Aasta 2022 on end juba mõnusalt sisse seadnud. Talv ja kevad on ametis köieveoga ning ukselävele on koputamas sinise veetiigri aasta. Mida põnevat on aga oodata turunduse ilmas käesoleval aastal? Missugused trendid tõstavad pead, missugused jätkavad domineerimist ning millised teevad pjedestaalile ruumi? Täna keskendume põhjalikumalt sotsiaalmeedia ja graafilise disaini trendidele käesoleval aastal. Küll aga ei […]
2022 trendid turunduses
Aasta 2022 on end juba mõnusalt sisse seadnud. Talv ja kevad on ametis köieveoga ning ukselävele on koputamas sinise veetiigri aasta. Mida põnevat on aga oodata turunduse ilmas käesoleval aastal? Missugused trendid tõstavad pead, missugused jätkavad domineerimist ning millised teevad pjedestaalile ruumi?
Täna keskendume põhjalikumalt sotsiaalmeedia ja graafilise disaini trendidele käesoleval aastal. Küll aga ei saa põgusalt puudutamata jätta jätkuvat pandeemiat. Kuidas mõjutab jätkuv pandeemia turundust?
Kui pandeemia on midagi turundajatele õpetanud, siis seda, et ja brändide jaoks on veebis ja digireklaamis tugev kohalolek kohustuslik. Kodulehe loomise vajadus on muutunud valikust vajaduseks. Turundusstrateegia peab olema rõhutud suuresti digitaalsele väljundile, et jõuda sõnumite ja ideedega vajaminevate klientideni.
Kuna pandeemia on visa kaduma ning näitab jätkuvalt hambaid, julgeme nentida, et ka igasugu digitaalsed sündmused, konverentsid, koolitused ja koosolekud jätkavad tänavu stabiilse joone hoidmist. Esimene lockdown näitas meile, kui mugav ja lihtne on tegelikult toiminguid korda saata ka kodus arvuti tagant. Ehkki pole see alati kõige efektiivsem ja emotsionaalsem viis, säästab ta kindlasti mõnel määral aega. Veebis toimuv on tihtipeale ka hõlpsamini ligipääsetav ning põhjus, miks see viis jääb ka edaspidi kestma on see, et inimestel on kombeks langeda tihtipeale oma harjumuste ohvriteks.
Mis on mõni 2022. aastasse ennustatud trend, mis võib tulevikus saada normaalsuseks?
Metaverse. Siinpuhul ei räägi me Facebookis turundamisest ega reklaamidest.
Metaversum viitab liitreaalsuse, virtuaalreaalsuse, 3D holograafiliste avataride ja videote virtuaalsele maailmale – ja mitte ainult ühekordsetele kogemustele nagu mängimine, vaid eelkõige püsivale keskkonnale, kus inimesed töötavad, mängivad ja vestlevad.
Üks põhjus, miks metaversum on viimasel ajal nii palju kõlapinda tekitanud, on tingitud sellest, et sel on potentsiaali pakkuda täiesti uus ja ainulaadne platvorm digiturunduseks.
Sotsiaalmeedia soovitused ja suundumused 2022. aastaks
Sotsiaalmeedia on nagu tehisintellekt, mis alatasa iseend avastab, muutes vormi ja kuju, minnes üha lihtsamaks ja konkreetsemaks. Sotsiaalmeedia on kindlasti üks kiiremini kasvavaid ja arenevaid turundusvorme – et võtta sotsiaalmeedia turundusest maksimum, tuleb end pidevalt kõiksugu võimaluste ja trendidega kursis hoida. Informatsiooni tuleb uksest ja aknast ja sihtgruppidele korrektne lähenemine nõuab erinevaid meetmeid ja palju katsetamist. Tuleb arvestada, et sotsiaalmeedia konto üleval hoidmine nõuab täielikku kohalolu ja kursis olemist, sest trendid muutuvad koos kasutajate vajaduste ja harjumustega.
Kui mõni uus funktsioon ilmneb, tuleks parima edu saavutamiseks seda koheselt katsetada ning selgitada välja, milline konkreetne lahendus toob teie jälgijaskonna eesmärkidest lähtuvalt kõige parema tulemuse – esimeste katsetajate seas on edu saavutamine tihtilugu lihtsam ja soodsam.
Agentuurina puutume kokku väga paljude erinevat tüüpi sotsiaalmeediakeskkondade ja -platvormidega, seetõttu saame paljudes otsustes toetuda enda reaalsetele ja väljakujunenud tööriistadele ja kogemustele, mis aitavad teil enda ettevõttel sotsiaalmeedias edu saavutada. Toome põgusalt teieni mõned suundumused, mida tasub 2022. aastal edukaks turunduseks sotsiaalmeedias silmas pidada.
Lühivideod – TIKTOK & Instagram Reels
Sotsiaalmeedia on üha enam üles ehitatud kiiretele, realistlikele ja mugavatele digitaalsetele lahendustele. Eriti hästi töötavad parasjagu ja selle aasta jooksul ka edaspidigi lühikesed ning vertikaalsed videod – seda peamiselt tänu nende populaarsust hoogustanud TikTok’i ja Instagram reelside tõusule. Taolist kiiret ja kokkupressitud video mudelit kohtab aina enam ja enam ka Facebookis.
Need, kes läksid esimeste seas TikTok’i ja Reelsi trendidega kaasa, on tänaseks päevaks oma jälgijaskonna ja edu saavutanud ilmselt palju lihtsama vaevaga, kui need, kes täna alles alustavad. Ometi pole videosisu populaarsus kuidagi kadumas, vaid hoolega kasvamas.
Videosisu on kaasahaarav ja usaldusväärne jutuvestmise vorm, aga ka hea müügi ja kasvu suurendamise viis. Instagrami videod köidavad vaatajat rohkem kui muud formaadid – Eestisse tuli Instagram Reels möödunud kevadel ja juba selle väikese ajaga on näha, kui edukaks on antud funktsioon saanud. Samas ei ole ettevõtted mingil põhjusel sel vallas veel üleliia julgeks läinud.
Ka storylahendused pole veel kuskile kadumas – see on kõige lihtsam ja odavam viis suhelda ja tugevdada igapäevaselt emotsionaalset sidet juba olemasolevate fännidega.
Müügi mõttes ei anna storyd küll suuremat ega pikaajalist tulemust. Samas on Instagrami storylahendusi ainuüksi möödunud aastal hoolega täiendatud ning sellele on lisatud juurde mitmeid funktsioone, mis teevad jälgijale mugavaks story edasi jagamise ning veebilehele suunamise. Storydega saate hoida oma hetkeseid fänne ja teavitada neid eesolevatest plaanidest või igapäevatoimingutest.
REALISTLIK JA PUHAS FEED
Mis puudutab Instagrami feedi, siis filtrid ja ületuunitud postitused hakkavad mõneks ajaks jälle moest minema – pilku haaravad rohkem filtrita ja puhtad Instagrami kontod. Perfektsust ei aeta enam nii palju taga – loojad ja brändid üritavad esteetilisust saavutada lihtsamate ja rohkem realistliku sisuga.
Rolli mängivad pigem kiired ja lihtsad videod, aga ka pildid, millega jälgijad saavad igapäevaselt hästi samastuda. Piltidel puudub liigne töötlus ning ilustamine ja asjad pole paigutatud ebarealistlikku reklaamina mõjuvasse asetusse.
MÕJUISIKUD TEKITAVAD USALDUST
Jätkuvalt toimib hästi mõjuisikuturundus ja suunamudijate kasutamine – inimesed tahavad kuulda päris kogemuslugusid ja soovitusi, kiiret ja vahetut tagasiside mingile meelepärasele tootele jne.
INSPIREERI, MÜÜ, OSTA – OTSE SOTSIAALMEEDIAS
Ehkki sotsiaalmeediakanalite kaudu veebis ostlemine on sotsiaalmeedias kasutusel olnud juba aastaid, on pandeemia toonud sellesse trendi suuremat kasvu. Näib, et 2022. aastal on sotsiaalse e-kaubanduse trend tarbijate ostukogemus jätkuvalt tõusujoones.
Sotsiaalsed platvormid, nagu Instagram ja Facebook, on sellele trendile reageerimiseks lisanud ärikontodele poefunktsioonid. See tähendab, et praktiliselt kõik toimub sotsiaalmeedias – toodete avastamine, ostmiseks klõpsamine ja ostujärgne tugi. Instagram suurepärane vahend müügiks just näiteks väikeettevõtetele, aga üldiselt pigem kõigile, kellel on olemas e-pood.
Mis on aga graafilise disaini kõige põletavamad trendid 2022. aastaks?
3D Illustratsioon
3d renderdatud illustratsioonikeel hakkas vaikselt pead tõstma juba 2021. aastal, enamasti brändide sotsiaalmeedia kanalites ja veebidisainis. Vaadates kui kiiresti 3d renderduse trend nii populaarseks on saanud, on ta tulnud selleks, et jääda. 3d elemente on tänapäeval võimalik võrdlemisi hõlpsalt ja mugavalt luua ja on värskendavaks vahelduseks aastaid valitsenud 2d-disaini, fla-design, stiilile. 3d annab üsna detailselt edasi toodet või elementi, samas jäädes huvitavamaks kui lihtsalt fotost välja lõigatud element või toode. 3d’ga saab juurde luua erinevaid taustasid ja stseene, fantaasia on lõputu ja nii ka võimalused. La Ecwadori klientidest on 3d keelele üle läinud näiteks ESTO, olles disainikeelelt juba sammukese teistest ees. 3d-d on võimalik teha nii suurelt kui ka minimalistlikult, ehk siis ilmselt näeme seda trendi veel pikalt.
Eksperimentaalne tüpograafia
Tüpograafia liigub ilmselt veelgi mängulisema ja eksperimentaalse suuna poole. Mängitakse fondi laiuste ja suurustega, kombineeritakse kitsast-laia, suurt-väikest, serifit-sans serifit. Serif fondid on tegemas tugevat comeback’i, serif stiil pakub üldiselt luksuslikust ja premium tunnetust, kuid modernsete stiilivalikutega võib leida serifit ka näiteks mõne streetwear brändi visuaalsest koosseisust. Moest pole kadunud ka puhtad art-deco lahendused visuaalses brändingus, kuhu serif sobib nagu valatult. Ühesõnaga liigume julgemate lahenduste suunas. Mängida võib, katsetama peab, hoiduge endale limiite seadmast!
Retro on tegemas comebacki!
Viimasel ajal popkultuuris leviva 80ndate stiili loogilise jätkuna jõuab 90ndate nostalgia 2022. aastal lõpuks tugevamalt ka veebi- ja graafilisse disaini. Taaskord on rõhk sõnal „nostalgia“, mistõttu kasutatakse rohkem nätsukommiliku tunnetusega värviplokke, fotod võivad ülevalgustatuse, kerge udususe või valguselaikude tõttu paista tehniliselt ebatäiuslikud ning pikselleeritud illustratsioon tuleb taas au sisse. Mõnede jaoks on selline lähenemine nostalgiliselt tuttav, nooremate jaoks aga uudne ja värske väljund.
Teise retro suunana on 2022. aastal märgatav ka juba eelpool mainitud art déco-lik stiil. Selle geomeetriline ning sümmeetriline lähenemine on vastukaaluks 90ndate nostalgiale rahulikum ja luksuslikuma tunnetusega. Kuna tegemist on traditsioonilisema ja aegumatu stiiliga, siis võib seda märgata nii pakenditel kui ka brändingus, mis peab aastaid värskena mõjuma.
Erinevad disainivaldkonnad arenevad sageli ikka käsikäes. Värvid, mida kasutatakse sisedisainis, jõuavad ka illustratsioonidesse ning pakendi kujundustesse. Loogilise jätkuna sellele võib näha ka 2022. aastal loomingulist koostööd brändidega, kelle vaated juba ühtivad, või kes soovivad katsetada turunduses julgemaid väljundeid. Heaks näiteks sellest on juba 2021. aasta Circle K ja Tim Bluzi ühine moekollektsioon.
Brändide keskkonnasõbralikkus on nii tootmise kui ka pakendite poolelt tugevalt tähelepanu keskmes, mistõttu saab juba praegu näha muutust üldises suhtumises. Klišeelikult rohelised ja pruuni paberi tekstuuriga trükitud pakendid ja kampaaniad asenduvad tasapisi päriselt ökoloogiliste lahendustega, kus materjalid on taaskasutatavad või -töödeldavad, kujundused aga puhtamad ja julgemad, väljendades keskkonnasõbralikku suunda ausamalt ning intelligentsemalt.
Niisiis on 2022. aastal oodata senituntud trendides vähem ja rohkem muudatusi. Võtame 2022.a ennustused kokku järgmiselt:
- Sotsiaalmeedia pole vaid Facebook ja Instagram – uuemad kanalid on tulnud, et jääda ning löönud teatud määral sotsiaalmeedia turunduses kaardid sassi.
- Sotsiaalmeediakasutajad soovivad saada kaasahaaravat ja meelelahutuslikku videosisu – seega on muutunud ettevõtete ja brändide jaoks kriitiliseks, et suunduda võimalikult kiiresti just näiteks Reelsi või TikToki kasutama!
- Moes on minimalistlikud ja realistlikuna mõjuvad postitused ning jätkuvalt ka mõjuisikute kaasamine oma turundustegevustesse.
- Tee elu potentsiaalsetele klientidele ja jälgijatele võimalikult lihtsaks – loo otseteid igal võimalusel ja seadista oma sotsiaalmeediakonto võimalusel ka e-poega.
- Graafilises ja visuaalses trendides on lavale naasemas retrohõng, mis vaikselt vahetab välja praegu pikalt valitsenud pildikeele.
- Stabiilset joont hoiavad lühikeseks kompresseeritud sisuvideod, mis jätkavad kulutulena vallutamist sotsiaalmeediaplatvormidel.
- aasta üheks juhtivaks trendiks disainis on art déco oma geomeetrilise ja sümmeetriline lähenemisega, mis on rahuliku ja luksusliku tunnetusega. Kuna tegemist on traditsioonilisema ja aegumatu stiiliga, siis võib seda märgata nii pakenditel kui ka brändingus, mis mõjuvad aastaid värskena