Turunduskohv: kuidas edukalt uuendada brändi

16. mai hommikul kogunesid Loomeväljal taas turunduse ja kommunikatsiooni eksperdid, sest aeg oli võtta järjekordne sõõm Turunduskohvi. Seekord keskenduti brändingu ja brändi uuendamise teemadele, mis on iga ettevõtte jaoks äärmiselt olulised. Üritusel jagasid oma teadmisi ja kogemusi Foruse turundus- ja kommunikatsioonijuht Berit Väljaots, Orkla Eesti maiuste ja snäkkide ärisuuna turundusjuht Kätlin Sepp ning La Ecwadori […]

Brand icon

16. mai hommikul kogunesid Loomeväljal taas turunduse ja kommunikatsiooni eksperdid, sest aeg oli võtta järjekordne sõõm Turunduskohvi. Seekord keskenduti brändingu ja brändi uuendamise teemadele, mis on iga ettevõtte jaoks äärmiselt olulised. Üritusel jagasid oma teadmisi ja kogemusi Foruse turundus- ja kommunikatsioonijuht Berit Väljaots, Orkla Eesti maiuste ja snäkkide ärisuuna turundusjuht Kätlin Sepp ning La Ecwadori loovjuht Taavi Lehari. Arutelu oli seekord lausa nii põnev, et asjaosalistel ununes vahepeal isegi pausi pidamine.

Bränd on tunne

Arutelu alustas Taavi, kes kirjeldas brändi kui kõhutunnet. Bränd on midagi enamat kui lihtsalt nimi või logo – see on tunne, mida bränd inimestes tekitab. Peab mõistma, et kui turundus apelleerib inimeste ratsionaalsusele, siis bränd apelleerib nende emotsionaalsusele. Ta rõhutas, et bränd elab ja avaldub tarbijate peas, mistõttu on oluline mõista, millised emotsioonid ja väärtused tarbijatele brändi kaudu edastatakse.

Brändi uuendamise väljakutsed

Taavi tõdes, et brändiuuendus on ettevõtete jaoks tihti seotud suurte hirmudega, eriti valmistab raskusi ja tekitab vastakaid tundeid vanast loobumine. Siiski ei ole mõtet vana brändi osasid uude üle kanda, eriti kui need enam ei tööta. Berit rääkis Foruse kogemusest, kus seitsme ettevõtte ühendamise käigus otsustati luua uus bränd ja võtta kasutusele ka uus nimi, et seeläbi kujundada ka täiesti uus ettevõtte kultuur. Ta tõi esile ka teenindusettevõtete eripära, kus brändi edasiandjad on sageli eesliini töötajad, näiteks turvamehed, kelle käitumine ja suhtlus inimestega mängivad suurt rolli brändi kuvandi kujunemisel. Kätlin avas Kalevi brändiuuenduse telgitaguseid ning tõdes, et brändi muutmine on alati tarbijavaenulik samm ja see võib olla tarbijatele šokk, eriti kui vana bränd on juba sügavalt juurdunud. Kindlasti tuleb arvestada, et tarbijad vajavad aega uue olukorraga harjumiseks.

Tööandja bränding ja kommunikatsioon

Tööandja brändingu olulisust rõhutasid kõik esinejad, märkides, et see ei ole pelgalt töökuulutuste koostamine, vaid sügavalt seotud kogu ettevõtte töökultuuriga. Taavi kirjeldas oma kogemuse põhjal, et tööandja brändingust võib kasvada välja kogu ettevõttele uue brändi loomine, kui protsessi käigus peaks selguma, et tegelikult puudub kõiki ettevõtte üksuseid siduv lüli. Oluline on leida selline väärtuspõhimõtete süsteem ja kommunikatsiooni keel, mis toimiks nii ettevõtte sees kui ka ettevõttest väljapoole. Kätlin tõi välja, et Kalevi brändiuuendusega kaasnes ka suurenenud tähelepanu Orkla Eestile kui tööandjale, kuigi see polnud nende eesmärk. Berit lisas, et Foruse töötajate vaatepunktist oli ettevõtete ühendamine äärmiselt kasulik, kuna avanesid uued ettevõttesisesed karjäärivõimalused.

brändi

Sellised olid olulisemad teemad ja järeldused seekordselt Turunduskohvi ürituselt. Kui soovid rohkem teada saada, siis tule kindlasti järgmisele Turunduskohvile kohale ja saa osa inspireerivatest aruteludest ja praktilistest nõuannetest.

 

Kirja pani Henri Vaikre

Master of Ad 5. lennu praktikant