Old Saare on aasta piimatoode: mida nii väärikas tunnustus Saaremaa Piimatööstusele tähendab?

Räägivad Ülo Kivine ja Sirje Potisepp.

Brand icon

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”5246″ img_size=”large”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Eesti Parima Toiduaine konkursil valiti 13 toote seast aasta parimaks piimatooteks Saaremaa Piimatööstuse kauaküpsenud Old Saare juust. Toiduliidu tegevjuhi Sirje Potisepa sõnul on piimatoodete valik muutunud väga mitmekesiseks ning tore on tõdeda, et üha olulisem on toote naturaalsus ja fakt, et koostisosi on vähe, kuid need on kodumaised.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Vestlesime võidu toonud Old Saare juustust ka meie kliendi Saaremaa Piimatööstuse juhatuse esimehe Ülo Kivisega, et ta selgitaks, mida mida annab selline tunnustus ühele ettevõttele ja milline lugu on võidu saanud tootel.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Millise tundega te tähtsa tiitli vastu võtsite?

Selline tiitel teeb meele väga rõõmsaks. Kuivõrd Saaremaa Piimatööstus ei ole nii suur ettevõte kui meie mandril asuvad konkurendid, siis Eesti Parima Piimatoote auhind on muidugi suur tunnustus eelkõige meie inimestele. Iga uue toote taga on hulk tööd. Nii ka selle tootega ja topelt heameel on, et meid on märgatud ja tunnustatud.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Kui oluline on, et selliseid konkursse korraldatakse?

Eesti Parima toiduaine konkurss on väga pikkade traditsioonidega ja see on Eesti Toidutööstusele äärmiselt oluline tootekonkurss. Kui konkursiga kaasneb tunnustus ja selle edu märkab ka tarbija, siis seda enam on see kõik oluline.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Kuidas valmis Old Saare juustu idee, toode ja pakend?

Alates 2015 aasta  keskpaigast tekkis mõte kuidas saaks nii hea toote veel paremini müüma ja et see oleks tarbijatele nii mugav kasutada kui säiliks ka juba avatud pakendis toote kvaliteet. Valisime välja seadmed ja viisime selle investeeringu 2016 aasta algul lõpuni. Agentuur La Ecwador mõtles välja kujunduse ja minu arust töötab see kooslus – väärt toode-eksklusiivne pakend –  atraktiivne kujundus omavahel väga heas sümbioosis.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5227″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Kuidas uued pakendid on mõjutanud müüke?

Müügid on pidevas tõusus ja täna müüme antud toodet juba kordades enam võrreldes aastataguse ajaga. Alates 2016. aasta augustikuust on nii Old Saare kui Ekstra juust müügil ka Soome  jaeketis. Oleme saanud nii otsese tagasisidena kui ka messidelt tarbijatelt väga positiivse tagasisside. On kiidetud just väga sobivat ja mugavat pakendit, mis aitab kaasa juba avatud pakendis oleva juustu kvaliteedi säilimisele, sest pakend on kaanega taassuletav, mis kõvade juustude puhul ei ole just tavaline.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Millised on Saaremaa Piimatööstuse plaanid käesolevaks aastaks?

Saaremaa Piimatööstus toob järgmisel aastal turule Eesti Vabariigi 100. aastapäevale pühendatud uue juustu, mille laagerdusaeg on üks aasta. Selle toote esimese partii valmistasime käesoleva aasta veebruarikuus ja järgmise aasta 24. veebruari paiku on plaan see ka turule tuua. See tuleb nii konsistentsilt kui rasvasisalduselt uudne toode, kus juustu valmimisel on kasutatud ka erinevaid kultuure. Loodame tarbijatele ka selle tootega pakkuda taas häid emotsioone.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5229″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5206″ img_size=”medium” onclick=”link_image”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Küsisime ka Sirje Potisepalt, kuidas parimate toiduainete valimine käib ning miks on vaja neid tunnustada.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Kuidas valitakse parimat piimatoodet?

Toodete sensoorseks hindamiseks on omad kindlad reeglid. Hindamiskomisjoni liikmed saavad eelneva koolituse ning hindamise aluseks on väljatöötatud hindamisleht. Hindamiskomisjon hindab iga osaleva toote juures pakendi välimust, toote välimust, lõhna, konsistentsi, maitset, toote uuendust ja innovatsiooni, tervislikkust ning müüki. Konkreetse kriteeriumi juures on punktid, mille hindaja paneb ja enim punkte saanud toode võidabki.

Osalev toode peab olema turule tulnud eelmise kalendriaasta jooksul. Konkursil osalemiseks tuleb esitada ankeet ning toidugruppide hindamiskomisjon valib igas grupis võitja (parim piimatoode, lihatoode jne) ning kõikide gruppide võitjate vahel valib üldkomisjon lõppvoorus Eesti Parima Toiduaine.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Millised tegurid mängivad kindlasti rolli?

Kõik eelnevalt väljatoodud punktid. Toidu puhul on aga oluline kindlasti hea maitse ja kuna tegemist on uute toodete konkursiga, siis enim punkte annab see, kui toode on uudne Eesti turul, kas on pakend selline, millist enne pole kasutatud (nt Old Saare puhul) või on tegemist mingi uue tehnoloogiaga või mõne põneva maitsekombinatsiooniga.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Miks just Old Saare juust?

See on ilus, uudne ja silmatorkav pakend, mis sobib ka kingikorvi. Lisaks on see ka väga maitsev ja hea konsistentsiga.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Miks on oluline valida aasta parimaid toiduaineid (sh ka piimatooteid)?

Toidutööstused vajavad tunnustamist, tootekonkursi võit on ihaldatud. See on olnud mitte ainult au ja kuulsus ettevõttele, vaid reaalselt võidutoodete müügid suurenevad 2-5 korda. Kindlasti sõltub see sellest, kuidas ettevõtted ise ka sellesse lisaks meie ühisturundusele aasta vältel, panustavad. Samuti on see aidanud nii mõnegi toote kettide sortimenti ja eriti oluline väikeste ettevõtete puhul.

Minu soovitus Saaremaale oleks, et kasutage maksimaalselt seda võitu endi kasuks ära, et särada – tootele märk peale, sest see on tuntuselt kolmas toidumärk tarbijatele!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Eliisa Metsoja
Agentuur La Ecwador kommunikatsioonijuht[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”5078″ img_size=”medium”][/vc_column][/vc_row]