Lasteabi “Mul on hääl” kampaania

Meie roll
Foto ja video

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Klient:

MTÜ Eesti Abikeskused

Töö:

Lasteabitelefon 116 111 teavituskampaania[/vc_column_text][vc_separator color=”chino” border_width=”2″][vc_column_text]

 

Briif

Kui eelmisel aastal keskendusime lasteabitelefoni teavituskampaania puhul füüsilise karistamise temaatikale, siis sel aastal oli eesmärk teavitada esiti lapsi lasteabitelefoni olemasolust, funktsioonist ning ligipääsust sellele. Nö laste sihtgrupp vahetub iga aastaga. Lapsed, kes mõni aasta tagasi veel varateismelised olid, on tänaseks juba pea täiskasvanud – seega on abitelefoni peamine kasutajaskond pidevalt muutumas ning aeg-ajalt tuleb telefoninumbrit jt. kontaktvõimalusi taaskommunikeerida.

Esmane eesmärk on kutsuda üles nii lapsi, lapsevanemaid kui ka õpetajaid omavahel rohkem rääkima. Ja mitte üksteist pelgalt kuulda, vaid ka kuulata. Mitte lihtsalt näha, vaid vaadata. Iga suur mure ja probleem, saab alguse väikesest ja lasteabitelefon peaks alati olema see nn. teine samm. Samas, kui murekoormad on hakanud kogunema, peavad lapsed teadma, et probleemi lahendamisele viib sammu lähemale just number 116 111.

 

 

Analüüs ja strateegia

Lasteabitelefon tegeleb igapäevaselt nii laste kui lapsevanemate murede kuulamise, analüüsimise ning kasuliku nõu andmisele. Üldjuhul me isegi ei hooma, milliste probleemidega teenus igapäevaselt kokku puutub. Mustad mõtted, tugeva laenguga sõnumid, meeleheide, küsimused.

Lastele on vaja aga edastada sõnumit, et juhul kui tal on tunne, et teda ei kuulata või ei oska oma muresid lahendada, on alati lasteabitelefon. Seega kogu kampaaniastrateegia on ülesehitatud peamiselt laste tähelepanu äratamiseks, et neile võimalikult hästi meelde jääda. Sekundaarse sihtgrupina hoiame silmapiiril alati lapsevanemaid, kes oskaksid oma laste muresid rohkem märgata.

 

 

Idee

Kõik algab jagamisest ja rääkimisest. Selleks, et oma mõtteid jagada või probleemi lahendada, on vaja see endast välja saada. Meil kõigil on hääl, aga vahel seda ei kuulata. Sellest tekkiski kampaania sõnum, mis on justkui lapse palve oma vanematele, sõpradele, õpetajale ja lähedastele: Soovin, et Sa mind kuulad – Mul on hääl. Sõnumit iseloomustab siirus, kõnetades ka lapsevanemaid. Sõnum julgustab lapsi oma häält kasutama, haakudes lasteabitelefoni teenusega: helista, kirjuta, kasuta oma häält ja küsi. Kampaania pildikeeleks valisime laste tähelepanu haarava animatsiooni stiili, kus näeme lapsi täiskasvanute kõrval väiksemate ning murelikemana. Suurepärase animatsiooni autor on Meigo Kukk.

 

 

Lahendused ja tulemused

Kampaania raames valmis animeeritud videoklipp, mis kujutab igapäevaseid olukordi, kus lapse mure jääb tihtipeale muude tegevuste kõrvalt tähelepanuta. Videoklippi saatis sotsiaalmeedias kohene tähelepanu ning mõne tunniga pälvis lugu poisist ligemale 50 000 vaatamist. Järgnevatel päevadel kasvas videoklipi jagamiste, kommenteerimiste ja vaatamiste arv veelgi. See ütles meile üht – klipp kõnetab ja mitte ainult lapsi, vaid ka lapsevanemaid. Lisaks sotsiaalmeediale, näitasime klippi ka YouTube’is, bussides ning keskuste siseekraanidel. Lisaks makstud reklaampindadele, jagasid mitmed erinevad kanalid Lasteabi klippi ka tasuta. Näiteks ERRi portaal Lastejaam.

Raadioreklaami ehitasime üles lasteprobleemide kujutamisele. Erinevad laste- ja noortehääled kandsid ette levinumaid probleeme, mis üheaegselt hakkasid kõlama justkui kaosena. Esile tungisid ohtlikud sõnad nagu “deprekas”, “feilisin”, “ignoma” jt. noorteslängile omaseid sõnu. Reklaami lõpus küsis lapse hääl, kui palju me tegelikult nende sõnade tähendust endale teadvustame?

Seega… me kuuleme, aga kas me ka tegelikult kuulame?

 

[/vc_column_text][vc_video link=”https://vimeo.com/233652470″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]