Klient: Password
Aasta tähtsaim ning Eesti suurim turunduskonverents Password toob igal aastal kokku kohalikud tippturundajad ning parimad kõnelejad üle kogu maailma. Järjekorras juba 21. Passwordi fookus oli aktuaalne – kuidas keerulisi aegu üle elada? Seda kandis edasi konverentsi teema „Survival of the fittest“.
Agentuuri ülesanne oli konverentsile välja töötada kogu bränding, sh disain ja visuaalne kontseptsioon, keskkonnadisain, graafika, meened ja kommunikatsioonilahendused.
Ürituse korraldusmeeskond ootas agentuurilt esmalt nii visuaalset lähenemist kui ka sõnumit. Brändingu art director Karla Ribelus alustas meeskonnaga sobiva lahenduse otsimist vormi kaudu: ,,Esmalt tahtsime probleemi lahendada vaid visuaaliga ning mitte niivõrd sõnadega. Iga disainitöö puhul oled sa alguses valiku ees, kas läheneda sisu või vormi kaudu. Passwordi brändingu puhul oli vorm olulisem, kuna see pidi töötama nii ürituse promoperioodil kui ka Kultuurikatlas koha peal.“
Konverentsi põhisümbol kasvas välja Passwordi logost ning konverentsi pealkirjast „Survival of the fittest“ – otsene viide Darwini evolutsiooniteooriale, mille kohaselt ei jää muutuste ajal ellu tingimata kõige suurem ja tugevam, vaid parim kohaneja. Lahenduse ideekirjutaja ja agentuuri digisuuna loovjuht Hendrik Jaanre rõhutab, et muutused kohanemiseks peavad toimuma rakutasandil. „Ehk mõned mäletavad veel bioloogia tunnist sellist mõistet nagu mitoos – keharakkude jagunemise protsess. Umbes sama protsess toimus ka põhisümboliga – Passwordi kaks ringi sulanduvad üheks ja muutuvad üheks pulseerivaks tervikuks.“ Jaanre lisab, et sümboli tuiklev olemus on metafooriks Passwordile endale, sest konverents on regiooni turunduse epitsenter, mille mõjud ja järellainetused jõuavad kahepäevaselt ürituselt paljude ettevõtete ja brändide turunduskabinettidesse ja lainetavad veel pikalt kommunikatsioonis.
2021.aasta näitas, et kohanemine ja tegutsemine peavad olema kiired ning aega halamiseks lihtsalt pole. Kui muutub maailm, pead kohanema. Sellest sündis ka väga konkreetne ja otsene call-to-action: „Kohane. Tegutse!“. „Tee endale selgeks, mis on kontekstis muutunud ja vii oma ettevõtmine sellega kooskõlla. Kirumine, taga nutmine ja küsimine sel hetkel ei aita. Kui oled selle edukalt teinud, siis tegutse ja sulle järgnetakse,“ kirjeldab lähenemist agentuuri loovjuht Taavi Lehari. „Nüüd tagantjärele saame öelda, et ka Password 2021 ettevalmistus oli selle parimaks näiteks, kuna üritust tuli pandeemiatingimuste tõttu kahel korral edasi lükata ning Kultuurikatel võõrustas konverentsi alles juunis.“
„Kohane. Tegutse!“ mõtet ilmestavad ürituse ikoonid. Disainimeeskond ei soovinud lihtsalt kujutada keerulise aasta märksõnu või tunnuseid, vaid pigem pidi visuaal andma lükke ja käivituse tuleviku suunas. Sealt ka disaini eesmärk – öelda vaatajale, et vaata, kuula, mõtle, kaalu, tunneta, hinda … tegutse! Ikoonid ilmestasid nii kommunikatsioonimaterjali kui töötasid pilkupüüdvalt keskkonnadisaini osana Kultuurikatlas.
Puhtalt graafikal põhinev disain andis võimalusi sõnumit edasi anda animatsiooni ning dünaamiliste visuaalidega, millega konverentsigraafikat elavdada.