Digiturundus – kas selle jaoks on vaja agentuuri?

See pole enam uudis, et digiturundus on kiiresti arenev valdkond, kuhu lisandub pidevalt uusi kanaleid, võimalusi ning samamoodi ka regulatsioone. Paralleelselt on väga paljudel ettevõtetel ja brändidel palgal turundusinimesed, kelle ülesandeks on digiturunduse haldamine, arendamine ning muuhulgas eeldatakse nii turundusinimestelt lisaks traditsioonilistele oskustele kodulehe haldamist ning loomist, selle sidumist uudiskirjade, Google Analytics’i, sotsiaalmeedia ja e-poega. […]

Brand icon

See pole enam uudis, et digiturundus on kiiresti arenev valdkond, kuhu lisandub pidevalt uusi kanaleid, võimalusi ning samamoodi ka regulatsioone. Paralleelselt on väga paljudel ettevõtetel ja brändidel palgal turundusinimesed, kelle ülesandeks on digiturunduse haldamine, arendamine ning muuhulgas eeldatakse nii turundusinimestelt lisaks traditsioonilistele oskustele kodulehe haldamist ning loomist, selle sidumist uudiskirjade, Google Analytics’i, sotsiaalmeedia ja e-poega. Lisame siia veel SEO, retargeting reklaamid, sotsiaalmeedia jne. Agentuuri digilahenduste loovjuht Hendrik Jaanre kõneles JCI Go Koda korraldataval Turunduskonverentsil agentuuri rollist digiplaneerimisel.

Hendrik avas oma presentatsiooni kahe turundusassitendi töökuulutusega ning liitis kokku kahe kuulutuse põhjal eeldatavad oskused. Lisaks eelpool mainitule, oli esile toodud ka sisu loomine sotsiaalmeediasse, lihtsamate disaintööde tegemine, projektijuhtimine, turundusplaani ja eelarve koordineerimine, suhtlus agentuuride ja partneritega ning palju muud. Sisuliselt eeldatakse assistendilt terve agentuuri teenuste nimekirjaga võrdseid oskusi. Publiku seas olevad inimesed kinnitasid seda ning väitsid oma kogemusest, et sellistel positsioonidel peab inimene vastu vaid mõned kuud kuniks lained pea kohal lõplikult kokku löövad. Ning kaadrivoolavus turundusosakondades on Eestis võrdlemisi suur.

 

Turundusosakonna hunt Kriimsilmad

Hendriku sõnul seisneb digiturunduse planeerimisel ja teostamisel kõige suurem probleem selles, et tihtipeale jäävad kõik tegevused ühe turundusinimese kanda, sest Eesti väiksema ja keskmise suurusega ettevõtetes ei ole iga turunduskanali või -rolli peale eraldi inimest ettevõttesiseselt. Tihtipeale selle ülekoormatud turundusspetsialisti vastutusalla kuuluvad kõik turundustegevused, alates turundusstrateegiast kuni meeskonnaürituste korraldamiseni välja.

Kui ühe inimese vastutusala kasvab liialt suureks, ei ole võimalik enda tööülesandeid enam täie efektiivsusega sooritada. Esiteks kasvab tööülesannete nimekiri liialt suureks, kuid teisalt arenevad ja muutuvad digilahendused pidevalt. „Isegi kui ühel inimesel õnnestuks hallata seda kõike, ei jõuaks ta selle juures end pidevalt uute muudatustega kurssi viia. Näiteks mida tähendab see, kui Facebook keelab andmekogumised ära või kui kolmandate osapoolte küpsised keelatakse ära browserite poolt“, kommenteerib Hendrik.

Lisaks peab ettevõttes töötav digiturundusega töötav inimene omama mitmeid erioskuseid. Kuid just digiturundus vajab kõige spetsiifilisemaid teadmisi ning paljud ettevõtete juhid, omamata ülevaadet, mida digiturundus võimaldab, usaldavad pimesi ja väga kergemeelselt suure ärilise vastutuse ühele turundusinimesele.

 

Agentuurid hoiavad igapäevaselt kätt pulsil

Agentuuris on olemas iga valdkonna – Google reklaamid, SEO, uudiskirja, sotsiaalmeedia sisuloome, kujundus, sotsiaalmeediakanalite reklaamide haldus, produktsioon – pädevusega spetsialistid, kes päevast päeva tegelevad sellega ja end arendavad, olles kursis oma valdkonna trendide ja uudistega.

Samuti on korralikus agentuuris olemas kogu võimekus, teostamaks lisaks digilahendustele ka visuaalset brändi edendamise poolt, toota teleklippe, siduda digilahendused teiste meedialiikidega jne. „Mõnes paari inimesega firmas võib olla suurepärane spetsialist näiteks Facebook või Google ads’ide seadistamisel, kuid kui on suurem kampaania käimas ja visuaalid vajavad muutust või tahetakse midagi lisada, siis võiks olla inimene, kes seda suudab operatiivselt teha ja koheselt need seadistused ka reklaamides ära teha. Sellistele asjadele peaks agentuuri valikul mõtlema. La Ecwador saab koheselt muuta ebaoperatiivse kampaania operatiivse vastu“, märgib Hendrik.

 

Mis on lõppkokkuvõttes oluline – tulemus või isetegemise „rõõm“?

Nii loov- kui digiagentuuri puhul kardetakse tihtilugu teatavat kontrolli äraandmist oma kanalitelt, suuri eelarveid ning hirmu, et agentuur ei tunne ettevõtte valdkonna iseärasusi. Müütide kummutamiseks toob Jaanre välja mõned punktid, mille üle mõtiskleda:

  • Kui veel paarkümmend aastat tagasi oli kliendil üsna raske reaalajas kampaania- ning turundustegevuste efektiivsust jälgida, siis digiajastul ei pea see mõte enam paika. Täna on võimalik kõike jälgida ning kontrolli äraandmise koha pealt muretsema ei pea, sest professionaalne agentuur hoiab klienti erinevate tööriistade vahendusel pidevalt kursis;
  • Vastutustundlikku ettevõtte põhimõte ei ole kirjutada klientidele välja suuri arveid, millega viimaseid ära hirmutada, vaid luua võimalikult pikk ja kasulik koostöö, kus mõlemad pooled austavad üksteise tööd. Agentuur töötab kliendi sisendi, eesmärgi ning vahendite alusel ja planeeritud eelarve on selles loomulikult üks osa. Kui agentuur näeb, et kliendi seatud eesmärgid on liiga utoopilised, siis seda kommunikeeritakse ning vaadatakse tulevaste tegevuste plaan koos üle.
  • Ka väga keerulise spetsiifikaga kliendi valdkonnaga kurssi viimine kuulub agentuuri elementaarse töö juurde. Kui kõrvutada paralleelselt nt pidevalt vahetuvate turundusinimeste onboarding’ule kuluva ressurssiga agentuuri briifimisega, siis nendest säästlikum on teine, kuna teadmised jäävad „majja“, mitte ei liigu ühe inimesega ära.
  • Agentuur koosneb erinevatest spetsialistidest, kes suudavad kokku panna suure pildi ning töötada oma spetsiifikaga paralleelselt, mis tagab kiirema, operatiivsema ning põhjalikuma töökulgemise. Vaid loetud inimestega turundusmeeskond ei sa pakkuda samasugust efektiivsust.

 

Kuigi teatavaid digiturunduse tegevusi saab edukalt ka ettevõttesiseselt korraldada, on seda suuremate kampaaniate ja tehnilisemate lahenduste puhul mõistlikum teha koostöös agentuuriga. Lisaks võib agentuuri roll olla kliendile vaid strateegiline partner, kes aitab suunata õigele rajale.

La Ecwadori pikaajaline kogemus ja oma ala spetsialistidest koosnev meeskond suudab edukalt teostada ka kõige tehnilisemaid digilahendusi ja oskab klienti nõustada kõikvõimalike turundusalaste küsimustega.