Reklaamiteooriast reklaamimaailma

Oleme Karen ja Marec, Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia teise kursuse tudengid. Läinud talvel saime võimaluse panna end proovile agentuuri La Ecwador, et osaleda praktikal ning arendada oma teadmisi reklaami valdkonnas.

Brand icon

Oleme Karen ja Marec, Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia teise kursuse tudengid. Läinud talvel saime võimaluse panna end proovile agentuuri La Ecwador, et osaleda praktikal ning arendada oma teadmisi reklaami valdkonnas. Olgem ausad, meie ootused olid meil suhteliselt kõrged. Saime ju ikkagi tuntud ja edukasse agentuuri ning paljudel teistel kaastudengitel nii hästi ei läinud. Ihkasime näha päris agentuurielu, saada teada, millised on need kurikuulsad briifid, kuidas neid tegelikult lahendatakse. Millest sünnivad ideed ja kuidas neid välja töötatakse. Milline on üleüldse töötempo ning üleüldine meelestatus ühes tänapäeva agentuuris. Kuvand reklaamitegijatest on üks, aga kas see ka reaalsuses selline on?

Marec asus praktikal kätt proovima ideekirjutajana ja Karen disainerina. Esmalt põhinesid meie ülesanded ideede välja pakkumisel ning nö brainstormimistel. Lühikesed, võimalikult tabavad ideesuunad, mis võiksid etteantud ülesannet rahuldada. Kusjuures need briifid ei olnud välja mõeldud tüüpülesanded, vaid üsnagi värsked praktikad agentuuri enda salvest. See iseasi tekitas teatud aukartuse ja vastutuse lahenduste arendamisel. Saime aru, et ideedega lagedale tulek ei ole mitte midagi lihtsat. Pika punnimise peale neid ikka tuli, aga esitlemisel selgus, et tegelikult polnudki need ideed. See tekitas loomulikult küsimuse – mis on see idee? Mille jahil me täpsemalt oleme? Sel hetkel saabki tegelikult tudeng aru, et idee ei ole mingi konkreetne võte, mingi standardne mudel, mis igakord töötab. See ei ole lihtsalt naljaka reklaami tootmine, vaid korrapärane ja läbimõtestatud strateegia, millegi ütlemiseks.

Teise etapina tuli neid samu ideealgeid oluliselt täpsemaks ning suuremaks arendada. Vahepealsed esitlused sõelusid terad sõkaldest kuni vahel jäi alles ainult kaks suurt ideed, mis nädalast nädalasse aina konkreetsema ning isikupärasema kuju võtsid. Tekkisid juurde erinevad lahendused, visuaalid, mõtted ja maailm, mis seda ideed ilmestavad. Selle kõige juures jõudsime mitmelgi korral ummikusse, segadusse ja ammendusse, kuid seejärel näidati mingid uut vaatenurka, mille kaudu ideed tugevamaks raiuda.

Üsna kiiresti saime selgeks, et tegemist pole lihtsalt asutuse või reklaamiagentuuriga, vaid see on punt inimesi, kes jagavad ühist kirge ning kellel on see drive, et oma tööd hästi teha. Agentuur on omamoodi organism, kus iga liige täidab oma ülesandeid ning igaüks antud organismi ei sobikski. Kuigi isiksusi on erinevaid, koonduvad nad ikkagi mingi seletamatu ühisnimetaja alla. Vaatamata sellele, kas meeskond arutles kirglikult lahenduste üle või andsid mentoritunnis tagasisidet, näed sa alati nende silmas mingit sädet.

Kui esialgu arvasime, et meie individuaalsed ülesanded saavad erinevad olema, siis tegelikult tegime suure osa ülesannetest koos. Mõttetööd ja -harjutused, juhendamised ja inspiratsioonitalgud, minikoosolekud ning analüüsid, esitlused ja tagasiside läbitöötamine muutus iganädalaseks töötsükliks. Kõrvale sissevaade agentuurimeeskondade igapäeva töösse ning üldised arutelud erinevate turundustegevuste üle avasid tänast reaalset reklaamimaailma.

Selle teekonna käigus õppisime nii mõndagi enda kohta. Näiteks milles oleme tugevamad ja millega veel tööd teha. Saime kaasa palju häid õpetussõnu, mida kindlasti oma erialases arengus edaspidi kanda. Saime teada, et agentuurielu on põnevam kui esialgu arvasime. Samas on see väga töine keskkond, kus ei saabu täiesti rahulikku aega, sest mida paremini sa oma tööd teed, seda rohkem sul erinevaid pakkumisi tuleb.

Kõikidele tudengitele soovitame soojalt agentuuripraktikatel osaleda, see on ikka hoopis teine asi kui see, mida koolis õpitakse. Tulime nagu reklaamikutsikad, lahkume aga suur samm lähemale reklaamihuntidele. Meiepoolsed suured tänusõnad kogu agentuuritiimile!