Password on Eesti suurim ja olulisim turunduskonverents, mis toimub juba 21. korda tuleval kevadel. Kahepäevane sündmus koondab regiooni mõjukaimad turundajad, agentuurid ning kommunikatsioonispetsialistid, kes jagavad oma praktikaid, edulugusid ja kogemusi.
La Ecwador on Password 2021 identiteedi autor
Password on Eesti suurim ja olulisim turunduskonverents, mis toimub juba 21. korda tuleval kevadel. Kahepäevane sündmus koondab regiooni mõjukaimad turundajad, agentuurid ning kommunikatsioonispetsialistid, kes jagavad oma praktikaid, edulugusid ja kogemusi.
Viimastel aastatel on Passwordi korraldusmeeskond teinud eksklusiivse ettepaneku ühele reklaamiagentuurile välja töötamaks tuleva Passwordi visuaalne identiteet ja kontseptsioon. Eelmisel aastal Äripäeva reklaamiagentuuride TOPi võitnud ning äsja oma uue maja Loomeväljal avanud La Ecwador on 2021. aasta identiteedi autor. Kuid kuidas majasiseselt lõpliku tulemuseni jõuti?
Seekordne Password on suuresti kodumaine ja vastavuses praegu maailmat hõlmava uue normaalsusega. Keskendutakse peamiselt sellele, kuidas keerulisi aegu üle elada ja olukorrast tingituna ajaga kaasas käia.
Uurisin kõrvaltvaatajana kaaskolleegidelt tavapäratu võimaluse telgitaguseid, sest antud projekti üle võeti vastutus terve La Ecwadori kollektiiviga. Agentuuri loovjuhi Taavi Lehari sõnul otsustati parima konseptsiooni leidmiseks majasiseselt konkureerima panna kaks meeskonda, tagamaks kliendile mitu erinevat valikut. “Tavaliselt tekib ühe suurema tiimi siseselt palju häid ideid, kuid kui sama meeskond peab pakkuma kaks konkureerivat ideed, siis kipub üks neist alati eelistatum ja tugevam olema. Tahtsin, et kliendil oleks kaks tugevat tööd, kus ei ole juba eos nö õiget ja vale valikut. Seetõttu otsustasime tekitada sellise lahususe, kus mõlemad tiimid saavad töötada väiksemas koosseisus oma kõige parema idee kallal” põhjendab ta kahe meeskonna loomise vajalikkust.
Majasisene konkurents
Osalejad seati omamoodi väljakutse ette, sest projekt tuli ära teha kitsa ajaraami sees ligi nädalaga ja seda igapäevaste töökohustuste kõrvalt – mõnel päeval suisa öötundide arvelt. Huvitav oli jälgida mõlemat tiimi, nende ülesandele lähenemise kulgu ja ajaplaneerimisoskust. Kui algselt toimiti üsna sarnaste mustrite järgi, siis päevade möödudes uuriti üha rohkem erinevaid suundi. Esimene meeskond digitiimi art director Alari Heinsoo juhtimisel tunnistas, et pikka aega katsetati nii üht kui ka teist ideed. Seejuures teine meeskond disainer Karla Ribeluse ohjades arendas üht ja sama esialgset raamistikku algusest lõpuni.
Meeskonnad tõdevad, et tegemist oli pigem sõbraliku ja pingevaba võistlusega. Kui kellelgi tekkis “heureka moment”, prooviti seda küll esiti varjata, ent lõppude lõpuks oli kõigil ühine eesmärk ja ei peetud valeks ideid ka vastasmeeskonnaga arutada. “Väga lahe kogemus oli! Sa justkui võistled kellegagi, aga samas kui olid juba mingid ideed välja aretatud, siis me isegi natuke jagasime neid omavahel,” ei salga Karla tiim maha.
Tundub, et kolleegidevaheline konkurents andis asjaosalistele isegi pigem teatava positiivse tõuke. Loovjuht Taavi sõnutsi on võistlusmomendid pigem stressirohked, kuid antud juhul tundus see vastupidiselt hoopis motiveerivat. “Muidugi ei pea olema reeglipärane, et agentuuri inimesed või creative peaksid mingisuguse pinge all töötama, aga niimoodi maja sees see täitsa toimis. Sedalaadi projektide puhul on selline lähenemine vaheldusrikkust pakkuv,” leiab ta.
Üldiselt sellised väga suured konseptsioonid nii kiiresti tavaelus aset ei leia. Ometi tunnistavad kõik asjaosalised, et meeskonnad tulid ülesandega kenasti toime ja lõpptulemusega võib rahule jääda. Mõlemal tiimil oli välja töötatud täiesti erinevad lõpplahendused, mida võiski tiime lahutades eeldada. Esimene tiim lähenes pigem futuristlikult ja fotokeelele tuginedes. Teine ning ühtlasi korraldajate heakskiidu võitnud teostus kukkus välja graafilisem ja minimalistlikum. Otsustavaks saigi viimase konseptsiooni puhul selle lihtsus. Korraldajatele meeldis, kuidas logo kõrvale ei loodud mitte täiesti uut maailma, vaid lähtuti osalt sellest, mis oli juba olemas. “Punane sümboliseerib seda keerulist ja kriitilist eluperioodi, millega me peame praegu rinda pistma ning millest on tuletatud ka tänavune Passwordi teema” tõi Alari välja korraldajate tähelepanekud.
Meeskonnad tõdevad, et väikese võistlusmomendiga midagi täiesti nullist lõpuni välja töötada on värskendav ja proovilepanev kogemus, mida igapäevatöös sellisel kujul eriti ei kohta. Kui tavaliselt on projektides eesliinil konkreetsed inimesed, siis seekord said tiimi juhtimise kogemust ning oma tööd kliendi ees kaitsta need, kes reeglina toimetavad agentuuri tagatubades. Kokkuvõttes võiks öelda “sometimes lose, always win” – sellisest kogemusest saab ainult võita.
Valitud suund – Kohane, tegutse!
2021. aasta Passwordi visuaalse identiteedi autoriteks on Karla Ribelus, Hendrik Jaanre koos Rando Viisma, Liis Kurmiga. Meeskonna juht ja võidutöö art director Karla kirjeldas, et inspiratsiooni said nad kõige rohkem sõnadest „ellujäämine“ ja „kohanemine“, kuid eesmärgiks polnud mitte kuvada probleeme või ootamatusi, vaid vastupidiselt anda see positiivne tõuge tegutsemiseks. Seda silmas pidades sündis ikoonidele toetuv keelesüsteem, mis motiveerib „maad kuulama“ ning tulenevalt olukorrale tegutsema.
Meeskonna copywriter Hendrik tunnistas samuti, et Passwordi meeskonna poolt tulnud teema „Survival of the fittest“ ehk Darwini teooria kohanejate ellujäämisest inspireeris ka põhisümboli sündi: „Põhisümbol kasvas välja Passwordi logost ning just sellest samast Darwini mõttest, et ellujäämise puhul ei mängi rolli suurus, tugevus või midagi muud pinnapealset. Muutused peavad olema palju sügavamal, rakutasandil. Nägime selles palju sarnasusi bioloogilise protsessiga mitoos – kus jagamise teel rakud mitmekordistuvad ning keskkonnast tingitud mutatsioonid muudavad meid tugevamaks. Sel moel nägime ka meie loodud põhisümbolit kasvamas välja Passwordi logo kahest ringikujulisest elemendist.“
„Visuaalse identiteedi põhisümboliks on pulseeriv ringide süsteemi, mille erinevad ringid jooksevad keskse tuumani, mis seejärel tukslema hakkab, sümboliseerides seda, et kogemused ja muutused mida peame keerukatel aegadel läbi viime, on just need, mille tõttu me ellu jääme,“ kirjeldab tööd Karla. ,,Ringi toetavad erinevate sümbolitega ikoonid: Silm, mis kutsub enda silmi avama ja ringi vaatama; Jutumull, mis ütleb, et suhtle teistega ja kuula mida teised kogevad; Süda, mis kutsub üles olema empaatiline, mõistev ja aita; Nool, mis suunab edasi liikuma, mitte kohapeale takerduma.“
21. Password toimub järgmise aasta kevadel.
Anna Leena Tae
Studio tiimi assistent