Digitaalseid võtteid JCDecaux-i välireklaamidel „DigiTallinn“

Rääkides välimeediast – kuigi parimaks viisiks jõuda kampaaniates võimalikult kõrge katvuseni on digitaalseid ja traditsioonilisi välimeedia vorme ühendada, toovad digitaalsed välimeedia ekraanid mängu mõned nii igatsetud lahendused ja võimalused, mis traditsioonilisele meediale jäävad tehniliselt kättesaamatuks.

Neid, just digitaalsetele ekraanidele iseloomulikke võtteid, soovitame kampaaniates rohkem kasutada, nendega juba kampaaniate loovlahenduste genereerimisel arvesse võtta.

Mäng liikuvusega

Mis iseloomustab digitaalset välireklaami kõige paremini? Dünaamika. Paindlikkus ja liikuvus. Liikuvus on hea trigger pilgu tõmbamiseks, mööduja teeb seda automaatselt ja nii saavutab liikuv reklaam traditsioonilistega võrreldes tähelepanu püüdmisel konkurentsieelise.  Kuid seda vaid ühel tingimusel – liikuvus ei tohi „ära tappa“ brändi. Parim liikumine, mis toimub tänavamüra ja-sagina sees, on sujus ja brändi visuaalset kohalolu järjepidevalt säilitav – sellisel juhul jõuab mööduja reklaamist aru saada ning seda ka konkreetse reklaamijaga seostada. Kiired fläshid ja kaadrite vahetused küll tõmbavad pilku, kuid tekitavad pigem kirjut müra, kui informeerivad ja mõjutavad.

Mäng ajaga

Õige lihtne võte, mis tänu kiirele loovmaterjali programmi sisestamisele, annab mänguvõimalusi erinevate ajatsoonidega. Nii näiteks toimus eelmise aasta 27.detsembril Eesti Aasta Sportlase auhinnagala – ja 28.detsembri hommikul kell 10 olid spordistaarid juba DigiTallinna ekraanidel.

Rohkem võiks mõelda sellisele lihtsale, vaheldust ja ajarelevantsust tabavale „tsoonitamisele“ nagu erinevad klipid erinevatel päevaosadel: näiteks hommikul ekraanil croissant koos kohviga, kuid lõunal salat.  Kellaajaliselt pani päevale “stop’I” Eesti Loto, kes hoidis klippi eetris kuni lotopiletite müügiaja lõpuni. Prisma, kes päeval kuvas oma toodete pakkumisi,  kasutas veel hilisõhtul “öötsooni” klippi, kus ekraanile tuli “ÖöPrisma” – 24h avatud Sikupilli ja Mustika reklaamiga. Valge ja pimeda aja vahetumist rakendas loovlahendustes eelmisel jõuluajal Budampex, kes kampaania mitmekesistamiseks päevaajal heledat, helgemat disaini, pimedas seevastu pidulikumat ja kullakarralisemat klippi näitas. Ka nädalapäevi saab jagada: määrates ära erinevatele päevadele erinevad, “Vaid täna!” tüüpi, tootepakkumised. Pakkumisi ei pea olema ka igas päevas, mõnda päeva võib rahulikult täita imagoreklaam.

Mäng ilmaga

DigiTallinn võimaldab programmeerida klipinäitamist vastavalt ilmastikule: kuvada erinevate kujunduste kuvamist päikeselise ilma või vihma korral ning olukorras, kus õhutemperatuur langeb allapoole või tõuseb üle määratud piiri. Vast kõige rohkem on see võimalus andnud inspiratsiooni rõivabrändidele. Meenub riidebrändi Braun kampaania Saksamaal: erinevatele oludele sobivaid riideid näidati vahelduvalt ilmale: bleiser – „Hamburgis paistab täna päike“, jope – „Täiuslik koerailmaga“, parka meeletu tuulega –  „Mis ei tapa teeb tugevaks“.

Sotsiaalmeedia & data feed

Lõpuks on ka võimalus siduda sõnumi tekkimine tänavaekraanile „live“ tulemustega sotsiaalmeedias. Facebook‘i, Instagram‘i või Twitter‘i postitused kampaania hastag‘ iga saab kuvada edasi DigiTallinnale. Nö alt-üles initsiatiivina sotsiaalmeediast muutub vajalik sihtgrupp toote ja brändi edasikandjaks. Dynamic data feed võimaldab välireklaamil kuvada teistest allikatest pärinevaid algandmeid nö. otse-eetris. Olgu selleks loterii jackpot, hääletamistulemused, teatrietendusele veel müügis olevad piletid, viimase hetke kohad homsele lennule Pariisi jne.

Kuidas nutikad välimeedia lahendused oma äri kasuks tööle panna, selle kohta küsi abi või nõu La Ecwadori meediatiimi juhilt Kert Aavikult Kert@laecwador.ee.

Rasmus Rand projektijuht

JCDecaux Eesti

Jaga ka teistega:

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga