“Ära jää minevikku kinni” kogemuslood

Justiitsministeerium

Meie roll
Creative / Digital / Studio / Print

Klient: Justiitsministeerium

 

 

Ülesanne:

Luua ja lansseerida sotsiaalkampaania, mis keskendub endiste ja praeguste kinnipeetavate taasühiskonnastumisele ning edendab mõistvust.

 

 

Taust ja lahendus:

Meie seas on palju neid, kes on minevikus midagi teinud ning soovivad nüüd seda heastada, vähemalt otsivad selleks võimalust. See ei ole aga nii lihtne, kuna minevikuvari jääb tegijat saatma. Muutes ühiskonna suhtumist ja näidates, et minevikku ei saa tagasi kerida, saame abivajajaid aidata, kui motiveerime neid ning tuleme neile vastu.

 

 

 

Sotsiaalkampaania loovlahendus sai endale leidliku, mitmetähendusliku sõnumi „Ära jää minevikku kinni. Luba olla parem!“, mis edastas mõtet: kõigil, kes soovivad, on võimalik parem tulevik saada, kui võimaldame neil seda teha – lihtsalt minevikku ei tohi jääda toppama. Lisaks toetas sõnumit silmapaistev visuaal, kus justkui tuleviku sunnas sammuv inimene pääses kinnipidamisasutust sümboliseerivatest trellidest vabaks.

Motiveerimiseks ja stereotüüpide murdmiseks, kus endised kinnipeetavad ei saa endale jalgu alla, lõime kampaania videoklipid, mis keskendusid nii endiste kinnipeetavate kui ka tööandjate kogemuslugudele. Stsenaariumid kirjutasime intervjuude põhjal ning klippides astusid üles kampaania kõneisikud.

 

 

 

Massideni jõudmiseks lõime kogemuslugude põhjal trailerliku  telereklaamklipi,

 

samuti valmis meie oma stuudios raadioklipp, mis aitas toetada mänguliselt ja raadiole omaselt tagasikerimise kontseptsiooni –  minevikku ei ole mõtet end „tagasi kerida“ ehk vanasse loosse toppama jääda. Klipi jaoks andis oma hääle mahedahäälne Juhan Ulfsak.

AGENTUUR LA ECWADOR · Justiitsministeerium kampaania “Minevikust Parem” RAADIO EST

AGENTUUR LA ECWADOR · Justiitsministeerium Kampaania “Minevikust Parem” RAADIO RUS

 

Materjalide maandumiseks kujundasime maandumislehe, mis koondas kokku statistika, lood ning muu kasuliku info, mida vanglast vabanenud ja tööandjad saavad kasutada. Kampaaniaveeb jääb kasutusse ka kampaaniavälisel ajal.

Erilahendus:

Endiste kinnipeetavate tagasi ühiskonda rehabiliteerimise kampaania ajal tõime ühe inimese sõna otseses mõttes trellide tagant välja otse pealinna südamesse. Ümarpiilaris tõusid raudkardinad minevikust paremat käitumist lubavale inimesele.