Praktikamaratoni lõpetas juba kolmas Master of Ad lend

Juba 3. järjestikune Master of Ad praktikaprogramm on jõudnud eduka lõpuni. Loovad ja  innukad reklaamivasikad (nii nagu nad ennast ise kutsuvad) on end kenasti sisse elanud kirevasse reklaamimaailma, kus tegutsetakse edasi ka peale praktikat. Talvel valiti kümnete kandidaatide hulgast välja viis säravamat ja talendikamat reklaamiilma tulevikutegijat, kes märtsi alguses end stardipakule seadsid, et stardipaugu kõlades […]

Brand icon

Juba 3. järjestikune Master of Ad praktikaprogramm on jõudnud eduka lõpuni. Loovad ja  innukad reklaamivasikad (nii nagu nad ennast ise kutsuvad) on end kenasti sisse elanud kirevasse reklaamimaailma, kus tegutsetakse edasi ka peale praktikat.

Talvel valiti kümnete kandidaatide hulgast välja viis säravamat ja talendikamat reklaamiilma tulevikutegijat, kes märtsi alguses end stardipakule seadsid, et stardipaugu kõlades Usain Bolti kombel loovagentuuri konkurentsitihedasse ja tormilisse igapäevaellu söösta. Praktikantidele tehti kohe alguses selgeks, et väikeste sammudega tippimine kaugele ei vii, võiduka lõpuni jõudmiseks on kohe alguses tarvis võtta suuri samme.

Nii alustasidki Kendra Katrina Könnel, Mari Hairk, Siim Kokkota, Hanna Kastor ja Janar Kaseorg kohe suurte projektidega, algselt koos, hiljem igaüks oma isikliku ülesande kallal tööd. Mida nädal edasi, seda keerukamad olid briifid, aga ka seda põnevamad ja loovamad praktikantide lahendused.

Kolme kuu jooksul omandasid praktikandid hindamatuid kogemusi ja teadmisi agentuurielu, reklaamiinimeste ja eriala kohta. Meeskonnana jaotusid praktikandid justkui eraldi agentuuri tiimiks: Marist sai projektijuht, Siimust copywriter, Hannast disainer, Kendrast sotsiaalmeedia spetsialist ning Janarist videograaf/animeerija. Vastavalt oma positsioonidele said kõik praktikandid ka endale personaalse mentori agentuuri töötajate hulgast, kes nende tööd suunas, kontrollis ja vajadusel abi pakkus.

La Ecwador andis võimaluse proovida kätt pea kõigis reklaamivaldkondades, alustades TikTokist kuni telereklaamide ja välimeediani välja. Praktikantide käe all valmisid erinevad kampaaniad ja osa võeti mitmest konkursist.

 

Osalejatele avas praktika uusi teadmisi just endast

Mari sõnul möödusid kolm kuud silmapilkselt ja praktikandid võeti soojalt vastu. „Agentuuri elu oli täpselt see, mida ma ootasin ehk täiesti ootamatu. Mulle tohutult meeldis, et mind kaasati väga erinevatesse projektidesse ning hiljem saime ka põhjalikku tagasisidet oma tegemiste kohta. See usaldus ja aeg, mida agentuuri töötajad meisse panustasid, näitas, kui väga meid seal hinnati ning kohati ei tundnudki ma ennast enam praktikandi, vaid täisväärtusliku La Pere liikmena,“ lausus Mari.

„Mulle meeldis, kuidas Heily ütles kohe praktika alguses, et võtame teid kui päris töötajaid ning mingit lebotamist siin ei tule. Me hüppasime pea ees vette, kuid see hüpe tasus end korralikult ära! Praktika käigus õppisin tundma nii ennast kui ka sügavuti reklaamimaailma ning selle rõõme ja kurbuseid. Minu praktika tegi väärtuslikuks ning unustamatuks just La Ecwadori perekond,“ tõi Kendra samuti välja asjaolu, et praktikante ei koheldud kui praktikante, vaid kui päris töötajaid ning mingit nurkade lõikamist läbi ei lastud.

Janar õppis enim praktikal olles töötama meeskonnana, mille liikmed üksteist täiendavad: „Väga oluline on aru saada, kui palju sind ümbritsevad inimesed teavad ja oskavad teha asju, millega sa ise pole kokku puutunud. Kuigi vahel tundus, et kõik, mis ma teen on liiga kerge ja võtab vähe aega, siis see tulenes minu oskustest ning teisest küljest oli asju, mille tagamaast ma midagi ei teadnud, kuid mis teiste abi ja tööga siiski tehtud said,“ sõnas Janar.

Hannale andis praktika juurde usku iseendasse ja rõõmu, nähes enda disaine kasutusel. „Kõige eredamalt jäävad kindlasti meelde enda tehtud disainide kasutusel nägemine ja La Peo korraldamine. Praktika andis mulle juurde enesekindlust, kogemust ja kinnituse, et soovin disaini alal kindlasti jätkata,“ lausus Hanna enesekindlalt.

„Ma tulin praktikale väga selge eesmärgiga saada võimalikult suur ja praktiline kogemus tööst reklaamiagentuuris ning seda ma ka sain. Kui alguses võttis iga päev täistuuridel ideede genereerimine ja suur töömaht ikka päris läbi, siis praktika teises pooles hakkas tekkima teatav vilumus ning harjusin agentuuri töörütmiga ära. Igal juhul sain võimsa kogemuse ning teadmised oma tugevustest ja nõrkustest,“ võttis Siim praktikaprogrammi kokku.

 

Agentuuri üllatas positiivselt noorte avatus ning kõrge initsiatiiv

Agentuuri loovjuhi Taavi Lehari sõnul ei ole praktika võrdväärne töövarjutamise või avatud ustega. ,,Mida aeg edasi, seda rohkem olen ma tähele pannud, et praktikale soovijad ootavad siit agentuurist mingit hängimise kogemust. Seda ei tule ning kolmas lend komplekteeriti selle alusel, et need noored ei vajanud abirattaid ning olid valmis saama täistuuridel kogemust.“ Lehari iseloomustab praktika läbinuid kui ambitsioonikaid, teotahtelisi ning kohusetundlikke noori, kes annavad endale aru, et ülikooli tõde pole täielik ning spetsialistiks ja reklaamifanaatikuks saad sa alles reaalsete olukordade kaudu. „Oma kogemusest lähtudes tean, et agentuuri tulles, sa ise tegelikult ei tea, milleks sa võimeline oled või milline on see sinu õige positsioon. Tänavused praktikandid usaldasid meid ning lubasid end asetada erinevatesse rollidesse, et päriselt tundma õppida oma tugevusi ning potentsiaali. See annab neile rohkem kui ükski uus teadmine või õpikutarkus.“

„Iga lennu noored on omamoodi andekad ja toredad, seda kolmandat lendu iseloomustaksin, kui elurõõmsaid ja ambitsioonikaid tulevikutegijaid. Nende arengumotivatsioon ja positiivne ellusuhtumine andis neile endile võimaluse õppida laiapõhjalisemalt ning omandada seeläbi ka rohkem kogemusi,“ ütles La Ecwadori tegevjuht Heily Aavik, hinnates Master of Ad praktikaprogrammi 3. lendu igati õnnestunuks.

Vaata Master of Ad praktikaprogrammi 3. lennu meelejäävamaid hetki galeriist: