Agentuur La Ecwador avas Pirital oma uue maja ning regiooni moodsaima reklaamiagentuuri hoone

Reedel, 25. septembril, avas agentuur La Ecwador tegevjuht Heily Aavik Pirital regiooni moodsaima reklaamiagentuuri hoone ning loomeruumide kompleksi, mida agentuuri kolleegium on hellitavalt Loomeväljaks kutsunud. Lisaks agentuuri tööruumidele on Loomeväljal ka foto-, video- ning helistuudio, butiik-kino ja loomekohvik.

Brand icon

Reedel, 25. septembril, avas agentuur La Ecwador tegevjuht Heily Aavik Pirital regiooni moodsaima reklaamiagentuuri hoone ning loomeruumide kompleksi, mida agentuuri kolleegium on hellitavalt Loomeväljaks kutsunud. Lisaks agentuuri tööruumidele on Loomeväljal ka foto-, video- ning helistuudio, butiik-kino ja loomekohvik.

 

Viieaastane teekond

Agentuuri tegevjuht ja kogu ehitusprotsessi projektijuht Heily Aavik meenutas reede õhtul maja ehitusse panustanud inimeste tänuõhtul, et tegelikult jäi agentuuri eelmine maja Vabaduse puiesteel kitsaks juba viis aastat tagasi. ,,Mäletan, et käisime erinevaid ruume vaatamas nii ehitusjärgus ärihoonetes kui ka büroopindu südalinnas juba ajalooga majades, kuid iga kord Vabaduse puiesteel oma majja tagasi sõites, kinnistus arusaam, et ka reklaamiagentuuri uus hoone peab jääma truuks oma maja kontseptsioonile,“ meenutas Aavik.

Merivälja tee krunt jäi tegevjuhile silma Nõmme ja Viimsi vahet sõites. ,,Tegelikult ei läinudki siis palju aega, kui sai see krunt soetatud ning arendustöödega alustatud, aga see kõik oli alles algus.“ Aavik meenutab, et krundil puudusid igasugused kommunikatsioonid ning kuna see on merele üsna lähedal, siis läks krundi ettevalmistuseks palju tööd enne kui ehitustegevus 2019 aasta aprillis lahti läks. ,,Oma maja ehitamine on alati suur väljakutse, kuna ehituslubade kooskõlastus, arhitektuurilahenduse väljatöötamine ning kogu paberimajandus võtab väga palju energiat, kuid täna seda maja ametlikult avades tean ma kindlalt, et see tuli täpselt selline nagu vaja.“

Loomevälja ja reklaamiagentuuri La Ecwador uue maja arhitekt on Mihkel Kabur, sisearhitekt Bibi Steinberg ning planeeringu teostaja Lehtse Ehitus.

Uued võimalused

Loomeväljal on reklaamiagentuuril rohkelt uusi võimalusi, mis kiirendavad tööprotsesse, avardavad senist teenuste portfelli ja pakuvad lahendusi ka ettevõttest väljapoole. „Esiteks loomulikult on meil rohkem ruumi ja rahulikum töökeskkond kui Nõmmel, kuid lisaks agentuuriruumidele on meil nüüd ka oma foto- ja videostuudio, millega saame oma tööd kiiremini teostada. Varasemalt saime majasiseselt teha küll erinevaid tootefotosid, kuid suuremate pildistamiste jaoks pidime kasutama teisi linna stuudioid. Täna on meil ground-zero põhimõttel avar foto- ja videopaviljon, kus saame vajaliku set-i üles ehitada. Lisaks rendime seda ning teisi lisaruume välja,“ kirjeldab agentuuri värskelt avatud produktsioonimeeskonna juht Elisa Avik.

,,Kuid eriliselt uhked oleme oma uue helistuudio üle, kus on võimalik salvestada erinevaid raadioklippe, podcast’e, heliefekte ning teha nii helitöötlust, -miksimist kui ka üleüldiselt postproduktsiooni,“ lisab Avik. Keldrikorrusel asub ka uhke butiik-kino ja viewing room. „Oma kinol on mitu väljundit. Esiteks ei kujuta ju ühtegi kodu ette ilma elutoata. Eks see on meie selline keskmisest luksuslikum ja tipptehnikaga „telekatuba“, aga ühtlasi on see koht, kus käib koos klientidega projektide üle vaatamine ning esitlused. Hetkel ei välista võimalust, et tulevikus saab ka helistuudiot ja kino välja rentida.“

Kõige suuremat elevust nii kohalikes kui ka möödasõitjates on tekitanud esimesel korrusel asuv maast laeni akendega kohvikuruum, mida on Merivälja teele hästi näha. ,,Jah, hetkel on see igapäevane, et möödaminejad küsivad, millal restoran avatakse,“ naerab agentuuri projektijuht Maiken Veskimäe, kes hetkel päris palju just loomekohviku avamisse panustab.

,,Tegelikult on tegemist nii-öelda demoköögiga. Viis aastat tagasi sündis toidublogi Retseptisahtel, mis on nüüdseks mitmekordselt auhinnatud parimaks toidublogiks, kuid mis seni on toimetanud pop-up-kohvikus Miun. Nüüd on Retseptisahtlil oma köök ning kohvikupind, kus populaarseid kokakooli üritusi läbi viia.“ Lisaks on loomekohvikus võimalik läbi viia üritusi, kohtumisi ning kasutada seda ka võttekohana. ,,Avalikku ja igapäevaselt avatud kohvikut sellest paraku ei tule ning oma kontseptsioonilt on see pigem sarnane kokaklubide ruumidega, mida täiendavad siis meie majas lisaruumid: kino, stuudiod ja päikeseterrass,“ kommenteeris Veskimäe. Stuudioid, kinoruumi ja loomekohvikut hakkab ühendama omaette bränd La We.

Oma maja kontseptsioon 

23 aastat tegutsenud reklaamiagentuur La Ecwador kolis viimati aastal 2003 oma tuntud Nõmme majja, kus algas agentuurile tänaseks väga omane oma maja kontseptsioon. ,,Ma olen päris tihti kohtumistelt tagasi sõites tundnud, et oma majja tulemine on sarnane koju jõudmisega. Kesklinn ja ärikvartalid on närvilisemad ja igapäevase kiire elu tuiksoonel asumine tekitab liigset müra, mis on aga loovusele ning analüüsivõimele päris kurnav,“ kirjeldab agentuuri loovjuht Taavi Lehari. ,,Siin me oleme omaette, keskendume oma igapäevasele tööle ning saame välja lülitada muust. Juba hommikuti siia sõitmine mööda rannikut ja vastuvoolu ummikule ei tekita sellist pingelist eelhäälestust. Ja kui peakski mõte kokku jooksma, on võimalik minna paari sammuga mere äärde või metsarajale mõtteid tuulutama.“

Aavik tunnistab, et seda teatavat omaette olemist on märganud ka kliendid, kes meeleldi tulid alati juba Nõmme majja, sest seal valdas vahetu, kodune ning rahulik õhkkond. ,,See jätkub ka siin, kus vaatamata suuremale majale, jätkub töine ent võimalikult mugav töökeskkond.“

Agentuuri brändingust inspireeritud stiil

Agentuuri ja kogu uue maja ehitusprotsessi juhtinud Aavikul oli kindel veendumus, et uue maja välimus, interjöör ja stiil peavad käima ühte jalga reklaamiagentuuri väärtuste ja brändinguga. ,,Aastal 2013 relansseerisime oma senise brändingu ning see on inspireeritud art deco-st, mille võtsime uue maja disainimisel arhitektidega aluseks. Ent see ei ole päris gatzbylik art deco, vaid kaasaegne edasiarendus.“ Avamisüritusel küsiti Aavikult mitmeid kordi, kust majas olevad detailid, mööbel ja valgustid pärinevad. ,,See on viimaste aastate pikkade õhtute ja otsimiste tulemus. Majas on erilahendusena valminud mööblit, kuid peamiselt sai valgusteid, aksessuaare ja isegi nõusid otsitud maailma erinevatest e-poodidest ja mitmetelt tootjatelt viimase kolme aasta jooksul.“

Avamisüritusel üllatas agentuuri loovjuht Taavi Lehari ka külalisi uudisega, et uue maja avamisega värskendatakse ka agentuuri visuaalset identiteeti. ,,Kuna viimaste aastatega on agentuur omajagu kasvanud, täitnud mitmeid eesmärke ning nüüd ka kolinud uude majja, siis tundus igati loogiline ja vajalik ka oma nägu viia kõikide sündmustega kooskõlla.“ Lehari meenutas, et esialgu prooviti küll oma jõududega hakkama saada, kuid lõpptulemus valmis koostöös Austria-Venemaa agentuuriga. ,,Kuna ka meie nimi La Ecwador viitab ekvaatorile ehk kahe pooluse ühendajale, siis otsustasime, et miks mitte ei võiks meie identiteet olla sündinud kahe agentuuri koostööna.“

Olukorrast tingitud avamisüritus

Agentuur kolis uude majja juba poolteist kuud tagasi 10. augustil, kui igapäevase töö jaoks kõik vajalik oli olemas. Avamisega liigselt ei kiirustatud, kuna oodati ära kogu mööbli saabumine, välitööde lõpetamine ning anti aega sisse-elamiseks. ,,Tegelikult võib öelda, et eks me hoidsime ka pisut hinge kinni pandeemia pärast. Niinimetatud teisest lainest on ju kogu aeg räägitud, kuid otsustasime ära oodata, kuidas koolide avamine ning puhkuseperioodi lõppemine olukorrale mõjuvad,“ kirjeldab ettevalmistusi Heily Aavik. ,,Esmalt soovisime muidugi suurt ja uhket avapidu, kuid paar nädalat enne üritust otsustasime sellest plaanist loobuda ning suure vastuvõtu asemel korraldada avatud uste formaadis tutvumispäev.“

Nädal enne üritust hakkas tõusma ka igapäevaste nakatujate arv ning 25. septembril otsustati külaliste nimekirja lühendada. ,,Muidugi oleks tahtnud kutsuda kõiki meie partnereid, meie valdkonna tegijad, turundusrahvas ning sõbrad, kuid ohutuse huvides tuli seekord selline otsus langetada ning kutsuda vaid kõige lähedasemad kliendid ja uue majaga seotud inimesed. Aga see loomulikult ei tähenda, et pidu pidamata jääks. Kui õhk on sõna otseses mõttes puhtam, tuleb ka see,“ kirjeldab Aavik.

Linditseremoonia jõudis kõigi agentuuri külaliste ja jälgijateni sotsiaalmeedia vahendusel reede hommikul ning sealt edasi võttis agentuur igal täistunnil vastu külalisi väiksemates gruppides. ,,Kõik said esmalt kergelt keha kinnitada ning seejärel tegime koos tiimijuhtide ja loovjuhiga majas tuuri. Muuhulgas sai iga külaline istutada meie päikeseterrassile ühe lille, mis kevadel õide puhkeb,“ kirjeldab Aavik päeva. Külalised said tutvuda uute ruumide ja võimalustega, lisaks viidi läbi lühiesitlus agentuuri uuest brändingust. Õhtu lõppes agentuuri töötajate ja ehitusega seotud võtmeisikute tänuüritusega. Päeva jooksul said majaga tutvuda ligemale sadakond agentuuri klienti.

 

Agentuuri andmeid:

  • Agentuur La Ecwador sündis 1997. aasta 6. oktoobril ning on järjepidevalt kasvades üks vanimaid Eestis tegutsevaid reklaamiagentuure
  • La Ecwador on iseseisev ja sõltumatu, s.t et agentuur ei kuulu rahvusvahelisse gruppi ega ketti ning seda juhib ettevõtte rajaja, ainuomanik ja tegevjuht Heily Aavik
  • 2019. aastal pälvis La Ecwador teist korda Äripäeva Turunduse TOPis esikoha Edukate reklaamiagentuuride rivistuses. Esmakordselt pälvis agentuur sama tiitli 2002. aastal.
  • 2010. aastal võitis agentuur Turundusteo Leiburi Saib lansseerimise eest