Turunduskohv: kuidas luua läbi e-turunduse tugevat brändi, suurendada müüki ning saavutada eelist konkurentide ees?

Emakeelepäev tõi Loomeväljale kokku palju põnevaid inimesi, sest leidis aset järjekordne turunduskohv, mis oli seekord pühendatud e-kanalitele. Kaasahaaravasse arutellu astusid Rahva Raamatu e-äri juht Toomas R. Raist, Loverte turundusjuht Kaisa Sakarias ning La Ecwadori sotsiaalmeedia spetsialist Mery-Ly Riis.  Kevad on vaikselt meie kõigi põue pugemas ning ühtlasi oli aeg ka uueks kosutavaks  Turunduskohviks, mis avas […]

Brand icon

Emakeelepäev tõi Loomeväljale kokku palju põnevaid inimesi, sest leidis aset järjekordne turunduskohv, mis oli seekord pühendatud e-kanalitele. Kaasahaaravasse arutellu astusid Rahva Raamatu e-äri juht Toomas R. Raist, Loverte turundusjuht Kaisa Sakarias ning La Ecwadori sotsiaalmeedia spetsialist Mery-Ly Riis. 

Kevad on vaikselt meie kõigi põue pugemas ning ühtlasi oli aeg ka uueks kosutavaks  Turunduskohviks, mis avas kõigile kuulajatele e-turunduse teema. Veebiturundus on tänapäeva ärimaailma ülioluline ja lahutamatu osa, mis võimaldab ettevõtetel mitte ainult jõuda oma sihtrühmani, vaid luua nendega ka sügavamaid suhteid ja suurendada nende kaasatust brändiga. Eile võeti luubi alla meetodid ja praktilised oskused e-kanalite kasutamiseks ja tulemuste mõõtmiseks Eesti edukate ettevõtete kogemuslugude näitel.

Seekordsed esinejad

Kaisa Sakarias on lisaks oma igapäevasele turundustööle Lovertes tegelenud aastaid e-äride edendamisega ning aitab tänasel päeval konkurentsivõimelises e-kaubanduses full-stack turundajana e-äridel strateegiliste, tehniliste ja loovlahenduste abil kasvada kõikides turunduskanalites.

Toomas R. Raist on e-äri valdkonnas tegutsenud juba alates 2005. aastast ning tänasel päeval on ta Rahva Raamatu e-äri juht. Oma esimese projektina aitas ta luua, arendada ja juhtida Osta.ee keskkonda, kus tegutses juhina 12 aastat. Hilisemalt on ta olnud seotud Zlick.it telefonimakselahendusega, olnud Miros.ai – Al visuaalse otsingu ja merxu.com – B2B 

Marketplace lahenduse loomise juures ning juhtinud K-Rauta e-äri. Lisaks igapäevasele tööle nõustab Toomas hobi korras ka alustavaid startup ettevõtteid ja investeerimisfonde, kes soovivad siia investeerida.

Meie enda La Pere liige Mery-Ly Riis tegeleb agentuuris igapäevaselt analüütilise sotsiaalmeedia halduse ja sisuloomega klientide konkreetsete äritulemuste saavutamiseks. Mery-Ly lõpetab kevadel TalTechi magistriõppes turunduse ja juhtimise eriala. Oma bakalaureusekraadi omandas ta EBS-is, kus leidis kire turunduse vastu ning juba kolmanda õppeaasta lõpus oli Mery-Ly täiskohaga sotsiaalmeedia spetsialist meediaettevõttes Delfi Meedia, kus ta töötas ligi kaks aastat. Seal tegi ta koostööd meediakontserni erinevate väljaannetega nagu Anne&Stiil, Pere ja Kodu, Tervis Pluss ja Eesti Naine. Muidugi ei saa ära unustada ka uudisteportaali Delfi, kus Mery-Ly omandas esimese TikToki konto haldamise ja jälgijate kogumise kogemuse.

Teemasid oli seinast seina

Aruteludes käis läbi palju erinevaid teemasid, alustades sihtrühmadest, lõpetades sotsiaalmeedia turunduse ja suunamudijate tööga. Eraldi tuli jutuks personaliseerimine, mis oli kõnelejate arvates turunduse juures väga oluline toiming. “Iga asi peab olema suunatud kindlale grupile,” ütles Toomas R. Raist.

Põnev arutelu tekkis füüsilise ja veebis loodud ruumi teemal. “Kui on füüsiline ruum ka olemas, siis palun loo kliendile veebis sama ruum,” ütles Kaisa Sakarias.  Sellele vastas Toomas R. Raist oma kogemuse põhjal, et veebi pole mõtet sama ruumi luua, kuna seal tegutseb hoopis teistsugune klient. Ta mainis eraldi ka kujunduse teemat. “Oluline pole mitte veebilehe disain, vaid kasutajakogemus,” ütles ta. 

Sotsiaalmeedia võimalused

Suurema arutelu tekitas ka sotsiaalmeedia sisu loomine turunduslikel eesmärkidel. Populaarseks on muutunud uute ja kaasahaaravate tegelaskujude loomine, kes kliente kõnetavad ning nende meelt lahutavad. Kindlasti ei jäänud arutelus mainimata ka Mamma tegelaskuju, kes kõnetab eriti hästi just nooremat sihtrühma. Lisaks loodud tegelaskujudele suudavad ettevõtteid suurepäraselt turundada suunamudijad, kes poevad tihti oma huumori ja hästi läbimõeldud sõnumiga vaatajate südametesse. Tänasel päeval on juba teada, et näiteks Büroomaailmale on vaimukas sotsiaalmeedia sisu ning Kauboi Kerdi tegelaskuju palju kliente juurde toonud.

Eraldi tuli jutuks ka reklaamide kujundus ning sõnum, mis mängivad olulist rolli. “Mida lihtsam ja erksam on visuaal ning mida kõnetavam on see sõnumi poolest, seda efektiivsem see on,” tõi välja Mery-Ly.

Kokkuvõtteks võib öelda, veebiturundus on aina enam hoogu kogumas ning parimateks tulemusteks tuleb käia ajaga kaasas, õppida tundma oma kliente ning luua neid kõnetavat sisu. Toomas R. Raist soovitas kõigil kontorisse naastes teha TikToki kasutaja. Kaisa Sakarias pidas väga oluliseks turundustegevuste tulemuslikkuse mõõtmist ning Mery-Ly Riis palus kõigil meeles pidada, et sisu luues tuleb keskenduda tarbija kaasatusele mitte jälgijaskonna suurusele või selle kasvatamisele.