seadistatud sihtrühmalt tuli kõige rohkem kvaliteetseid külastusi (kõrge lehel viibimise aeg, konversiooni määr, madal põrkemäär,)
  • Taasturundus (remarketing) reklaamide puhul – võimalik näidata juba tuttava või tagasikutsuva sisuga reklaame. Näiteks kui klient suunati poodi allahindluse bänneriga, siis tuletada talle hiljem uuesti meelde allahindlustooteid.

Taasturundus ehk remarketingi bännerreklaami puhul näidatakse reklaame ainult inimestele, kes juba on teie kodulehte külastanud. Eeldab kodulehele snippeti lisamist või kui see on juba tehtud, siis soovitame edaspidiseks snippet´ite haldamiseks kasutada Google Tag Manageri.

Bännerreklaami puudused

  • Tavakasutajad võivad enese teadmata näidata reklaame ebasündsatel veebisaitidel, mis ühtib nende sihtrühma iseloomustustega.
  • Kampaaniate ebapiisava seadistuse korral näidatakse reklaame valele sihtrühmale.

Reklaamide hinnastamine ja eelarvestamine

Eelarve suurus oleneb sihtrühma laiusest ehk mida kitsam sihtrühm, seda väiksemat eelarvet see eeldab. Teine oluline faktor eelarve määramisel on reklaamperiood pikkus. Mõistlik eelarve suurus selgitatakse välja koostöös kliendiga ja reklaamitava toote või teenuse analüüsi tulemusena.

Minimaalne reklaamikampaania maksumus on 130 eurot.

Teenuse töökulg

Esiteks paneme paika teie peamised vajadused ja ka kõrvaleesmärgid. Eesmärgid seadistame ka soovi korral Google Analyticsisse.

Reklaamikampaaniaks on vaja koostada minimaalselt kaks reklaamibännerit, leida sobivad maandumislehed. Maandumislehtede URL-id koostatame vastava tööriistaga, mis võimaldab täpselt eristada Google Analytcisis kampaaniast tulnud liiklust. Taasturundusreklaamide puhul on vaja lisada ka koodijupp reklaamitavale veebilehele. Järgenevalt teeme esialgse seadistusega olenevalt kampaania mahukusest üks kuni mitu reklaamirühma, mis on sihitud erinevatele parameetrite alusel. Samuti paneme reklaamibännerid vahelduma erinevate reklaamirühmade ja sihtimiskriteeriumite alusel. Kui seadistused on paigas, läheb kampaania valitud perioodiks aktiivseks ja algab jooksev optimeerimine, kuna mõned sihtrühma valikud ei pruugi töötada ning teised võivad tuua ebakvaliteetset liiklust ning seega tuleb neid jooksvalt kohandada.

Kampaania lõppedes teeme kokkuvõte ning vajadusel anname ka soovitused järgnevateks kampaaniateks.