Klient: Circle K Eesti
Ülesanne:
Luua loovkontseptsioon värbamiskommunikatsioonile tööandja-brandingu kaudu
Taust
Ettevõtted seisavad silmitsi aina suureneva probleemiga: kuidas ja milliste vahenditega värvata inimesi? Kui kümme aastat tagasi tulid inimesed piltlikult tänavalt tööd paluma, siis tänane olukord on risti vastupidine. Üha raskem on potentsiaalset töötajat laua taha saada.
Värbamisprotsess puudutab täna juba nii ettevõtte personali- kui ka turundusosakondi. Kasutusel on nii traditsioonilised, digitaalsed kui ka personaalsed kanalid tulevaste töötajate leidmiseks.
Varakevadel alustas Agentuur La Ecwador loovpartnerina koostööd Eesti mainekam ettevõte 2017 laureaadiga Circle K Eesti ning esimeseks projektiks oligi uue värbamiskontseptsiooni väljatöötamine. Valmiva kampaania- ning loovlahendusega pidime kujundama ka Circle K kui tööandja kuvandit.
Strateegia ja loovlahendus
Viimastel aastatel on värbamiskommunikatsioonis kasutatud igasuguseid trikke: kokku lubatud maid, varasid ning rikkust; kuvatud ettevõtteid kui imelisi paiku ning muul moel idealiseeritud erinevaid ametikohti. Seepärast on ka potentsiaalsed töötajad kaotanud usu erinevatesse töökuulutustesse – need ei ole usutavad ega ausad. Organisatsioonid toovad esile ainult mündi üht poolt või käsitlevad ametipositsioone väga mänglevalt.
Teiseks komistuskiviks on potentsiaalsete töötajate ning ametikohtade idealiseerimine ja heroiseerimine. „Otsime teenindusgeeniust, puhastustalenti, turvalisuse bossi, kassakangelast jms.“ hüüatused on küll emotsionaalsed ning tähelepanupälvivad, kuid töökoht kui kampaania objekt on inimese jaoks väga ratsionaalse tähendusega. Oluline on töökeskkond, kriteeriumid, tööandja, ülesanded, töötingimused ja palk. Kui need vajadused on rahuldatud, saame rääkida lisandväärtusest.
Meie peamiseks sõnumiks sai „Tule meie ringi Circle K-s!“. Kasutasime ringi sümbolit tulenevalt Circle K nimest, mis tugevdab seost brändiga, kuid mis loob ka täpselt õige tooni meie sõnumiks. Ring on täiuslik, lõppematu kujund; ring on kokkuhoidev ettevõte; kolleegid ja meeskond on justkui perering jne. Peamiselt klienditeenindajatele keskenduv kampaania kasutas kõneisikutena Circle K igapäevaseid töötajaid, kes tõid välja enda jaoks olulisi põhjuseid, miks nad Circle K-s töötavad.
Kampaanianäod ehk brändi saadikud kutsusid inimesi oma meeskonda, võideldes tänaseks tekkinud klienditeenindajate paradigmadega. Meie ühiskond on loonud klienditeenindajast kaks suurt stereotüüpi. Teenindaja on tavaliselt noor, kena, alati naeratav neiu, kes teenib lisaraha kooli kõrvalt või vanem, pensionieelne mammi, kes tüdinult kassalinti veeretab. Tegelikkuses ei küsi amet vanust, sugu, maailmavaadet, elustiili ega muud. Hea klienditeenindaja edu võti seisneb meeskonnatöös ning oskuses inimestega suhelda.
Värbamishooaja kõrgajal ehk kevadel võistles „Tule meie ringi!“ mitmete teiste värbamiskampaaniatega, kuid juba nädalaga saavutati tulemus, mille täitmine võttis varasemalt aega kuu. Sadu sooviavaldusi ning positiivne tagasiside näitasid, et tarbijaskond tahab, et nendega räägitaks kui inimene inimesega, lisamata idealiseerivaid filtreid ning muinasjutulisi lubadusi.
Sestap ehitasime „Tule meie ringi!“ kontseptsiooni üles läbipaistvusele, aususele ning tõetruu info edastamisele.
Tegevused
Kampaaniategevused jõudsid nii tele-, raadio, digi- kui välimeediasse.