Agentuuri 2021: virtuaalväsimus, valimised, väärtused

La Ecwador ei paku põie ning kohvipaksu pealt ennustamist ega kaartide panemist, kuid üht-teist võib alanud aasta kohta prognoosida küll. Mis on selle aasta märksõnad ning mis mängib agentuuriaastas suuremat rolli kui varem?

Brand icon

La Ecwador ei paku põie ning kohvipaksu pealt ennustamist ega kaartide panemist, kuid üht-teist võib alanud aasta kohta prognoosida küll. Mis on selle aasta märksõnad ning mis mängib agentuuriaastas suuremat rolli kui varem?

Agentuuri loovjuht Taavi Lehari toob esiteks esile teatava väsimuse ning kurnatuse, mis inimesi valdab COVID-pandeemiast tingituna. ,,Pea aasta oleme harjunud selle uue reaalsusega ning kuigi hetkel tuleb võtta samm-sammult, päev-päevalt, siis oleme ausad, me oleme üsna kurnatud. Ja see on täiesti mõistetav. Aga ma usun, et oleme selle selgroo juba murdnud ning kannatlikkus viib sihile.“ Loovjuht selgitab, et nii mõnelgi päeval on erinevate videokonverentside ja -kõnede keerukam ning ilmselt mõne aasta pärast saab nendele tagasi vaadata naerdes: ,,Jah, päris palju on seda, et keegi ei kuule või tekib mingi veider kaja. Ekraanijagamine ei toimi nii nagu vaja ja nii edasi, aga siis tulebki seda pigem huumoriga võtta.“

,,Mis aga inimesi tegelikult väsitab, on see mugavustsoonist väljaspool olemine. See ongi tegelikult meie aja üks suurimaid proovile panemisi – kes suudab selles kontekstis oma valdkonnas püsida, seda kontrollida ning saavutada edukaid tulemusi, see kindlustab oma positsiooni tugevamate seas,“ leiab Lehari.

2021. aasta kujuneb ka uue vabariigi valitsuse aastaks ning sügisel on tulemas nii kohalike omavalitsuste kui presidendivalimised, mis kindlasti mõjutavad üldist meedia- ning kommunikatsiooniruumi suvel ning varasügisel. ,,Agentuur La Ecwador ei teeninda käesoleval hetkel ega ka sügisel ühtegi erakonda,“ kinnitab agentuuri tegevjuht Heily Aavik.

´’Küll aga osaleme heameelega erinevatel riigihangetel. Riik on aastate jooksul teinud konkursside korraldamises eeskujulikku tööd ning riigihangete korraldamine, tööde hindamine ning teenuse tellimine on erasektorist kohati professionaalsemgi.´´

,,Mis puudutab üleüldist 2021. aastat, siis see tuleb üldises plaanis kindlasti ootuste ja üllatuste aasta. Ei ole ju saladus, et ka praegu käib suur raha trükkimine, kuid keegi ei tea hetkel, kes oskab sellest rahalaevast kõige suuremat kasu lõigata. Samuti teise pensionisamba vabaks laskmine mõjutab kohalikku turundust.“ Tegevjuht prognoosib, et teise samba vabastamine tekitab ilmselt oluliselt rohkem investeerimishuvilisi, olenemata selleks kas investeeringuid tehakse kinnisvarasse, börsile või tervisesse.

„Kindlasti hakatakse selle taustal inimestele rohkem pakkuma, kuid oluline on inimesi investeerimise teemal harida. Kui ettevõtted hakkavad raha väljavõtnud inimesi oma kasumi eesmärgil tüssama, siis meil peaks olema piisavalt kodanikujulgust seda märgata ning sellele tähelepanu suunata.“ Aavik leiab, et erinevad pakkujad saavad kaasaegseid turunduslahendusi kasutades luua tugevamaid sidemeid oma klientide ning sihtgrupiga – blogid, nõuanded, teavitus, toetamine. Üldistatud massikampaaniad siinkohal ei aita.“

Agentuuri tegevjuht usub, et käesoleval aastal saadab edu neid ettevõtteid, kes jäävad endale kindlaks ning kes ei proovi üks-ühele vaid oma otsese konkurendiga võistelda. „Oma eesmärkidele peab truuks jääma, mitte kulutama energiat sellele, et „naabrile“ kaikaid kodaratesse visata või konkurendi tegevust maha kopeerida.  Turundus on alati oluline olnud, kuid selle kriisi taustal kasvab selle roll veelgi. Vanameedia osakaal hakkab järjest enam vähenema, sest brändid peavad olema reaalselt tarbijale lähemal.“ Lehari lisab, et see on dialoogil, mitte monoloogil põhinev brändi-inimese suhtlus: ,,Brändid peavad kuulama inimesi ning kohanema vastavalt sellele. Brändid peavad endalt uuesti küsima, et mis on see lugu, mida edasi anda. Kas see on jäänud pandeemia taustal samaks või tuleb seda kohandada. Küsimus on selles, mida sa siin maailmas tegelikult lahendad praeguste sündmuste taustal.“

,,Kui rääkida agentuur La Ecwadorist, siis meile on see kindlasti värskendusi toov aasta,“ kommenteerib alanud aastat Aavik. ,,Me oleme kohanenud uue maja ja võimalustega ning oleme elevil, et saame töötada regiooni moodsaimas agentuurimajas. Eelmisel aastal liitus meeskonnaga mitmeid uusi tegijaid, kellega on suurepärane teekonda jagada. Samuti algas uus aasta uute klientide tervitamisega ning silmapiiril on mitmeid toredaid projekte, mida viirus mõjutada ei saa.“ Lisaks liitus alanud aasta esimestel päevadel La Ecwador Turundajate Liiduga.