Digitaalselt loovad lahendused traditsioonilistes meediakanalites

Mida tähendavad tänapäeval üldse traditsioonilised meediakanalid? Tegelikult on kõik ju väga lihtne. Lihtsalt öeldes on need on kanalid, kus oleme harjunud meediat ja reklaame tarbima.

Brand icon

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Mida tähendavad tänapäeval üldse traditsioonilised meediakanalid? Tegelikult on kõik ju väga lihtne. Lihtsalt öeldes on need kanalid, kus oleme harjunud meediat ja reklaame tarbima. Alates trükimeediast kuni veebibänneriteni välja. Kõige tähtsam on kanalitele läheneda loominguliselt. Kui kõik teevad ühtemoodi ning see töötab, siis varsti teevad kõik seda samamoodi ning reklaam võib muutuda tapeediks, mis mitte kuidagi enam üldisest mürast ei eristu. Ka meie väikeses Eestis on võimalik teha väga kihvte ja eristuvaid lahendusi. Tähtis pole, kui paljud inimesed erilahendusi reaalselt kasutavad, vaid tähtsam on, kui paljud seda näevad ning kaasa mõtlevad.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Trükireklaam ehk paku lisaväärtust ning näita seda ka teistele

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=nZ532wkhHYs”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=UYy1GmJgFXA “][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Nivea tegi äpi ning sellega ühilduva nutianduri, mis oli pandud Nivea trükireklaami sisse. Lapsevanem ostis ajakirja ning rebis sealt välja käepaela, mille pani lapsele ümber käe. Kui laps liiga kaugele rändama rannas läks, siis vanem sai telefonile teadaande, et laps on liiga kaugele läinud. Julge mõte. Samuti mõtles Nivea ka kõigile teistele rannalistele. Nimelt tegi teise printreklaami, mille terve lehekülg oli üks suur päikesepaneel. Rannas on ju keeruline oma telefoni akut laadida, miks siis mitte teha seda läbi reklaami. Nii pakkus Nivea kaitset mitmel rindel. Päikesekreemidega kaitses nahka, nutivõruga lapsi ning päikesepaneeliga telefone tühjaks minemast. Võib arvata, et trükiste arv nii suur ei olnudki, vaid tähtis oli see, kuidas hiljem oma sõnumit sotsiaalmeedias levitati. Isegi meie ju räägime sellest, kuigi trükiseid ise oma silmaga pole näinud.

Viie sekundiga asi tehtud

Teate seda olukorda, kui Youtube’is tuleb reklaam vahele, kuid alles pärast viite sekundit saate vajutada nupule, mis reklaami vahele jätab. Parem juba kõik viie sekundiga ära öelda. Väga hea on Mercedese näide, kus kõik oluline näidatakse meile ära täpselt 3,8 sekundiga, sest täpselt nii kaua kiirendab uus Mercedes AMG GTS nullist sajani. Lihtne, lühike ja lööv.[/vc_column_text][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=s16lR9X51f0″ align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Kuidas teha nii, et inimesed ise su reklaami tahavad vaadata?

Virgin Mobile mõtles välja lahenduse, kus vaataja said ise reklaami juhtida. Silmade pilgutamisega vahetati reklaamvideo erinevaid kaadreid ning olukordi. Terve video ajal jooksis üks ja sama voice-over, kuid inimeste jaoks oli see ikka huvitav, sest nemad määrasid, mida nad vaatavad. Inimesed vaatasid 2,5 minuti pikkust reklaami keskmiselt 1,5 minutit. Peaaegu pooled vaatasid videot ka teist korda.[/vc_column_text][vc_video link=”https://vimeo.com/86039048″ align=”center” css=”.vc_custom_1539777327484{padding-top: -1em !important;}”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Loovalt bännerite kallale

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Miks mitte teha ka bännerid interaktiivsemaks. Kõik siin nähtavad lahendused on juba praegu tehtavad. Eraldi tooksin välja erilahenduse, kus õigetele numbritele vajutades läheb katkine auto terveks. Lihtne ja geniaalne. Meil on Eestis lühinumbrid, mis võib-olla jäävad kergemini meelde, kuid mujal on tegu pikkade numbritega. Selline lahendus aitab inimesel ka paremini telefoninumbrit meelde jätta. Teine hea lahendus on Audi bänner, kus terve liikumine toimub lehel sama sujuvalt nagu oleksite Audi roolis. Lehekülg liigub edasi ja tagasi ning kogu liikumine on nauditav ja sujuv. Lisaks saab inimene kogu tegevust roolist ise kontrollida.

Mida tasub kõrva taha panna?

Kõikidesse kanalitesse võiks suhtuda palju loomingulisemalt. Ei tasu karta eristuda. Isegi meie väikeses Eestis on võimalik teha väga kihvte ja loomingulisi erilahendusi, põhimõtteliselt kõigis kanalites. Kui midagi teha, siis tuleb seda tegevust ka jagada. Sõnumi levitamine on teinekord palju tähtsam. Näiteks Nivea näite puhul ei pea olema trükiste arv nii suur ning tähtsam on isegi hiljem selle kampaania tegemise video, kui kampaania ise. Tegid midagi teisiti ja lahedalt, siis näita seda kõigile!

NB! Siin on ka kõik teised lahedad ja kihvtid lahendused, kust inspiratsiooni leida:

Võta julgelt meiega ühendust, töötame teile heameelega välja uudse ning eristuva reklaamilahenduse. Kirjuta kert@laecwador.ee[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”Küsi nõu” color=”white” align=”center” link=”url:mailto%3Akert%40laecwador.ee|||” el_class=”button1″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Timo Tõnisson & Kert Aavik

Ideekirjutaja & Meediajuht

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]