Klient: Büroomaailm / Infotark AS
Ülesanne:
Valmistada ning ellu viia 2018. aasta koolikampaania
Taust:
Agentuur La Ecwador on aastaid läbi viinud Büroomaailma koolikampaaniat, keskendudes igal aastal kooliõpilaste igapäeva erinevatele aspektidele. 2018. aasta kampaania kontseptsiooni ja strateegia ettevalmistus algas juba aasta alguses, et jällegi värskelt ja põnevalt edasi anda sõnumeid Büroomaailmast, kui kõige rahulikumast ning parima valikuga koolikaupade pakkujast linnas.
Kujutame end nüüd kõik jälle kooliaega. Aasta kõige magusam aeg oli kahtlemata suvi – kolm kuud vabadust! Suved tundusid nii pikad ja muretud. Ja siis rikkusid seda imelist vabadust koolikaupade reklaamid. Igal pool. Iga päev anti teada, mitu päeva veel kooli alguseni jäänud on. Mitu päeva veel seda puhkust jagub. Mitme päeva pärast tuleb taas üheksaks kuuks pinki istuda.
Kuid kes tegelikult ootasid salamisi kooli algust? Kes tahtsid, et Jukud-Mannid-Mikud-Tõnnid igal hommikul, ranits seljas, koolitarkust taga nõudma läheksid ning oleks keegi, kes nendega tegeleks? Ikka vanemad! Lapsevanemad, kes ootasid, et kalendris saaks ette võtta septembrikuu, et saaks ise rahulikumalt hingata.
Teadsime sel aastal, et tahame Büroomaailma Koolimaailmaga just nimelt vanemaid kõnetada, kuna nemad ongi koolialgusest kõige rohkem elevil. Kui lapsed on piltlikult silme alt ära koolis, on just neil rahulik ning kindel oma päevatoimetusi teha.
Seega sündis meie loovlahendus elust enesest: „ELEVIL VÕI MITTE?! Vähemalt parima koolivarustuse saad Büroomaailma Koolimaailmast!“
Tõdesime, et ilmselt ei saa ega peagi Büroomaailma Koolimaailm kooli algust kuidagi ägedaks teha, kuid vähemalt saab see pakkuda väga suurt valikud lahedat koolikraami, mis tuleb varem või hiljem niikuinii soetada. Ja et natukesegi tuju parandada, anname kingituseks kaasa ka juhtmevabad kõrvaklapid.
Hoidsime ühtlast joont nii telereklaamis, internetiklippides, raadios, sotsiaalmeedias kui välimeedias
Gabriele Marino ütleb meemide kohta nii: „Iga informatsiooniühik, mis on edukas ennast ümbritsevas sotsiaalses ja kultuurilises kontekstis enese tekstuaalse loome eeskujuna kehtestamisel, on defineeritav meemina.“
Tegime Büroomaailma Facebooki uudisvoogu meemid, kus keskseteks figuurideks on üsna stereotüüpsed tänased noored, kes pole just väga elevil kooli mineku pärast ning nende ema, kes väga soovib, et saaks lõpuks lapsed kooli ära saata.
Meemid olid seotud koolitarvete ning nende ostmisega ning tunnetega, mis mõlemaid osapooli enne kooli algust valdavad.
Kokku valmis meil 8 erinevat meemi, mida sihtrühm väga hästi vastu võttis.
Tulemused:
Kampaania „Elevil või mitte!“ tõi Büroomaailma kauplustesse üle Eesti rekordarv inimesi ning kampaania võtsid positiivselt vastu nii õppurid kui vanemad. Koolikaupade müügid ületasid ootusi, kuna kampaania ajal said mitmel korral kampaaniakingitused otsa, kuid muretsemiseks polnud põhjust. Kõik kõrvaklapid jõudsid elevil-ja-mitte-nii-väga-ostlejatele väikse viivitusega siiski kohale.
„Elevil või mitte“ eesmärk polnud musta valgeks rääkimine, vaid mõistmine ja lähtumine sihtgruppide veendumustest ning mõtetest. Kampaania on väga hea näide sellest, kuidas sihtgruppe mõistes on võimalik liigutada masse ning teostada oma eesmärke. Seega oled sa elevil või mitte, keskendu oma sihtgruppidele ning ära lähtu ainult kunagi kirja pandud jäigast brändistrateegiast, vaid kohanda seda vastavalt oma auditooriumile