Kas Sinu koduleht meeldib Google’ile?

Elmo Jõeleht, E-kanalite müügijuht viis meie agentuuris läbi väga kasuliku ja õpetliku koolituse teemal SEO – search engine optimization, ehk otsingumootoritele optimeerimine. Keeruline sõnastus, kuid tegelikkus on palju lihtsam. Uurisime kuidas saaks ning miks üldse peaks tegelema oma kodulehe optimeerimisega, kuidas paista paremini silma ning olla Google jaoks “väärtuslik”.

Enne SEO osatähtsuse kasvu tehti suurem osa olulisi otsuseid internetis vastavatel brändi lehekülgedel. Soovisid mobiiltelefoni, võrdlesidki pakkumisi kolme põhilise pakkuja juures. Tänapäeval on teada aga tõsiasi, et neid pakkujaid on oluliselt rohkem. Seda, et keegi läheks Neti.ee’sse mobiiltelefonipakkujaid otsima, ei tuleks enam kõne allagi. Tänapäeval on selleks targad Google algoritmid, et pakkuda just Sinu otsingule kõige relevantsemat otsingutulemust.”

Et olla tulemuste seas, mida sinu potentsiaalsetele klientidele näidata, on tarvis vaeva näha ning seda just kodulehe optimeerimise ehk SEO-ga.

Mis on SEO alustalad?

Kõige alus on väärtuslik sisu ning selle unikaalsus. Arvestada tuleks ka seda, et tekst sisaldaks piisavalt (aga naturaalselt) põhimärksõnu, mis tuleks Google otsingus esile ning tõstaks Sinu orgaanilise otsingu osakaalu (organic search Google Analyticsis).

Kõige alus on väärtuslik sisu ning selle unikaalsus.

Teksti loomisel on olulised ka pealkirjad ning nende märgistamine. Igal artiklil saab olla vaid üks pealkiri (H1) ning seega ei tasuks kindlasti kasutada H2, H3 jne pealkirju vaid visuaalse pildi parendamiseks.

Kui sa kasutad leheküljel pilte, siis peaksid need kindlasti sisaldama ka Alt-tage. Nii saab Google paremini aru, mis Su piltidel on, ning et need on tekstiga seotud. Väga palju kasutatakse Google pildi otsingumootorit ning seega hakkavad inimesed ka Sinu artikliga seotud pilte leidma, mis jällegi võib suurendada liiklust Sinu kodulehele.

Tänapäeval on nutitelefonilt tulev kodulehe liiklus juba peaaegu võrdne arvutiga ning see aina kasvab. Kui Sinu koduleht ei ole mobiilisõbralik, siis tõenäoliselt inimene ei viitsi enam seda lehte külastada. Seega tuleks mõelda, kuidas muuta oma kodulehte mobiilisõbralikumaks. Muuhulgas on oluline, et Sinu leht peaks laadima kiiresti. Pildid peavad olemas kohandatud suurustega. Enamik inmesi ei hakka ootama, kui pildid ja lehekülg laevad lahti end aeglaselt. Inimene pigem sulgeb selle lehe. See on ka asi, mida Google hindab.

Kuidas jälgida oma kodulehe liiklust?

Et saada ülevaade sellest, mis kodulehel toimub, saab seda kõige lihtsamalt Google Analyticsist. Oluline on jälgida otseliiklust (direct) ehk kui palju inimesi Sinu veebilehe aadressi otse otsingumootorisse kirjutab. See näitab ka brändi teadlikkust ning traditsioonilise meediakampaania mõju. Soovitatud liiklus (referral) osakaal näitab seda, kui palju Sinu kodulehele on viidatud/lingitud teistest lehtedelt. Sotsiaalsvõrgutikku (social), ehk Facebook, Twitter jm tulnud koduleheliiklus; bannerreklaamid (display) Google Display ja muudes veebikeskondades (kui viimastes õigesti märgistatud); makstud reklaamid (paid search). Mis SEO kohapealt enim infot annab, on orgaaniline liiklus (organic search). See on kodulehe väärtuslik liiklus seonduvate märksõnadega, millega on tuldud Google orgaanilisest otsingust.

Et minna aga SEOga veelgi täpsemaks, tasub heita pilk Google Search Console. Seal näeme muuhulgas meie kodulehe Google’is indekseeritud lehti ning nendega seonduvate märksõnade positsioone ning CTRi. Need on mõlemad näitajad, mille parendamisega peaks pidevalt tegelema.

Kuidas tuleks Sinu leht Googles paremini esile?

Google on tark ja seda ei peaks alahindama. Las Google ütleb ise, mis talle meeldib ja mis mitte.

Kodulehe optimeerimisel tasuks arvestada kindlasti URL struktuuriga. Ehk taaskord peaks Sinu URL link sisaldama põhimärksõnu, teemanime või pealkirja, et lehekülg tuleks Googles paremini esile.

Üks ülioluline asi, mida kahjuks alahinnatakse SEO puhul, on linkimine. See tähendab seda, et Sinu lehelt väljaviivad lingid oleksid vastavad sisuga ning kvaliteetsed. Oluline on, et iga uus link väljaminevale lehele avaneks uues aknas, et inimene saaks Sinu lehele kiirelt ja lihtsalt tagasi tulla edasi lugema.

Iga link, mida jagad oma lehel, mõjutab Sinu lehe väärtust. Kui on linke, mille puhul ei ole mõtet oma lehe väärtust sellega kaasa anda, saab need märkida “nofollow”, ehk mittejälgitav link. Samas väärtuslikule lingile tasub alati lisada “dofollow”.

Google on tark ja seda ei peaks alahindama. Las Google ütleb ise, mis talle meeldib ja mis mitte. Näiteks developers.google.com saidi abiga – sõna otseses mõttes tehakse kõik punaselt ette. Kindlasti võiks kasutada Google Keyword Plannerit, et leida just need märksõnad oma tekstile, mida inimesed enim otsivad. Näiteks kui Sa ei tea kas kasutada lasteriided või riided lastele. Kindlasti ei tasuks keskenduda sisu luues sõnadele, millel otsingumahud puuduvad või on minimaalsed.

Tüüpilised väärarusaamad SEO’st

Elmo toob välja mõned head näited, kuidas inimesed alahindavad SEO käsitlemist oma kodulehel. Näiteks arvatakse, et nende firmanimi tulebki Googlest esile, järelikult kõk on korras, kuid tegelikut..: ”Peabki olema. Kui ettevõtet oma nimega esilehe esimeses otsas pole, on midagi väga valesti. Asi, mida tahta, on olla ees Sinu tegevusega seotud märksõnadega. Nt Kassikäpa kohvik Kadriorus ei tohiks olla leitav vaid sõnadega „kassikäpp“ ja „kassikäpp OÜ“ vaid sõnadega Kohvik Kadriorus,Kohvikud Kadriorus, Kadriorus kohvikud, Kus süüa Kadriorus jne. Samas peab silmas pidama ka otsingumahtu – ei ole mõtet vaeva näha, et koduleht tuleks välja sõnadega „mugav kohvik Kadriorus, kus süüa“, sel lihtsal põhjusel, et see tundub küll meile tore väljend, kuid mitte keegi paraku selle järgi ei otsi.”

Samuti arvatakse, et paremad leheküljed on nii kui nii suure raha eest Google positsioonidele “ostetud”: “See arusaam on küllaltki levinud, kuid tegelik reaalsus on teine. Oma suurtele konkurentidele otsingutulemustes vastu saada on võimalik ja reaalne. Tuleb kodulehe optimeerimisele lihtsalt rohkem aega ja teadmisi investeerida, kui konkurendid seda teevad. Nagu kõikide töödega, mida ise hästi ei oska, on lihtsam(ja odavam) see usaldada spetsialistidele.”

Jäta siis meelde!

Seega kokkuvõtteks – hakka kohe tegelema oma kodulehekülje SEO-ga. Jälgi pidevalt Google Analyticsit, et näha, kas oled oma eesmärgid saavutanud, mis viib lehe väärtust alla ning millised tegevused mõjuvad hästi Sinu lehekülje liiklusele.

Kõiki vigu tuleks teadvustada ja nendega peaks tegelema, et saavutada parem tulemus. Alusta hetkeolukorra kaardistamisega. Oluline on, et Sa ei teeks liiga palju muudatusi korraga. Kui muudad samal ajal mitu asja, siis hiljem on raske aru saada milline tegevus neist midagi mõjutas.

Oluline on, et Sa ei teeks liiga palju muudatusi korraga. Kui muudad samal ajal mitu asja, siis hiljem on raske aru saada milline tegevus neist midagi mõjutas.

SEO vajab aega ja kannatlikkust, kuid tasub end alati ära! Kui tunned, et ei saanud päris hästi aru või ei tea kuidas oleks kõige õigem toimida, siis palu abi spetsialistidelt.

Eliisa Metsoja
Agnetuuri La Ecwador kommunikatsioonijuht

Eliisa Metsoja
Jaga ka teistega:

Jäta kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *