Jaanidel planeeri jõule

Jaanid terendavad silme ees ning puhkuste periood on tulekul, seega on just nüüd viimane aeg mõelda, mida ette võtta aasta lõpus. Igal jõulul ning jaanieelsel perioodil näeme agentuuris, et klientidel on kuni jõuluvana tuleku või jaanilõkke süütamiseni palju muresid, mida oleks võimalik ennetada. Tihtipeale seda ise läbi kogedes mõeldakse, et järgmine aasta hakkan siis pool […]

Brand icon

Jaanid terendavad silme ees ning puhkuste periood on tulekul, seega on just nüüd viimane aeg mõelda, mida ette võtta aasta lõpus. Igal jõulul ning jaanieelsel perioodil näeme agentuuris, et klientidel on kuni jõuluvana tuleku või jaanilõkke süütamiseni palju muresid, mida oleks võimalik ennetada. Tihtipeale seda ise läbi kogedes mõeldakse, et järgmine aasta hakkan siis pool aastat varem asjaga pihta, aga leitakse end ikka ja jälle olukorrast, kus muster kordub ning ollakse ringiga samas kohas tagasi enne suuremad pühasid.

Viimaste aastate sündmused on teinud inimesed turundusvaldkonnas väga ettevaatlikeks ning ei juleta palju ette mõelda, kuid lõppkokkuvõttes tekibki sellest hirmust stagnatsioon või isegi hääbumine. Turundusmaailmas võib käigu pealt ideede loomine ja arendamine olla keskmisest keerulisem ja kohati ka raske ülesanne. Seega kas poleks hea, kui osa sellest tööst oleks juba ette tehtud? Selle asemel, et teha pidevalt ajurünnakuid ja planeerida vaid lühiajaliselt, võib olla kasulik luua 6-kuulist strateegiat mitte ainult selleks, et mitte uppuda töötundide ja -tempo alla, vaid ka selleks, et parandada oma töö kvaliteeti.

 

Turunduses peab alati olema eesmärk, mille nimel töötada.

Püstita turunduses eesmärke ja tööta nende kallal aktiivselt, nii jõuad tulemusteni kiiremini, kui jätta need lihtsalt juhuse hoolde. Reeglina planeeritakse suuremaid kampaaniaid pühade, hooaegade ja suuremate tähtpäevade nagu näiteks kooli alguse ümber. Kuna pühad ja kooli mineku kuupäevad korduvad iga-aastaselt, on neid lihtne ette planeerida. Tähtis on olla kohal ja luua ka strateegia tarbimishooaegade vahele jäävale nn hapukurgi hooajale, et ettevõttel oleks eesmärk ja plaan aastaringselt, mille kaudu saavutada püstitatud eesmärgid ja arendada brändi ning suurendada ka turuosa.

Nii on lihtne iga kuu lõpus kõrvutada prognoose tegelike tulemustega, mis annavad parima ülevaate trendidest ning tarbijakäitumistest. See aitab teha reaalsemaid prognoose ning annab ka ülevaate, kuidas strateegia ja turundus toimivad. Mis kampaania töötas paremini ning mis mitte.

 

Plaani koostamine

Turundusplaani ja -strateegia väljatöötamine koosneb mitmest etapist. Esmalt pane paika ajaaken, eesmärgid ning küsi endalt – mida soovid saavutada püstitatud ajaga ja millist ressurssi oled sa valmis mõeldud eesmärkide saavutamiseks kasutama.

Pärast seda kui oled püstitanud eesmärgid, on aeg panna paberile strateegia, kuidas antud eesmärke kõige efektiivsemalt on võimalik saavutada. Selleks on mõistlik vaadata ajas tagasi ning mõelda, mis on su ettevõtte turunduses minevikus töötanud ja mis mitte – kas on tulnud ette möödunud aegadel mõningaid takistusi, millele nüüd võiksid läheneda alternatiivselt? Strateegia loomisele aitavad kindlasti kaasa ka eelnevad turundusaruanded ja statistika, millest samuti saad teha omad järeldused mis töötas ja mis mitte ning võtta seda arvesse.

Argumente on tegelikult mitmeid, miks me soovitame planeerida turundust pool aastat ette. Esmalt jätab see vajadusel võimaluse lihvida juba ette planeeritud kampaaniaid – see tähendab, et töö kvaliteet on kõrgem ja seetõttu on ka brändikuvand ja hääl ühiskonnas paremini kuulda. Uute toodete lansseerimisel aitab pikem turundusplaan paika panna parameetrid, kuidas tekitada vajaminevat haipi toote ümber, et selleks ajaks kui toode välja tuleb, on ta juba ühiskonnas vastu võetud. Samuti ette planeeritud strateegiat ja turundust saab käigu pealt kohandada, mis aitab adapteeruda vastavalt ühiskonnas ja tarbimiskultuuris puhuvatele tuultele.

Suur osa turunduse plaanimisest on kanda ka meedial ja meediapindadel. Planeerides meediapindu käigupealt võib vastu vaadata kurb tõsiasi, et soovitud perioodiks on kõik pinnad välja müüdud või maksavad kordades rohkem, kui ette broneerituna – seega tuleb igati kasuks mõelda alati paar sammu ette ning hoida nii palju raudasid tules kui võimalik.

 

Edu ei tule iseenesest

6 kuud on pikk aeg ja selle aja sees võib palju juhtuda, aga selleks, et kuhugi jõuda, on tähtis seada sihte ja püstitada eesmärke. Planeerimine ja strateegia on oskus, mis areneb ajaga. Pika jutu kokkuvõtteks võib öelda, et kõik turundusplaanid saavad tehtud eesmärgil, et tsiteerida klassikut Hannibal Smithi – “I love when a plan comes together!”.