Digiturundus 2021 – kas tõesti back to basics? Reklaamiturg on oma olemuselt väga volatiilne ning digiturundus veel enamgi. Digikanalid võimaldavad saavutada tarbijatega väga head kontakti, pakkuda neile mugavat järelteenindust ning monitoorida ja analüüsida kampaaniate tulemusi reaalajas. Tänu digimaailma kiirele arengule jõuab digiturundajate igapäevakäsutusse üha põnevamaid võimalusi nagu augmented reality; 3D lahendused; Interaktiivsed tarbijamängud; Rääkimata kõikidest […]
Digiturundus 2021 – kas tõesti back to basics?
Digiturundus 2021 – kas tõesti back to basics?
Reklaamiturg on oma olemuselt väga volatiilne ning digiturundus veel enamgi. Digikanalid võimaldavad saavutada tarbijatega väga head kontakti, pakkuda neile mugavat järelteenindust ning monitoorida ja analüüsida kampaaniate tulemusi reaalajas. Tänu digimaailma kiirele arengule jõuab digiturundajate igapäevakäsutusse üha põnevamaid võimalusi nagu
- augmented reality;
- 3D lahendused;
- Interaktiivsed tarbijamängud;
Rääkimata kõikidest uutest ja vanadest sotsiaalmeediakanalitest ning muudest sisuplatvormidest. Samas näitavad viimased aastad, et uute lahenduste kõrval ei tohiks unustada digimaailma baaskanaleid. Kuidas siis sellises digiturunduse pidevalt muutuvas keskkonnas orienteeruda, milliseid kanaleid peaks eelistama, et töö ka tulemust tooks ning millal peaks digiturundusse kaasama agentuuri?
Digiturundus algab ja lõppeb kodulehega
Tegu on virtuaalse esinduse või kauplusega mis on paljudel ettevõtetel viimaste aastate jooksul unarusse jäänud. Selles võib süüdistada digikanalite paljusust, mille kõrval ei jäägi aega veebilehe kaasajastamiseks. Nagu viimane aasta-poolteist on näidanud – koduleht on asendamatu müügikanal. Paraku võib ajale jalgu jäänud koduleht tõugata klienti sinust hoopis eemale.
- Kehv kasutajakogemus
- Aegunud disain
- Halb leitavus otsingumootorites
Need on peamised kodulehti puudutavad mured, millega ettevõtted kipuvad silmitsi seisma. Kaasaegne koduleht peab pakkuma enamat kui sinu kontakte ja lihtsat e-poodi, see peab aitama sul leida uusi kliente ja neid hoida läbi kvaliteetse sisuloome. Rääkides endast, oma toodetest ning klientide edulugudest läbi artiklite ning audio-videomaterjali saate tekitada külastajates kindlustunnet, et teid saab usaldada. Kõik see on paraku asjata, kui potentsiaalsed kliendid sind üles ei leia või nad põrkuvad halva kasutajakogemuse otsa.
Kodulehte kaasajastades võtke omale partner, kes oskab näha suurt pilti ning teie teenust arvestades kodulehte ka kasutajakogemuse poole pealt läbi mõelda. Kui arendajal sellist võimekust pole, siis La Ecwador on valmis seda rolli täitma, aidates teil veenduda, et täna arendatud koduleht oleks valmis ka tulevikuks.
Tehniline meelespea kodulehe arendusel:
- Veendu, et veebiarendaja jätaks sulle kõik õigused ja vabadused kodulehte ka pärast koostöö lõppemist täielikult hallata.
- SEO tehnilist poolt tuleb toetada sisulise SEO-ga ehk kogu uus sisu tuleb kodulehele laadida SEO reegleid järgides – vaid nii saavutad parima tulemuse.
- Laosüsteemide sidumine kodulehega – see avab palju uusi võimalusi digiturunduses, näiteks toodete automaatne kuvamine digikampaaniates, kas digiekraanidel või veebibänneritel.
- Uudiskirjad – kutsu inimesed nendega liituma, sest uudiskirja turundus on parim kanal oma toodete ja teenuste müügiks.
Ära tooda iga reklaami jaoks eraldi sisu
Igihaljas sisu toidab su digiturundust pikki aastaid. Digiturunduse võlu traditsioonilise turunduse ees seisneb võimaluses kogu protsessi optimeerida ning vastavalt tulemustele ka jooksvaid muudatusi sisse viia, kuid seda kõike pole võimalik efektiivselt teha kui puudub kvaliteetne turundusmaterjal – sisu. Sisuloomet tuleb teha läbimõeldult ning toota see kauakestva väärtusena – igihaljana ehk kõik mis sa toodad peab olema relevantne nii täna kui aasta või kahe pärast.
- How-to videod
- Reklaamklipid
- Praktilised nõuanded
- Tootearvustused
- Podcastid
- Artiklid
- Klientide tagasiside
Kogu sisu tuleb luua COPE (create once, publish everywhere) meetodil ehk toodad korra, avaldad igal pool (+ igal ajal). Agentuuridel on võimekus ühe hooga toota suur kogus sisu, mis sinu digiturundust pikalt toetavad – kui lased oma tooteid pildistada, siis tee neist juba mõned tootevideod, animatsioonid või looperid või räägi oma teenustest podcasti vormis ning avalda sellest oma jälgijatele kasulikke lõigukesi. Loodud materjali saad pikalt kasutada digiturunduse erinevates väljundites nagu veebibännerid, FB reklaamid, uudiskirjad jms.
Kui sind pole Google tulemuste esimesel lehel, siis sind pole olemas
- Kas sul on võimekus toota kvaliteetset sisu?
- Kui hea on sinu veebilehe kasutajakogemus?
- Millised reklaamsõnumid toimivad ning millised mitte?
Väga tihe konkurents Google otsingusõnade turul ning üha tugevnev võitlus positsioonide pärast orgaanilistes tulemustes nõuavad oskust eelmainitud küsimusi lahendada. Enam ei piisa mõnest kavalast SEO trikist, et konkurentide seas esile tõusta – tuleb teha läbimõeldud ja järjepidevat tööd, mis nõuab vilumust tööriistadega nagu Google Analytics ja Google Ads ning võimekust toota kvaliteetset sisu kodulehele ja reklaamidesse – jõuamegi tagasi kodulehe kasutajakogemuse ja sisuloome juurde.
Üha enam otsitakse tooteid mitte ainult otsisõnade vaid ka piltide abil – kasutades Google Lens rakendust saavad kasutajad pildistada üles neile meeldiva toote ning leida e-poe kust seda osta. Kui sinu tootepildid on ebakvaliteetsed ja sisu optimeerimata, siis oled jällegi ilma olulistest klientidest nii Eestist kui ka välisturgudelt.
Kõik see mõjutab ka sinu makstud Google reklaame – kvaliteetsem sisu toob sulle palju odavama klikihinna, ehk protsessid mida pead pikas perspektiivis niikuinii tegema, toovad sulle kasu juba täna. Seega käivad kõik elemendid sinu digiturundusstrateegias käsikäes.
Sotsiaalmeedia ei kuulu sulle
Nagu digikanalites üldiselt, nõuab sotsiaalmeedias turundamine põhjalikku planeerimist. Tegevused tuleks planeerida vähemalt kuu aega ette, kasutades seda sama igihaljast sisu, mis digiturunduses nõnda olulist rolli mängib – ära määri jälgijatele pidevalt oma tooteid pähe vaid paku neile oma ala eksperdina midagi enamat, kaasates ja hoides oma jälgijaid põnevate artiklite, õpetuste ja podcastidega. Kõige paremini toimib kusjuures videomaterjal.
Kui rääkida sisu levikust väljaspoole jälgijaskonda, siis mõned aastad tagasi jõudis orgaaniline Facebooki postitus päris arvestatava inimhulgani, kuid tänaseks tahab Facebook tulemuste toomiseks raha saada ja nii on ka teiste sotsiaalmeedia platvormidega.
Kuid mis sotsiaalmeedia turunduse juures kõige tähtsam – iga hetk võib Facebook või mõni teine platvorm sulgeda sinu reklaamijaõigused, paisates pea peale kogu turundusstrateegia.
Kas oled valmis sellistes oludes operatiivselt reageerima? Agentuuril on olemas inimesed ja ressursid, et kampaaniaid töös hoida ning teha tulemuslikku digireklaami ka siis kui Facebooki robotid liigset agarust rakendavad.
Viimane etapp digiturunduse teekonnal – maandumisleht
Lihtsustatult öeldes on maandumisleht see veebileht, kuhu jõutakse sinu reklaamile klikkides, aga kaasaegses digiturunduses tuleb ka see etapp väga hästi läbi mõelda. Tehes reklaami kindlale tootele või tootegrupile, ei tohi reklaami suunata lihtsalt esilehele – klient tuleb hoida ostutunnelis. Maandumisleht peab keskenduma sellele, millele viitas reklaam:
- E-poe toode või tootegrupp
- Loosimäng
- Hinnapäring
- Muu konkreetne pakkumine
Uue iPhone reklaamile klikates ei taha inimene näha müüja kodulehe esikülge, tootevalikut kõikidest nutiseadmetest vaid reklaamitud pakkumisega seonduvat.
Digitaalne arenguhüppe jõuab turundajateni
Digilahendustes on paari aastaga toimunud võimas hüpe, mis muudab varem suurt eelarvet nõudnud lahendused kättesaadavaks kõigile, kellel on oskused need ära teha. Populaarsust on kogumas 3D ning ARG (augmented reality). La Ecwadoris oleme loonud Instagram filtreid Circle K-le, millega kaasasime suurel hulgal jälgijaid nende kampaaniatesse. Selliste lahenduste puhul on võimalik realiseerida vaid mõned aastad tagasi ulmena tunduvaid ideid – näiteks võivad mööblipoed läbi 3D veebirakenduste kuvada mööblit meie endi kodudes, lisada täiesti uus mõõde harilikele tootepakenditele või ehitada valmis Pokemon Go sarnane aaretejaht.
Populaarsust koguvad ka ettevõtte brändinguga mängud digikeskkonnas, mis võivad olla lihtsad teadmistetestid või hoopis kaasahaaravad mängud nutiseadmetele. Nende kõige abil saad kaasata tarbijaid oma kampaaniatesse ning tugevdada nende sidet sinu ettevõtte brändiga.
Turundustegevusi saab jätta ka chatbottide hooleks – need on digirakendused, mis saavad võtta üle klienditoe, turunduse või lausa müügitegevuse ülesandeid. Sel ajal kui sinu klienditugi on hõivatud muude ülesannetega saavad botid väga edukalt hakkama väiksemate murede lahendamisega, jättes su klienditoele rohkem aega kõige muuga tegelemiseks.
Miks valida digiturunduseks agentuur?
Digiturundus eeldab vanade ja uute võimaluste sidumist ning pidevat enesetäiendamist mitmes erinevas digivaldkonnas. Eeldada majasisestelt turundusinimestelt kõiki neid oskusi, mida vajab kvaliteetne digiturundus vajab, on pisut liiga palju.
Agentuuris töötavatel spetsialistidel on kõik vajalikud teadmised ja oskused, et sellises pidevalt muutuvas keskkonnas häid tulemusi toota ja muutustele reageerida. La Ecwadori üheks suurimaks tugevuseks on võimekus kõik turunduseks vajalik majas sees valmis töötada ja käigu pealt ka muudatusi sisse viia.
Alates strateegiast ja teenusedisainist kuni detailideni välja – atraktiivne copy ja sisuturunduslik tekst, professionaalne ning lööv pildi- ja videomaterjal, kodulehe arendus, selle optimeerimine ning kõik muu mis on vajalik edukaks digiturunduseks.
Kõike seda ei pea tegema korraga, aga oma võimaluste ja arengukohtadega kursisolemine annab teile väga tugeva eelise.