Kert Aavik: Maailma suurim digikonverents Web Summit 2017

Web Summit on alates 2009. aastast toimuv tehnoloogiakonverents, kus esinevad juhtfiguurid üle maailma. Esimesed viis aastat toimus konverents Iirimaa pealinnas Dublinis ning nüüd viimased kaks aastat on see toimunud Portugali pealinnas Lissabonis.

Kui esimesel aastal väisas konverentsi 400 inimest, siis nüüd on tegu ülipopulaarse üritusega, mida külastas see aasta üle 60 000 inimese.

Lisaks Web Summitile toimuvad samas vormis üritused:

Web Summiti külastajad ja kõnelejad varieeruvad väikeettevõtjatest kuni Ameerika asepresidentideni. Kuigi The Guardian nimetab Web Summitit “nohikute Glastonbury’iks”, siis mina välistaksin sõna “nohik” üldse sellest kontekstist, pigem on tegemist väga pädevate inimestega, kes seda üritust väisavad: turundusjuhid, CEO-d, turundusspetsialistid, SEO gurud ja inglise keeles on hea sõna entrepreneur-id.

Sel aastal käisime Web Summitil ka meie digitiimiga, et oma teadmistepagasit täiendada ning uurida, mis trendid maailmas levivad.

websummit    lennujaam

Mida tasub digiturunduses jälgida?

Kõige rohkem ootasin Rand Fishkini (Moz) esinemist, kes rääkis teemal: What to expect from SEO 2018. Tema esitlusest tuli välja, et Google on täielikult otsingumootorid vallutanud ning on seega kõige suurem liikluse suunaja veebis, lausa 86% ulatuses. Täpsemalt vaadates on osakaal järgmine: Google Search 59.30%, Google Images 26.79 % ja Youtube 3.71%.

MOZ

See tähendab, et üks põhipunkte, mida turunduses jälgida, on kahe interneti suurkuju domineerimine. Lisaks Google’ile siis ka Facebooki. Need ettevõtted lõhuvad innovatsiooni, sest nad on kaks põhilist veebiliikluse suunajat ja inimesed ei mõtle enam, kuidas kirjutada loominguliselt head sisu, vaid pigem sisu, mis tuleks Google’i otsingumootoris välja ja leviks kulutulena Facebookis.(Nick Law(R/GA), Alicia Navarro (Skimlinks) , Martin Swant (Adweek)).

Traditsiooniline meedia peab õppima, kuidas tehnoloogia arenguga toime tulla

Michael Kassan (Medialink) ja Steven Bertoni (Forbes Media) tõid välja ka selle, et digitaalse sisu osakaal muudkui tõuseb, sest traditsiooniline meedia on uue põlvkonna pealetulekuga pidevas vaikses languses. Näiteks telereklaame vaatavad alla 35-aastased inimesed väga vähe. Kui isegi näiliselt nad neid näevad, siis tegelikult on nad sel ajal ikkagi telefonis ja tarbivad digitaalset sisu. Uus milleeniumi põlvkond tarbib infot väga erinevate kanalite kaudu: erinevad sotsiaalmeedia kanalid (Snapchat, Instagram, Twitter, LinkedIn, Tinder), Playstation, Xbox ja Youtube. Lisaks ühendatakse ka arvuti kas siis Apple TV või Chromecasti kaudu teleka taha ja vaadatakse filme ning seriaale läbi arvuti, mis vähendab samuti traditsioonilise televisooni vaatamist.

Reklaamide tegemiseks ainuõige lahendus on liikuda digitaalse rekaami peale, mille kaudu leiab üles just need inimesed, kes kasutavad sisu tarbimiseks teisi kanaleid ja ka neid väheseid traditsioonilise televisooni vaatajaid, kes reklaamipausi ajal telefoni kätte võtavad.

Samas tõid Till Faida (Eyeo/Adblock Plus), Meredith Artley (Cnn Digital) ja Sabrina Siddqui (The Guardian) oma esitluses välja, et USA-s on 16% inimestest nõus uudiste eest maksma, kuna blogisid ja portaale, milles orienteeruda, on väga palju. Seega tuleb traditsiooniline meedia tagasi digis nii, et suured uudisteväljaanded koguvad erinevatest kohtades materjale kokku ning annavad edasi kõige relevantsema info/uudise. Seetõttu on inimesed nõus uudiste eest ka maksma.

Tehisintellektide kasvav tõus

Väga palju mainiti teistes esitlustes ka AI (artificial intelligence ehk tehisintellektid) laialdast levikut erinevates valdkondades. See mängib SEO-s väga suurt rolli, sest näiteks 53% otsingutest tehakse nutiseadmetega ja nendest 23% on omakorda häälotsingud.

See tähendab, et Siri, Amazon Alexa, Google Home jms häälkäsklustele reageerivad AI-d hakkavad tulevikus mõjutama meie informatsiooni kättesaamist. Tuleb kindlaks teha, et kui inimene otsib just sinu tootele, kodulehele vastavat märksõna, siis see oleks SERP-is (search engine result page) esimesel positsioonil, sest häälkäskluse kaudu võtab AI vastava vastuse kõige esimesel positsioonil olevalt veebilehelt.

Tehisintellektide tekke põhjus on üsna lihtne. Töökohad vähenevad, inimesed muutuvad nö aina rumalamaks ja ei viitsi lihtsaid ning loogilisi asju ise teha. Näiteks kaardi kasutamine: kõik vaatavad kaarti mugavalt mobiiliäpist ja ei mõtle oma peaga, kuhu sõita tuleb. Seetõttu mugandavad ettevõtted oma seadmeid vastavalt häälkäsklustele. Näiteks Amazon Alexela ja Google Home, mis ühildavad omavahel erinevaid seadmeid ja tehisintellekte, seda kohvimasinast kuni auto GPS-ini.

Web Summit keskendus palju ka erinevatele start-up-idele

Üritusel oli ennast presenteerimas väga suur hulk start-up-e erinevatest sektoritest, kes otsisid nii uusi kliente kui investoreid. Seda võib kirjeldada kui tänapäevase “gold-rushina”, mida ilmestas ka krüptovaluutaga seotud teemadele pandud eriliselt suur tähelepanu. Lähtuvalt CoinMarketCapi ettekandest (veebisait, mis jälgib erinevaid olemasolevaid krüptovaluutasid), on sellel turul ligikaudu 1270 erinevat “krüptovaluutat”, väärtuses üle 205 miljardi dollari.

Ürituse raames toimusid kõigil 3 päeval erinevate start-up-ide vahel ka nö “PITCH lahingud”, kus osavõtjad pidid kiirelt ja lühidalt oma ettevõtteid publikule tõestama ja vastama erinevatele küsimustele. PITCH-idest said osa võtta ainult uued ettevõtted, kes on turul olnud alla kolme aasta ja kes ei ole saanud investoritelt oma äri edendamiseks üle 3 miljoni dollari.

PITCH-id kulmineerusid ürituse lõpus pealaval 15 000 pealtvaataja ees finaaliga, kuhu pääsesid eelnevate päevade 3 kõige paremat start-up-i. Finaalis osalesid Jauntin (Mobiilne lahendus erinevate kindlustuste vormistamiseks), Monitor Water (veekvaliteedi automaatne monitoorimine – kalafarmidele, arengumaade joogivee kvaliteedi mõõtmiseks jne.) ning Lifeina (karp, kus sai hoiustada spetsiifilisi ravimeid, mis hoidis vastavat temperatuuri ning teavitas kasutajat, kui on vaja võtta vastavat ravimit). Viimane võitis ka Final PITCH rahvahääletuse, mis toimus läbi ürituse mobiiliäpi. Võitjale oli Mercedez-Benz välja pannud 50 000 eurot.

Nõuanded neile, kes lähevad järgmine aasta Web Summitile

    

Kes lähevad järgnevatel aastatel Web Summitile, siis olge kindlasti märksa varem enne esimeste etteastete algusaegu kohal. Kuna konverentsi ala on väga suur, siis on ka kõndimist väga palju (mugavad jalanõud kindlasti jalga). Rahvast on vaata, et sama palju kui laulupeol. Samuti tasub väga detailselt panna paika enda ajakava, kuna huvipakkuvaid etteasteid on palju ning minek ühelt esitluselt teisele võtab aega.

Soovitan varuda ka palju visiitkaarte ja valmistada ette täpne briif, mille alusel enda tegemistest ja eesmärkidest teistele võimalikult kiirelt detailne ülevaade anda. Samuti osalege võimaluse korral kindlasti ka Night Summititel, mida väisab ka enamik üritusel osalejaid. Huvipakkuvate inimestega on lihtne kohtumisi kokku leppida Web Summiti mobiilirakenduse vahendusel. Väga paljud tegevused toimuvadki just läbi ürituse enda äpi.

    

Kokkuvõtteks on Web Summitil tohutult palju erinevaid põnevaid esitlusi ning ettekandeid, mille seast igaüks leiab omale meelepäraseid teemasid. Web Summitiga tutvumiseks on neil olemas ka:

 

Web Summiti Facebook: https://www.facebook.com/WebSummitHQ/, kust saab tagantjärele vaadata suuremaid etteasteid.

Web Summiti koduleht: https://websummit.com/, kus saab juba eelregistreerida järgmise aasta konverentsile. Piletid on aasta lõpuni väga soodsa hinnaga.

Web Summitil on oluline käia, sest lisaks silmaringi laiendamisele, saab sealt ka uusi tutvuseid ning koostööpartnereid. Põnev on ka uute trendide ning tuleviku väljavaadetega tutvumine ning teiste vigadest ja eduloodest õppimine.

Kert Aavik digitaalmeedia tiimijuht

Jaga ka teistega: