Panditopsi erilahendus

Eesti Pandipakend

Meie roll
Creative

Klient: Eesti Pandipakend

 

Ülesanne: Töötada välja erilahendus, mis ilmestaks üritustel tekkiva prügi probleemi ning tooks fookusesse Panditopsi lahenduse.

 

Taust ja lahendus:

Eesti Pandipakend on 2005. aastal loodud organisatsioon, mis oma põhitegevusena korraldab üle-eestilist joogipakendite pandisüsteemi. Mõned aastad tagasi laienes organisatsioon oma tegevusega korduskasutatavate nõude renditeenuse pakkumiseni, et vähendada peamiselt just üritustel tekkivat prügihulka.

Kuigi prügiprobleem ja keskkonnasõbralikumad lahendused on aktuaalsed aastaringselt, on just suviste ürituste perioodil antud teemad eriliselt fookuses. Eesti Pandipakendi büroo- ja kommunikatsioonijuht Kerttu-Liina Urke sõnul toimub Eestis igal aastal ligikaudu 600 avalikku üritust, mida külastab umbes 1,5 miljonit inimest ja kus tekitatakse ühekordsete topside kasutamisega 68 tonni prügi, Sealjuures aitas uus Panditopsi teenus eelmisel suvel ära hoida ligi 205 000 ühekordse nõu kasutamise ning prügiks muutumise, kandes endas mõtteviisi, et parim prügi on see, mida polegi tekkinud. Selle veelgi mõjusamaks näitlikustamiseks saime hiljuti luua välimeedia erilahenduse.

Agentuuri loovjuht Taavi Lehari kommenteeris: “Tegelikult erilahenduse idee sündis juba eelmise aasta lõpus ning olukorras, kus klient ja agentuur vabas arutelus erinevaid ideid üheskoos põrgatasid. Meie eesmärgiks on tõsta eeskätt üritustekorraldajate teadlikkust Panditopsi ja -nõude teenustest, et üritustel tekkivat ühekordse plasti prügi vähendada. Kuid väga oluline roll ürituste korraldajate mõjutamisel on muidugi ürituste osalejatel ning seepärast soovisime avalikus ruumis reaalselt kujutada seda prügikogust, mis üritustelt maha jääb ning kuidas oleks võimalik seda kestlikkust arvestades asendada.“ „Ühekordse plasti vs Panditopsi piilar on ainult üheks tegevuseks ning erinevaid piloote ja tegevusi on meil veel tulemas”, kommenteeris creative tiimi projektijuht Mairi Talving.

Kuigi ühe ürituse raames tekkinud prügi hulk on tegelikkuses hulganisti suurem, aitab kampaania ideed hästi edasi anda ka piilarisse pandud 150 inimese prügi hulk. Kogu loovlahenduse keskmes olev üleelusuurune Panditopsi tops annab juba kaugelt vaadatuna märku sellest, et Panditopsi teenusega on võimalik ühekordsete nõude prügi hulk nullini viia.

Erilahendusega oli võimalik tutvuda Stockmanni ja Foorumi juures ning mitmel pool mujal Tallinnas.