Majanduslik kaos annab väga head võimalused ettevõtte turupositsiooni parandamiseks

Kuidas olete praegu oma töö korraldanud, kas olete kogu tiimiga kodukontorites? 

Töötame nüüd jah juba teist nädalat kodukontorites. Otsus kodukontoritesse kolida tuli kohe, kui viirus riigisiseselt levima hakkas. Kõik töötajad, kel oli soov said omale töövahendid koju kaasa, et kodustes tingimustes töö ladusalt sujuks.

Kuidas toimib koostöö klientidega?

Kuna meil on enamus kliendid pikaajalised ja igapäevane efektiivne koostöö hästi paika pandud, siis kodukontor klientidega koostööd ei sega. Me oleme agentuuris eelnevalt pannud suurt rõhku tehnilisele valmidusele projektide efektiivseks juhtimiseks, tänu sellele on meil tehniline valmidus majast väljast töid teha väga hea. Eks esimesel nädalal oli kuidagi imelik, et osad kohtumised just mõne uue kliendiga tuleb teha virtuaalselt, aga tänaseks oleme täheldanud, et virtuaalsed kohtumised ongi kuidagi vabamad, sest inimesed on kodudes ja igaüks oma argises olemises.

Kas tööde maht on vähenenud?

Hetkel ei ole meie kliendid mahtusid vähendanud. Üks klient on kampaania algusaega nihutanud, aga seda juhtub ka siis, kui kriisi pole. Positiivse poole pealt on meil lisandunud hoopiski paar uut klienti.

Palun andke turundajatele nõu, kuidas kriisi ajal agentuuriga koostööd jätkata?

Väga oluline on operatiivse info vahetamine ja võimalike olukorrast lähtuvalt muudatustele kiire reageerimine. Rääkida agentuurile oma muredest, mõtetest ja plaanidest, sest ega agentuur on hetkel kui kiirreageerimisüksus, kellel on oluline hetkeolukorrast lähtuvalt üle vaadata klientide turundustegevus ning võimalikult kiiresti vajalikud kampaaniate sterateegilised muudatused teha.

Samas on praegune olukord ka väga hea tuleproov brändidele – need ettevõtted, kes on panustanud tugeva brändi ehitamisele, leiavad praegu erinevaid võimalusi ja sõnumeid, mida edastada. Kuid need ettevõtted, kes on oma turunduse ainult allahindlusele ja pakkumistele rihtinud, on hetkel keerulisemas olukorras – nendega ei teki tarbijatel emotsionaalset sidet ning tarbija on alati huvitatud ostma ihaldusväärset toodet võimalikult hea hinnaga. See annab kriisi olukorras ka hinnakampaanite puhul eelise tuntud brändidele. Momendil on ettevõttetel väga hea võimalus kasvatada brändi lojaalsust ning mainet, kui nad oskavad tarbijaga suhestuda ning leida kriisis võimalusi.

 

Ilmselt on oodata turunduseelarvete vähendamist. Kuhu või millistesse tegevustesse soovitaksite piiratud eelarve puhul raha suunata?

Turunduseelarvete vähendamine on väga lühinägelik, võttes arvesse praegust kriisi, siis on selge, et ettevõtted, kel pikaajalisem visioon, peavad suutma kiiresti oma tegevusi ümber mõtestada ning ümber orienteeruda. Kui füüsilisse kauplusesse rahvast ei tule, siis veebipoodide külastus tõuseb. Antud hetkel pole mõtet anda üheseid soovitusi, kuhu ja millistesse tegevustesse eelarve suunata. Iga ettevõtte peab oma strateegilised tegevused individuaalselt üle vaatama ja olukorda hindama, eks igal ettevõttel on omad võimalused. Ühte soovitust tasub kindlasti arvesse võtta, iga kriis ja majanduslik kaos annab väga head võimalused ettevõtte turupositsiooni parandamiseks

Üritusturundusagentuuridel ei lähe praegu väga hästi. Millises seisus on reklaamiagentuurid?

Agentuurid teevad pikaajalist strateegilist tööd, eriolukord on kestnud natuke rohkem kui nädal. See aeg on olnud nii lühike, et vastu võtta otsuseid ettevõte pikaajalise turunduskursi muutmiseks. Kriisid on majanduse üks osa, millega peab iga ettevõtja arvestama. Praegust kriisi analüüsides, oleme ju oluliselt paremas olukorras, kui 10 aastat tagasi. Inimesed ei saa küll teatud tooteid tarbida, aga siin tulebki mängu turundus, kuidas sina suudad antud olukorras pakkuda klientidele midagi, mida ta hetkel vajab. Eelis 10 aasta tagusega on asjaolu, et praegu on meil riigis toimiv töötuskindlustus ning isegi, kui inimesed jäävad töötuks ei ole nad päris ilma rahata. See omakorda tähendab, et tarbimine ei saa kukkuda nii auku, kui 10 aastat tagasi.

Milline on turundussektori kui terviku olukord? Milliseid muutusi võib lähiajal ja ka pikas perspektiivis oodata?

Viimastel aastatel on nagu ikka headel aegadel tekkinud hulganisti väikseid agentuure ning väga paljud oma valdkonna spetsialistid eelistavad teha tööd vabakutselistena. Hetkeolukorras on neil kindlasti kõige raskem. See on ikka nii, et headel aegadel on kindlustunne tugev ja hakatakse väikeettevõtjaks, kuid rasketel aegadel eelistatakse palgatööd. Ilmselt viimastel aastatel üha hoogsam palgaralli saab pidurid ning turundussektor seisab taas suurte muudatuste ja väljakutsete ees. See on majanduse nõudlus-pakkumise suhte loogiline ja igapäevane osa.Turunõudlus paneb paika, mida kliendid soovivad ja suudavad osta erinevate võimalike hindadega kindlal turul, kindlal ajahetkel.

 

– Heily Aavikut intervjueeris Marianne Liibert Best Marketingist.

– kaanefoto autor Jake Farra

Pildigalerii La Pere kodukontoritest

Jaga ka teistega:

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga