La Ecwador: Millised turundustrendid valitsevad aastat 2018?

Kui soovid teada, mida isegi Igor Mang ei tea, aga meie agentuuri inimesed teavad, siis see postitus on just sulle. Järgnevalt räägime erinevatest reklaami- ja turundustrendidest, mis hakkavad valitsema aastat 2018!

Trendid 2018

 

Trükistes on järgmise aasta märksõnadeks lihtsus ja läbimõeldud kontseptsioon

Lihtsuses peitub võlu

Järgmist aastat iseloomustab lause “Less is more” ehk siis olulisel kohal on lihtsus ja arusaadavus. Tuleb osata sõnumit vähesega edastada. Leidke lihtne, puhas ja autentne kujundus.

Värvid trükis

Huvitavad värvid ja tekstuurid

Lihtsus ei pea aga tähendama igavat kujundust. Hea värvivalik muudab trükise disaini ja aitab sõnumit kliendile paremini edastada. Samuti on värvide abil võimalik kliendi meeleolu muuta.

Uuringud on ka näidanud, et kompimismälu on mälu tüüp, millel on inimese ajule kõige tugevam mõju. Tähtis on veenduda, et trükised oleksid samal ajal atraktiivsed ja neid oleks mõnus käes hoida.

Edevamad trükivõimalused: fooliumtrükk ja kohtlakk

Inimesed armastavad säravaid asju. Kui soovite, et teie trükiturundus oleks pilkupüüdev ja haaraks tähelepanu, muutke see läikivaks. Fooliumtrükk on väga stiilne ja alakasutatav trükitehnika.
Kui soovid oma disainis aga konkreetset osa rõhutada, siis on selleks kõige sobivam kohtlakk. See lisab pildile, mida soovite esile tõsta, sügavust ja sära.  Kohtlakki võiks kasutada trükistel logode ja kaubamärkide elavamaks muutmisel.

Tekstuur

Muuda trükised personaalsemaks ning kasuta selleks vastavaid lahendusi

Trükised on juba tegelikult üpriski personaalne meediakanal, kuid miks mitte minna sammuke veelgi personaalsemaks ning sihtida iga trükisega veel täpsemalt spetsiifilist sihtrühma. Personaalsusega saab luua uue ja hoopis tähenduslikuma suhte.

Üheks võimaluseks on ainulaadsed kupongide koodid. Kupongikoodide trükkimine on uute klientide ligimeelitamiseks ja müügi suurendamiseks proovitud ja testitud turundusstrateegia. Lisaks aitavad õigesti suunatud kupongid hoida ka püsikliente.

Unikaalsed kupongikoodid toodavad suuremat ROI-d kui üldised kupongikoodid, sest neid ei saa teiste klientidega jagada ning need pakuvad üksikasjalikke andmeid, mis muudavad
klientide individuaalset taset. Lisaks saab ka oma klientide kohta rohkem teavet.

Brosüürid

Trükisteski ei saa läbi ilma loo jutustamiseta

Järgmisel aastal on trükistes loo jutustamine turunduse oluline aspekt. Kasutage tugevaid ja kaalukaid visuaale ja pilte, et edastada oma brändi lugu. Lisaks tuleb see veel ühendada sõnumiga: sõnumil peab olema lugu, mis muudab teie brändi eriliseks.

Kõik ülalnimetatu sunnib trükitootmist muutuma kiiremaks, paindlikumaks ja kliendikesksemaks. Tänaseks on paljud ettevõtted aru saanud trükimaterjalide tähtsusest ning paljud ettevõtted plaanivad järgmisel aastal trükiseid tihedamalt välja anda. Tähtsal kohal on taas imagoloogilisi brändiväärtusi kandavad trükised ning nende personaliseeritud ning täpselt positsioneeritud postitamine.

Täpselt positsioneeritud sihtgrupile turundades mängivad tähtsat rolli ka esitlustarvikud. Nende valik laieneb ning tekib uusi ja põnevaid võimalusi, kuidas tooteesitlusi või messidel käimist veelgi atraktiivsemaks teha.

 

Mis muutusi toob uus aasta loovlahendustesse?

Imagoloogia loeb

Tänu sotsiaalmeedia ja internetireklaami arengule ning mahu tõusule, suunatakse enamik lihtsamaid sõnumeid kulutõhusamatesse kanalitesse. Seetõttu muutub traditsiooniline reklaam sõnumitundlikumaks. See tähendab, et “Ostke meie toodet, nüüd 50% odavam” sõnumeid on klassikalisse kanalisse mõttetu suunata. Välimeedias, teles ja raadios on mõtet näidata rohkem imagoloogilisi ja üldisi sõnumeid. Lihtsate kampaaniasõnumite korral on järjest olulisem sõnumite imagoloogiline tunnetus.

Jõulisemad sõnumid

Seoses Eesti turu balansseeritusele (toodete rohkusele ja turu väiksusele) tõusevad ilmselt järgmisel aastal esile massist erinevad reklaamsõnumid, mis tõmbavad tähelepanu oma mitmeti mõistetava keelekasutusega. Selliste reklaamsõnumite jõuliseks ja tõhusaks kasutamiseks on aga vajalik kogu brändingu tugi. Juhul, kui bränd ei toeta vürtsikaid sõnumeid, tuleks erilisi ja jõulisi reklaamsõnumeid esitada ristmeedia ja sisuturunduse kaudu. Ühiskondlikud muutused nii tehnoloogias kui ka poliitilisel maastikul näitavad, et kõik formaalne ning üldine jääb tagaplaanile. Esile tõusevad ainult selgelt eristuvad tendentsid. Seetõttu on mõistlik reklaamiagentuuri kaasata juba toote- või teenusearendamise varajases faasis, kuna toote või teenuse peamiseks eristuvuseks ja jõuliseks sõnumiks on toode või teenus ise. Lihtsalt ägeda sõnumiga tavalist toodet enam ei müü.

Empaatia

Samuti tasub üle vaadata enda toote/teenuse sihtgrupp. Tavapärane demograafiline grupistamine ei ole enam õige tee ja pigem peaks oma kliente eristama väärtushinnangute ja käitumise järgi. Ei tasu ka ära unustada õppetunde möödunud aastatest: meie tarbijad tahavad tihtipeale mõelda endast kui nõudlikust kliendist, kes hindab kvaliteeti/kodumaisust/keskonnasõbralikkust. Samas teevad nad tihtipeale ostuotsuse hoopis kollase sildi põhjal, hüljates kõik oma tõekspidamised. Seega on reklaamijatel ning turundajatel ees jätkuvalt suur väljakutse: kuidas mõista oma auditooriumi ning pakkuda neile tegelikult toimivaid lahendusi.

Meediatrendiks on jätkuvalt digi

Digimeedia aitab tõsta müüki

Digimeedia on endiselt tõusvas trendis ning seda on näha nii meie klientide kui ka teiste ettevõtete meedia planeerimises. Kasutades õigeid kanaleid ning lahendusi aitab digi läbi veebi müüki tõsta. Eriti oluline on see kõikidele veebipoodidele, kes hetkel tegelikult alakasutavad digilahendusi.

Digiekraanide osakaalu tõus

Traditsioonilise meedia osakaal järgmine aasta kindlasti ei lange, aga muutusi trendide osas näitavad juba ka välimeedia pakkujad, kellel on üha rohkem erinevaid digitaalseid lahendusi.

Digiekraan ei ole küll meediakanalina enam väga uus nähtus, aga turuliidrist välimeedia ettevõte on asendanud Tallinnas mitmed staatilised välimeediapinnad dünaamiliste digitaalsete ekraanidega. Samuti laiendavad ka mitmed digitaalsetele ekraanidele spetsialiseerunud ettevõtted oma ekraanide võrke üle Eesti. See näitab meediatarbimise muutust ning vajadust sellele reageerida.

Järgmisel aastal on nii dünaamilistel digibänneritel kui ka -ekraanidel rohkem liikuvat pilti ja huvitavamaid reklaamlahendusi. Samuti on oodata palju erilahendusi offline meedias, prindis ja välimeedias,  kuna tegemist on Eesti Vabariigi 100 juubeliaastaga ning paljud ettevõtted ning agentuurid kasutavad kõiki neid võimalusi tuleva aasta kampaaniates.

Digitaalturundus on uuel aastal pidevas muutumises

Ole järjepidev ning hoia kätt pulsil kõigil olulistel muudatustel

2018 on kindlasti „Golden Era of Marketing“.  Funktsionaalsuste areng on digitaalmaailmas pidevas muutuses, näiteks Instagram, Facebook, Google, Twitter ja paljud teised monopolid muudavad oma algoritme kiiremini kui me nendega kohaneda suudame.

Google Adwords, Facebook ads, Snapchat ja paljud teised platvormid on siiani alahinnatud. Suurfirmad ei panusta oma turunduseelarvest piisavalt digitaalsesse turundamisse, pigem kasutatakse suurel määral traditsioonilist meediat. Kui arvutada, palju on täna erinevates kanalites CPM (Cost Per Thousand) maksumus, siis digis on see hind kordades odavam.

Me kõik teame, et saame reklaampindu ja märksõnu erinevates platvormides osta, kuid vähesed teavad, kuidas oleks digitaalse turunduse alla pandud raha kõige kasulikum nö investeerida. Seega tuleb olla järjepidev ning katsetada uusi lahendusi ja meetodeid ning alati lähtuvalt kampaaniast ka tulemusi analüüsida.

Meediakanalite hinnad

 

Every single person is going to regret later on for not marketing enough on Digital Marketing available channels in 2018” – Gary Vee.

SEO on oluline

2018 toob SEO-s kindlasti väikeseid muudatusi, kuid kõige olulisemaks asjaks on siiski tagasilink (backlink). Kui võtta ükskõik, milline märksõna, siis tavaliselt Google’i otsingumootoris on esimesel positsioonil veebileht, millel on teistest veebilehtedest kõige rohkem tagasilinke. Nagu ka allolevalt graafikult näha, siis kõige suurem liikluse suunaja on veebis Google – 86% ulatuses. Kvaliteetseid tagasilinke on võimalik saada läbi sisuturunduse ning muidugi on selle kaudu võimalik tõsta ka veebilehe külastajate arvu. Heal sisuturundusstrateegial on märkimisväärne ROI, kui seda hästi teostada.

Ühe hea näitena saab tuua rehvitootja Michelini. Nende ettevõtte turundustiim mõtles 20. sajandi alguses välja, kuidas saaks inimesi panna rohkem autodega sõitma ehk tegelikult rehve kulutama. Nad hakkasid kirjutama maakohtades olevatele hotellidele ja restoranidele positiivseid hinnanguid ning välja andma Michelini tähti (Michelin Star), mida kasutatakse restoranide hindamiseks tänaseni.

Sarnane hea töö tehti ka tol ajal Guinessi turundustiimi poolt, kes mõtlesid välja Guiness World Records raamatu. Point oli saada inimesi alateadvuse kaudu tellima Guinessi õlut, sest tihti arutati just selliste totakate rekordite üle sõpradega baaris olles ja juttu ajades.

moz

Virtuaalne reaalsus ja tehisintellektid on tulevik

Uue ja põneva lahendusena on maailmas juba levinud ka VR (virtual reality) kasutamine erinevates veebipoodides, kinnisvara ostmisel, disainimisel ja paljudes muudes valdkondades.

Näiteks saab inimene šopata veebipoes, sisestades enda soo, pikkuse, kehakaalu, vööümbermõõdud seadetesse, ning edaspidi saab juba live’is valida modelli peal endale sobivaid riideid.

Lisaks virtuaalsele reaalsusele arendatakse igapäevaselt ka tehisintellekte. Näiteks nutiseadmetega tehakse 53% otsingutest ja nendest 23% on omakorda häälotsingud.

Siri, Amazon Alexa, Google Home jms häälkäsklustele reageerivad AI-d (artifical intelligents ehk tehisintellektid) hakkavad tulevikus mõjutama meie informatsiooni kättesaamist. Tuleb kindlaks teha, et kui inimene otsib just sinu tootele, kodulehele vastavat märksõna, siis see oleks SERP-is (search engine result page) esimesel positsioonil, sest häälkäskluse kaudu võtab AI vastava vastuse kõige esimesel positsioonil olevalt veebilehelt.

 

Sisuturunduse märksõnadeks on mitmekesisus, originaalsus ning influencerite kasutamine

Influenceritest peavad saama ambassadorid

Influencerite kasutamine (youtuberid, blogijad, Instagrami kuulsused, tuntud inimesed) kasvab veel rohkem nii suurte kui väikeste ettevõtete seas. Kui 2017. aastal paljud ettevõtted enda jaoks selle väljundi alles leidsid, siis aastal 2018 võiks targad turundajad keskenduma hakata sellele, et influenceritest saaks ambassadorid ehk oluline ei ole enam mõjutamine, vaid sa lood oma brändile saadikud. Teisisõnu sõlmid lepped pikaajaliseks ning väärtuslikuks koostööks, mis ei ole enam niivõrd pinnapealne, vaid kannab edasi palju personaalsemat, huvitavamat ning täpsemat sisu.

Lisaks ära püüa kiivalt reklaami peita, ole läbipaistev ja ütle julgelt välja, et see on reklaam. Kõige rohkem kehtibki see influencerite kasutamisel. Ka paljud blogijad on läinud seda teed, et ütlevad ausalt välja, et postitus on sündinud koostöös mõne ettevõttega. Lugejad ja ka sinu tarbijaskond hindavad seda. Tähtis on see, kuidas sa sisu esitad, mitte see, et sa seda üleüldse teed.

 

Mitmekesine ja originaalne sisu on hea sisuturunduse võti

Üha olulisem on oma brändiga teistest eristuda ning see nõuab ka originaalset contenti – kaua sa ikka internetist teiste videoid või pilte otsid, mis sinu ettevõtte teemaga haakuks. Ole julge, võta riske ning loo ise enda sisu! Mida rohkem suudad inimesi oma sisust huvituma panna, seda paremad on tulemused. Enam ei piisa sellest, et paned teleklipi üles ka Facebooki ja Youtube’i ning saavutad hullupööra vaatamisi. Kui sisu orgaaniliselt ei tööta, siis ei aita seda kahjuks ka kogu reklaamraha, mis selle alla paned. Märksõna on ka õige sisu õiges kanalis.

Selles lähtuvalt on mitmekesine sisuturundus sõnaühend, mida ise aina rohkem kasutan ja ka klientidele soovitan. Väljundeid ja võimalusi on niivõrd palju, et kui tahta teha head sisuturundust, siis ei piisa ainult sellest, et ma ju teen oma veebi blogipostitusi. Aga miks sa ei tee samal teemal ka näiteks ägedaid DIY storysi Instagrami, ei jaga step-by-step fotoõpetusi Facebookis, live-ülekandeid meisterdamisest jne? Igat teemat saab kajastada väga mitmel erineval moel ja mida mitmekesisem sisu, seda suurem võimalus on jõuda erinevate sihtrühmadeni.

Ära ole üksi, kaasa sisu tootmiseks teisi inimesi

Jälgides sotsiaalmeedia statistikat on näha, et postitused, kus näidatakse ka oma ettevõtte töötajaid ning tuuakse sisse inimlikku aspekti, saavad palju suurema engagementi. Tarbijatele tihti meeldib vaadata ja näha, kes on selle ettevõtte taga. Seega soovitus uueks aastaks on: kaasa oma kolleege! Instagrami storyd ja Facebooki live’id on ideaalne võimalus, kuidas igaüks saab osa võtta ettevõtte turundusest. See ei tohi olla sunnitud, vaid hoopis põnev ja tore tegevus. Mõtle vahvaid võimalusi, kuidas ära kasutada kaastöötajaid ning ettevõtte igapäevaelu ja üheskoos ägedat sisu luua – nad ei pea ainult ise postitusi tegema, vaid kasuta neid ka kui “materjali” oma sotsiaalmeedia konto jaoks.

Kokkuvõttes on sisuturunduses vajalik, et sisu oleks ka mobiilisõbralik ning arvestades tänapäeva elutempot, siis efektne ja kiire.

 

Kui sul tekkis huvi rohkem uute trendide kohta teada saada või soovid abi oma turundustegevuste planeerimisel, siis võta julgelt meie tiimijuhtidega ühendust:

Trükised, Maiken Veskimäe maiken@laecwador.ee

Loovstrateegia, Mairi Talving mairi@laecwador.ee

Meedia, Rain Taimre rain@laecwador.ee

Digitaalmeedia, Kert Aavik kert@laecwador.ee

Sisuturundus, Teele Hein teele@laecwador.ee

Jaga ka teistega: