Kuidas orienteeruda digimaailmas?

Selles, kas ettevõttel on sisuturundust või digitaalset meediat vaja, ei ole enam küsimus. Nii väikestele kui keskmistele ettevõtetele, kes teevad turundust piiratud ressurssidega, on see üks efektiivsemaid viise, kuidas oma tarbijateni jõuda ning müüki kasvata.

On neid, kes peavad sisuturundust digitaalmeedia üheks vormiks ning neid, kes vaatlevad kaht teenust täiesti eraldiseisvalt. Küsimus on selles, kas sisuturundus on pelgalt videote tootmine ja sotsiaalmeediasse postituste tegemine? Kas digitaalmeedia tähendab ainult veebibännereid ning Google’isse reklaami ostmist?

Kui vaadata erinevaid termineid, siis digitaalne turundus ehk digital marketing jaotub alamosadeks, kus kogu tegevus toimub konkreetse veebilehe toetamise eesmärgil.

Digitaalses turunduses jaotatakse kanalid vastavalt:

  • sotsiaalmeedia turundus;
  • SEM&PPC (search engine marketing, paid per click marketing);
  • e-maili turundus;
  • sisuturundus;
  • inluencer marketing ja affiliate marketing;
  • native advertising (product placement jms).

Kõik eelnevalt loetletud tegevused peaksid koos töötama ühise eesmärgi nimel. Kõige põhilisem eesmärk on tavaliselt liikluse ehk traffic’u tõstmine kodulehel, mille kaudu tõstetakse konversioone ja lead’e, olgu selleks siis müük, broneering või inimese kontakt.

MÕJU MÜÜGILE

Tänu interneti kättesaadavusele ja heale arvutisoskusele nii nooremate kui vanemate seas   on muutunud toote või teenuse info kogumine veebis küllaltki igapäevaseks. Tänapäeval käib kogu toote ja teenuse tausta uuring Google’s, kas tootekoodi või kindla märksõna kaudu, mistõttu on väga oluline olla heade arvustustega juhtivpositsioonidega veebides. Samas aitab see eristuda olukorras, kus klient võrdleb sinu toodet/teenust konkurentide omaga.

Paljud ostuotsused tehakse veebis ära ja seejärel minnakse kauplusesse toodet ostma või tehakse tellimus ära e-poes. Tihti tekib tarbijal reaalne vajadus reklaamitud toote vastu alles lähitulevikus ja siis on tähtis, et ta leiaks hiljem vajaliku info toote kohta veebist üles.

Seetõttu on oluline, et sinu toode või teenus oleks hõlpsasti internetis taas leitav. Siin ei mõtle ma ainult toimivat ja tarbijasõbralikku kodulehte, mis on iga ettevõtte kohustuslik element, vaid “pildis” peab olema ka foorumites, blogides, veebiväljaannetes ning Youtube’is. Need on esmased kohad, kust toote/teenuse tagasisidet või ülevaadet otsitakse.

Sisuturunduse võlu seisneb selles, et hästi toodetud content on kasutatav läbi aegade ning püsivam kui teised turunduslahendused, see tähendab, et blogipostituse või video kaudu võib sinu ettevõtteni kliente jõuda ka aasta-kaks pärast sisu avaldamist.

Koostöös Retseptisahtli toidublogiga, oleme kauplusele Apelsin teinud mitmeid sisuturunduslugusid, kus kasutame erinevaid tooteid retseptide valmistamisel. Kord kirjutas üks blogi lugeja Retseptisahtli Facebooki lehele ning uuris, kas köögiviljalõikur, millega kihvte spiraale sai tehtud, oli ikka Apelsini kauplusest ostetud, sest tema on poes ning lettidelt seda toodet ei leia. Kirjeldatud situatsioon leidis aset mitu kuud pärast postituse avaldamist.

Samamoodi on huvi toodete vastu tekkinud ka Mamma ning Koduekstra klientidel, kes on nii kuid kui aastaid hiljem meie toodetud sisuni jõudnud ning toote kättesaadavuse kohta uurinud. Need on head näited sellest, kuidas sisuturundus hakkab müüki mõjutama ajapikku ning kui õigeid kanaleid kasutada, on võimalik ühe hea sisu tuules purjetada pikemat aega.

MILLELE TÄHELEPANU PÖÖRATA?

Sisuturunduses peab silmas pidama, et iga kanali jaoks on vaja toota spetsiaalne sisu, mis on optimeeritud vastavalt kanalile. Reklaamartikkel veebis või Youtube’i üles pandud teleklipp ei ole hea ning toimiv sisuturundus. Luua on vaja spetsiaalset sisu, mis hariks lugejat, oleks kvaliteetne meelelahutus, pakuks väärtuslikku infot, tooks liiklust otsingumootoritest, kasvataks ning kinnitaks ettevõtte usaldust ja kuvandit ning seaks sinu brändi tarbijate seas esimeseks valikuks.

Toodetud sisu saab tihti kergete kohendustega jagada erinevatesse kanalitesse, nii  traditsioonilistesse kui veebi, kuid seejuures tuleb kindlasti jälgida iga kanali eripära. Lihtsam on enne läbi mõelda, milliseid väljundeid soovitakse kasutada, millised on eesmärgid, ning vastavalt sellele videoid, tekste ja postitusi tootma hakata.

Kanalite valikul lähtu ka oma sihtrühma eripäradest. Õpi tundma oma kliendi kohta järgmist:

  • Kuidas nad erinevates kanalites käituvad?
  • Kuidas nad sisu kasutavad?
  • Milline sisu on antud kanalis nende jaoks oluline?

Kui sisu on toodetud, siis mõtle, kuidas saad veel erinevaid digitaallahendusi ära kasutada. Näiteks:

  • Suuna artikleid lugenud inimestele tooteid, mis antud sisuga seostuvad või mille kohta nad huvi võiks tunda.
  • Jaga oma videoid erinevates online-keskkondades. Vajadusel kohenda neid vastavalt kanalile ja suuna edasi pikemat sisu tarbima.
  • Hoia samad tooted/teenused fookuses kõigis ditaalturunduse kanalites. Loo neile ühine lugu, stiil, mis seoks need ühtseks tervikuks ja suunaks samasse lõpp-punkti.
  • Blogides ja artiklites loo sisu põhimõttel, et see oleks Google’ist leitav ning tuleks kasuks ka kodulehe liiklusele.

Tihti tehakse valmis kampaania loovlahendus ning seejärel vaadatakse, kuidas seda annab sisuturunduses või digitaalmeedias lahendada. Teinekord on palju tõhusam alustada mõnest eristuvast veebilahendusest või väikesest contenti tootmise ideest, millest kasvatada välja edukas ning silmapaistev internetikampaania.

Huvitavaid ning veel küllaltki kasutamata lahendusi on mitmeid:

  • AI tehnoloogia, chatboxid jms.
  • Äpid, mängud, nendes sisu tootmine kui ka turundustegevustesse integreerimine.
  • Veebitestid ja -lahendused, kus saad jutustada sisu, luua väärtust ning suunata liiklust just sinna, kuhu vaja.
  • Interaktiivsed sisulised veebibännerid, mis on meelelahutuslikud ja püüavad tähelepanu.
  • Live’is toimuvad interaktiivsed mängud, mille kaudu on erinevatel tarbijatel, ettevõttel või kliendil võimalus üheskoos sisu luua.

VÕIMALUSI ON PIIRAMATULT

Oskuslikult kasutas Youtube’i pre-rolli eripära ära näiteks Mercedes, kes tegi oma uuele autole Mercedes-AMG GT S-ile täpselt 5-sekundilise reklaamklipi. See oli hea kahel põhjusel: esiteks pidid inimesed kogu reklaami ära vaatama, sest seda polnud võimalik vahele jätta; teiseks suutsid nad selle lühikese ajaga ära öelda kogu oma reklaami peamise sõnumi ja sidusid digitaalse lahenduse oma loovlahendusega – väidetavalt kiirendab Mercedese uus auto 0st 100ni täpselt sama kaua, kui antud reklaam kestis.

Vastupidise kampaania tegi IKEA, kes tootis ligi 10-minutilised Youtube’i pre-rollid, mis olid äärmiselt sisutühjad. Näiteks kujutati noort meest köögis nõusid pesemas, kes vaatas vahepeal kaamerasse ning lausus: “Mida sa vaatad? Ma pesen nõusid. Siin ei juhtu midagi põnevat, parem keri video edasi.”. See tekitas just efekti, kus kõik vaatajad tahtsid neid videoid lõpuni vaadata, lootuses, et lõpus vast ikka midagi ägedat juhtub.

IKEA on väga hästi ära kasutanud ka Google’i reklaamvõimalused, milles nad ühendasid sisuturunduse SEO-ga. Igale tootele tekitati omapärane lugu. Näiteks otsides vastust probleemile “Minu tütar on igal õhtul väljas”, jõudsid inimesed hoopis IKEAs müügil oleva diskopallini. Või kui vanemad guugeldasid “Minu poeg mängib liiga palju arvutimänge”, suunati neid läbi otsingutulemuste IKEA e-poodi kääride tootelehele.

Tänu tehnoloogia arengule ei ole digitaalturunduses piire. Võimalik on luua igasuguseid ideid vastavalt sellele, kui pädev on meeskond, kes seda teostama hakkab. Eestis on piisavalt palju ägedaid digitaallahendusi, mida kasutada ning millega integreerida sisuturundusideid, et saavutada laiem katvus, äratada huvi küllastunud internetimaailmas ning kasvatada müüke.

Teele Hein

Teele Hein

 

Jaga ka teistega:

Kommenteeri

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga