Visuaalse sisu strateegia sisuturundajatele

Veel mõni aasta tagasi piisas vaid tekstipõhistest sotsiaalmeedia postitustest ning sisuturundusest. Aga täna? Pole võimalustki silma jääda ilma visuaale täis postitusteta. Visuaalne sisu on n-ö uus must sisuturundatajatele. See on äärmiselt tähtis, et me saaks aru, kuidas kasutada visuaalset sisu efektiivselt, kuna info kohale jõudmine on tähtis.

Sotsiaalmeedia on piltidega üleküllastunud

Hämmastavad 66% kõikidest sotsiaalmeedia postitustest sisaldavad vähemalt mingilgi määral pilti. Rohkem kui pooled kõikidest interneti kasutajatest on postitanud originaalse video või siis jaganud juba kellegi eelnevalt postitatud visuaalset contenti.

63% sotsiaalmeediast moodustavad pildid 63%
Sotsiaalmeedia postitustest 66% on visuaalse sisuga 66%
50% interneti kasutajatest on jaganud pilte või videosid 50%
54% interneti kasutajatest on postitanud pildi või video, mille nad on ise loonud 54%

Kõik suuremad sotsiaalmeedia platvormid sisaldavad suures mahus visuaalset sisu. Kui mõtleme visuaal- ja sotsiaalmeedia kanalitele, siis esmalt tulevad meelde kohe Instagram või Pinterest, sest just need on peamised visuaalse sisu platvormid.

Aga näiteks Twitter? Jah, ka see on tegelikult visuaalne. Toome näiteks kasvõi selle aasta MTV Video Music Awardsi. Nagu tavaliselt, suurem osa kuulsusi ja nende fänne jagasid erinevaid pilte ning videosid just Twitteris.

Me ei räägi ainult Twitterist. Facebooki kasutajad laevad üles 350 miljonit pilti iga päev (ja me ei arvesta siin Instagrami materjali). Facebook on suurim fotode jagamise sait veebis, mis on jätnud enda selja taha nii Picasa, Flickri kui ka Photobucketi.

Sotsiaalmeedia on nüüdseks liikunud pigem visuaalse sisu suunas. Snapchat on juba asunud piltide jagamises tihedalt Facebooki kannule: 65% Snapchati 100 miljonist kasutajast jagavad samuti 350 miljonit pilti päevas.

Software Advice’i ja Adobe tehtud küsitlusest selgub, et erinevad pildid ja fotod on kõige tähtsamad sotsiaalmeedia taktikad.

Isegi kui sotsiaalmeedia juhib visuaalse sisu kasutamises, ei tee ta seda üksi.

Kuidas suhtuda ülejäänud sisusse?

Sisu üldiselt – blogi, veebileht, artiklid – vajab kindlasti ka pilte. Kontent, mis sisaldab pilte, saab 94% rohkem tähelepanu, kui see, mis pilte ei sisalda. Pole tähtis, milline haru, teema, nišš või erisus on teemaks.

Piltidega sisu saab

94%

rohkem vaatamisi

Piltidega säutsud saavad

150%

rohkem vastusäutse

Sisu, milles on pilte või fotosid, saab ka rohkem jagamisi. Kui kirjutad blogipostituse ning lisad sellele pilte, kasvab sinu postituse jagamiste arv 35% võrra. Siin on, millele mõelda.

Jutu mõte on lihtne: visuaalne sisu mängib suurt rolli. Vältides visuaalset sisu, tekib oht, et keegi sind lihtsalt ei märka.

Kuidas kasutada visuaalset sisu täielikult?

Pane iga artikli algusesse featured image.

MIKS? See image läheb ka väiksesse nipi sektsiooni blogi avalehel. Selline väike pilt tõstab actionit ja tegevust. Lisaks, nagu ka Buffer on selgitanud, tõmbab see sisule suuremat tähelepanu.

Derek Halpern soovitab panna pilte just paremale poole: Pannes pooliku pilti üles vähendab see tähtede arvu ühel real. Nii on tekst potentsiaalsetele lugejatele lihtsamini kättesaadav.

Lisa pärast 350 sõna alati üks pilt.

Üldiselt tuleks lisada üks pilt pärast 350 kirjutatud sõna. Kui  artiklis on 2 000 sõna, peaks seal olema 6 pilti. Lisa pilte oma artiklisse korrapäraste intervallidega, nii saavad lugejad vahepeal n-ö puhata. Selline muster hoiab lugejad tegevuses ning nad ei väsi nii ruttu.

Pane paika stiil.

Loo oma visuaalse sisu jaoks eriline stiil, mis saab osaks sinu brändingust. Kui inimesd näevad su visuaalset sisu, teavad nad kohe, kellega on tegu.

Mõned maailma kuulsad ja suured brändid teevad seda väga efektiivselt. Red Bull näiteks on oma brändi idee väga hästi välja toonud ka oma visuaalses stiilis. Läbi sellise stiili luuakse reklaame, mis samastuvad kasutajatega (tarbijatega) ning mida on lihtne ära tunda just sellesama tuntud Red Bulli stiili tõttu.

Igal eelpool toodud image’l on jõulist, ekstreemset ja actionist pulbitsevat stiili.

Väga hea asi visuaalse sisu juures on see, et sa saad ise määrata oma stiili, olgu selleks siis minimalistlik, kunstiline, šokeeriv või hoopiski keeruline. Seesama stiil saab osaks sinu brändi identiteedist, suurendades veelgi sinu sisu levitamist.

Kasuta erinevaid pilte.

Edukas blogi artikkel peaks sisaldama suurt hulka erinevaid pilte.

  • Graafikud ja erinevad andmekaardid – nii on lihtsam kommunikeerida teatud andmeid, kui neid hakata sõnaliselt tekstis lahti seletama;
  • Stock images – neid kasutada on täiesti normaalne, kuna nad on tihti odavad, lihtsasti muudetavad ning veel kergemini veebist leitavad;
  • Custom images – parim võimalus kommunikeerida oma brändi stiili ning sõnumit;
  • Joonistused ning koomiksid – Kellele ei meeldiks naerda?
  • Memed – Juhuslik meme võib hästi töötada;
  • Screenshots – Hea meetod, kuidas luua õpetlikke või n-ö how-to postitus;
  • Varjatud informatsioon – Instagrami fotod ja Twitteri tweedid suurendavad üleslaetud sisu visuaalselt.

Lisa oma logo custom imagile.

Sinu äri logo on võimas vahend. Kui sa lood custom image’id, originaalset teavet või ka erinevaid informatiivseid graafikuid, lisa nendele kinldasti oma firma logo.

Kui sa oled loonud mingi pildi või image’i, omad sa seda automaatselt, eeldades, et oled endale ostnud korrektselt litsentsi. Kui teised kasutavad sinu pilti, levib see koos su äri logoga ka kaugemale.

Sellisel pildil on mitmeid n-ö ülesandeid. Ühelt poolt ärgitab ta artikli alguses potentsiaalset lugejat artikliga edasi minema, teiselt poolt suurendab konkreetse pildi leitavust sotsiaalmeedias.

Lisa piltidele alternatiivsed kirjeldused.

Alati kui oled lisanud pildi, varusta see ka alternatiivse kirjeldusega. See on lihtne HTML kood, mis annab su pildile nime (nimetuse). Nii kirjeldab see konkreetset pilti ka erinevate ostingumootorite jaoks. Kasutajad näevad su alternatiivset kirjeldust juba üle postituse kerides.

Otsingumootorid kasutavad alternatiivseid kirjeldusi ka oma otsimootori tulemustes. Kui su pildid on korrektselt tähistatud, siis on suurem võimalus, et need ka otsingumootoris välja tulevad.

Google kuvab pilte ka peamisel otsingu lehel, mitte ainult eraldi “images” sektsiooni all. Mida paremini oled oma pildid tähistanud, seda kõrgema koha nad Google’i otsingus hõivavad.

Suurenda oma visuaalset väljundit sotsiaalmeedias

SLIDESHARE – TÕSTA OMA VISUAALSET MÕJU

Slideshare, mille omanikuks on LinkedIn, on täielikult visuaalne sotsiaalmeedia kanal. Miljonid firmad kasutavad seda, et jagada infot ning levitada oma brändi. See on võimas tööriist. Mitte ainult selle pärast, et see on täielikult visuaalne, vaid ka selle tõttu, et tihti on slaididel põhinev informatsioon paljude firmade üheks aluseks.

Slideshare on muutumas ka üheks juhtivaks n-ö generatsiooni tööriistaks.

INSTAGRAM – SAA EDUKAKS VISUAALIPÕHISES REKLAAMIS

Instagramiga on võimalik luua oma firmale omane visuaalne stiil, määrata väljund ning panna täpselt paika oma bränd. Instagramil on kõrgeim sidusus erinevate brändidega (4,21%) võrreldes teiste hetkel populaarsete sotsiaalmeedia kanalitega.

Lisaks on Instagramil ka kiireim n-ö mõju päriselu brändidele – 75% kõikidest fotode kommentaaridest
postitatakse 48 tunni sees.

PINTEREST – TÕSTA OMA MÜÜKI NING KASUMIT

Koos Buy-IT nupuga muutus Pinterest tähtsaks osaks ka e-kaupade müüjate jaoks. Pinterest on väga hea kanal erinevate visuaalsete lähenemiste organiseerimiseks ning samas ka suurepäraseks võimaluseks, et jõuda lähemale potentsiaalsetele klientidele ning nende soovidele.

Kokkuvõte

Visuaalne sisu on turunduslik keskkond, et jõuda kasutajate ette jõuliste, tähenduslike ning interaktiivsete teede pidi.

Läbi visuaalse sisu saab luua erinevaid brändi signaale, kasvatada äri mainet ning tekitada suurt ja lojaalset fännibaasi.

Kui sa oled valmis suuremateks tegudeks, kõrgemaks kasumiks ja vingeks turunduseks, siis mine mööda eduka visuaalse sisu rada.

Toimetas:
Aleksander Urke
Copywriter

Originaalallikas:
Content Marketing Institute Visual Content Strategy: The New ‘Black’ for Content Marketers

Digital Ads Online Visual  DIGITAL MARKETING: Comprehensive and practical guide page for beginners

63% sotsiaalmeediast moodustavad pildid

Sotsiaalmeedia postitustest 66% on visuaalse sisuga

50% interneti kasutajatest on jaganud pilte või videosid

54% interneti kasutajatest on postitanud pildi või video, mille nad on ise loonud

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga