Agentuur La Ecwador värskendas oma visuaalset identiteeti

Eesti edukaim reklaamiagentuur La Ecwador värskendas uude majja kolimisega oma visuaalset identiteeti Hetkel Äripäeva Turunduse TOsPi Eesti edukaim reklaamiagentuur 2019 tiitlit kandev agentuur La Ecwador avas 25. septembril Pirital oma vastvalminud maja nimega Loomevälja. Uue maja avamisel tutvustati ka agentuuri värskendatud visuaalset identiteeti, mis valmis koostöös Venemaal ja Austrias tegutsenud disainiagentuuriga.   Mitte ainult uue maja […]

Brand icon

Eesti edukaim reklaamiagentuur La Ecwador värskendas uude majja kolimisega oma visuaalset identiteeti

Hetkel Äripäeva Turunduse TOsPi Eesti edukaim reklaamiagentuur 2019 tiitlit kandev agentuur La Ecwador avas 25. septembril Pirital oma vastvalminud maja nimega Loomevälja. Uue maja avamisel tutvustati ka agentuuri värskendatud visuaalset identiteeti, mis valmis koostöös Venemaal ja Austrias tegutsenud disainiagentuuriga.

 

Mitte ainult uue maja pärast

Põhjuseid oma nägu ja agentuuri brändi väärtusi uuendada oli mitmeid. Agentuuri tegevjuht Heily Aavik sõnas, et viimati, 2013. aasta sügisel tutvustatud identiteet oli küll paljudele tuttav ja armas, kuid selle vorm on ajale pisut jalgu jäänud. „Seitse aastat tagasi relansseeritud La Ecwadori bränd oli butiik-agentuuri kontseptsioon, mille peamine eesmärk oli pakkuda professionaalseid ja personaalseid turunduslahendusi eelkõige väikestele ja keskmise suurusega klientidele. Toona ütles ka meie lipukiri, et me võime olla oma klientidele nende turundusosakond, kes saadab neid igal sammul strateegiast, lahenduste väljatöötamisest ja elluviimisest kuni järel-uuringuteni välja. 2016. aastal spetsialiseerunud tiimidele üleminek oli tegelikult esimene märk, et reklaamiagentuure ootavad ajast tulenevalt ees sisulised muutused,“ tõdes Aavik. Tänaseks teenindab reklaamiagentuur La Ecwador Eesti mõistes suuri kliente ja turuliidreid ning portfelli kuuluvad teiste hulgas näiteks Nõo Lihatööstus, Circle K Eesti, Koduekstra ja K-rauta.

,,Aasta eest sai täidetud ka meie üks suuri eesmärke, milleks oli Äripäeva Turunduse TOPi vallutamine. La Ecwadori jaoks on alati olulised olnud töötavad lahendused, millega klient saab oma investeeringu tagasi. Seepärast oleme just eduka reklaamiagentuuri tiitlit pidanud kõige olulisemaks auhinnaks,“ kirjeldab Aavik. ,,Kuna üks suurem eesmärk sai täidetud, oli aeg järgmiseks peatükiks, et võtta vastu uusi väljakutseid ja eesmärke. Seda enam, et nüüdsest asume uues, regiooni moodsaimas reklaamiagentuuri hoones Loomeväljal.“ Aavik lisas, et kuna uus maja lähtub kaasaegse art-deco põhimõtetest, vajas ka agentuuri identiteet värskendust, kuna need kaks peaksid tingimata üksteist täiendama.

Keeruline lähteülesanne

Agentuuri loovjuht Taavi Lehari sõnas, et värskendust planeeriti juba rohkem kui aasta tagasi, kui visioon uuest majast oli üsna selge. Ülesande tegid keeruliseks mitu tahku, mida sooviti värskendusega näidata. ,,Peamiselt võib esile tuua neli erinevat märksõna, omadust või väärtust, mida soovisime uue brändinguga esitleda. Esiteks meie nimi ja ideoloogia ekvaatori-metafoori taga. Seejärel meie uue maja stilistika ja disain ning kolmandaks uhkuse tunne. Tavaliselt tahavad eestlased jääda väga tagasihoidlikeks ja introvertseteks, kuid tegelikult peaksime oma saavutuste ja tegevuste üle uhked olema. Ma ei nimetaks seda edevuseks, kui esitletakse midagi endale väärtuslikku ja olulist. Tingimata see uus maja ja ka mullu saavutatud tiitel on need, mis muudavad meid uhkeks ja seda soovisime esile tuua,“ kirjeldas Lehari. Neljandana tõi loovjuht välja agentuuri senise stiili. ,,Vahest kõige keerulisem oligi kogu ülesanne lahendada nii, et lõpp-produkt ütleks, et tegemist on ikkagi La Ecwadoriga. Ühesõnaga, see pidi jätkama seda loogilist teekonda, mida varasem identiteet alustas.“

Lehari meenutab üht kevadist koosolekut tegevjuhiga, kus võeti vastu otsus, et brändivärskendus valmib koostöös mõne välismaise agentuuriga. ,,Selleks oli mitu põhjust. Esiteks on meil viimased aastad olnud tõepoolest väga kiired ja täpselt nii nagu vanasõna kingsepa kohta ütleb, oli ka meil keeruline oma asjadega igapäevaselt tegutseda, sest kõige tähtsam on ikkagi meie klientide tööd ära teha.“ Aavik meenutab, et tegelikult ka eelmine logo ja korporatiivne stiil valmis koostööna ühe austraallannaga. ,,Meie agentuuri nimi viitab ekvaatorile ehk kahe pooluse kohtumiskohale. Tundub loogilisena, et meie brändi nägu valmib koostöös kahe agentuuri vahel. Ja kes meist ei tahaks ka aeg-ajalt kliendi rollis olla?“ Lehari täiendas, et tegelikult oli selline valik ka puhtalt uudishimu pärast: ,,Me tahtsime näha, kuidas välismaised agentuurid teistest kultuuriruumidest tegutsevad – kuidas nad ülesandele lähenevad, oma ideid presenteerivad ning arendavad?“

Kevadel suhtles Lehari mitme agentuuri ning disaineriga nii ladina-Ameerikast, Ühendriikidest kui ka Venemaalt, kus viimastel aastatel on pead tõstnud värske ja kaasaegse käekirjaga disainikoolkond. Lõplik valik langeski Austrias ja Venemaal tegutseva agentuuri Dreambrand Studios kasuks. ,,Põnevaks tegi valitud agentuuri veel iseasi, et nende asutaja, tegevjuht ja meie projektijuht tegutseb igapäevaselt Austrias Innsbruckis, kuid art director ja disainerid Moskvas. Seega koroona-ajale omaselt toimusid meil kohtumised videosilla kaudu, kuna osapooled asusid kolmes erinevas riigis,“ kirjelda Lehari.

Koostöö Austrias ja Venemaal baseeruva agentuuriga

Dreambrand Studio on iseseisev brändiagentuur, kelle portfoolios on lugematu arv visuaalse kommunikatsiooni ja graafilise disaini töid erinevatelt aladelt, alates finantstehnoloogia ettevõtetest ja pankadest ilusalongide, koolide ning Moskva linnani. Agentuuri kaasasutaja ning projektijuhi Irina Borchardti sõnul oli teise agentuuri briif ning töö üheaegselt lihtne ja ka väljakutseid esitav. ,,Lihtsamaks tegi protsessi iseasi, et seekord teadis klient meie valdkonnast ning saime kogu aeg dialoogis olla. Vaatamata sellele, et töö käis kolmes keeles, siis loomevaldkonnas räägime kõik universaalset keelt. Kuna tunneme mõlemad seda maailma põhjalikult, tekkis ka ühine arusaam vajadustest ja lahendustest. Väljakutseid aga esitas see, et me ei saanud füüsilisel kujul näha maja ja brändi uut kodu. Meie üheks veendumuseks on, et interjöör ja bränding peavad käima käsikäes ning agentuuri loovjuht Taavi saatis meile pidevalt infokilde, et meie ülevaade oleks võimalikult täpne.“

Lehari meenutas, et esimese kontseptsiooni tutvustus toimus juuni alguses, kui Dreambrand Studiol oli briif käes olnud vaid paar nädalat ning toimunud oli üks süvaintervjuu. ,,Ma sain nüüd ka ise aru, kuidas väline vaataja võib tihtipeale sind kuulates üsna kiiresti leida selle õige ’niidiotsa’. Tehes ka ise erinevaid brändinguprojekte, on see õnnestunud, kuid oma agentuuri brändingu puhul oli seda väga keeruline leida. Kuid Dreambrand pakkus õige lahenduse esimene kord välja ning edasised nädalad me lihvisime ja arendasime seda esimest kontsepti.“ Aavik lisas, et kui tavaliselt tahetakse agentuurilt ikka mitut kavandit, mille vahel valida, siis ise kliendi rollis olles, ei tekkinud selleks mingit vajadust.

,,Me oleme alati keskel, alati ühendav lüli ja särav teejuht“

Agentuuri La Ecwador eelmine logo sisaldas väikest vapimärki, mis koosnes asutamisaastast, ristatud pliiatsist ja pintslist ning kroonist. Kroon sai ka uue kontseptsiooni aluselemendiks, kuid nüüdsest avaldub see päikesekroonina, mis läheb kooskõlla ekvaatori kontseptiga. ,,Päike on ka art deco üks keskseid sümboleid ja kujundeid. Meile sümboliseerib päikesekroon nii kirjeldatud uhkust, valgust, selgust ja positsiooni,“ iseloomustas Lehari. Lisaks sümbolile ja värskendatud brändipiiblile viisime kooskõlla ka kogu brändistrateegia ning sisekommunikatsiooni stiili. 2019. aasta alguses tegime agentuurisiseselt küsitluse ja workshopi, millega kogusime kokku agentuuri kõikide töötajate mõtted, milline peaks meie agentuur paistma väljapoole, mis on meie väärtused ja milline peaks ta olema igale La Ecwadori töötajale. Need tulemused läksid samuti väljapakutud kontseptsiooniga kokku.“

Lisaülesanne

Agentuur La Ecwador brändingu ülesandega käis kaasas ka Loomeväljal asuva ruumidekompleksi ühendava brändi väljatöötamine. ,,Sellist ruumide kontseptsiooni pole meie teada kusagil mujal ning kindlasti on see väljakutse ühendada ühe loogilise katuse alla loomekohvik, seminariruumid, demoköök, foto-, video- ja helistuudio ning butiik-kino. Seda näitas ka majasisene nimekonkurss, sest selle õige nimeni jõudmine võttis pea pool aastat ja sadakond erinevat varianti,“ meenutab agentuuri projektijuht Maiken Veskimäe. Kompleksi nimeks sai lühike ja lihtne La We (hääldades pr.k. la vie – elu), milles sisaldub vihje nii La Ecwadorile kui ka selle inimestele. ,,Oma kõla poolest läheb jällegi kokku art deco-ga,“ lisab Lehari.

Dreambrandi poolt välja pakutud kontseptsioon „Space for creative minds“ kujutab kolme erinevat planeeti, mis omakorda moodustavad krooni. Planeedid iseloomustavad kolme märksõna kohvik, konverents, stuudiod. ,,La We brändiga töö jätkub ning hetkel veel arendame seda, kuid meil on päris põnev platvorm, millele toetuda. Saame selle koos oma uue näoga avaldada,“ kommenteeris Lehari. ,,Eks see on muidugi pisut irooniline, et agentuuri brändid on seotud pisut astronoomia ja -loogiaga, kuid samas on ka loovus piiritu. Ja kui see lugu jutustab ära kõik, mida oluliseks pead, siis järelikult see sobibki,“ võtab agentuuri loovjuht esitluse kokku.

 

 

Agentuuri uue identiteedi kohta saab presentatsiooni vaadata siit.