Septembri keskel sõitsid agentuuri La Ecwador aastaauhindade laureaadid pikaks nädalavahetuseks otse Pariisi südamesse, et koguda inspiratsiooni, nautida väljavõidetud preemiat ja saada hetkeks välja pisikesest Eestist. „Suurlinnades nagu Pariis, New York, London, Rooma ja teiste puhul sa tegelikult saad aru, kuidas suured organismid toimivad. Kuidas mõelda suurelt. Kuidas tegutseda üheaegselt nii lokaalselt kui ka globaalselt. Ja […]
Inspiratsiooni sügisesest Pariisist
Septembri keskel sõitsid agentuuri La Ecwador aastaauhindade laureaadid pikaks nädalavahetuseks otse Pariisi südamesse, et koguda inspiratsiooni, nautida väljavõidetud preemiat ja saada hetkeks välja pisikesest Eestist. „Suurlinnades nagu Pariis, New York, London, Rooma ja teiste puhul sa tegelikult saad aru, kuidas suured organismid toimivad. Kuidas mõelda suurelt. Kuidas tegutseda üheaegselt nii lokaalselt kui ka globaalselt. Ja muidugi, kuidas toimib selline keskkond, millel on väga tugev ajalooline ja kultuuriline tähendus nii minevikus, olevikus kui tulevikus,“ kirjeldab reisi olulisust agentuuri loovjuht Taavi Lehari.
Kuigi agentuuri kolleegi- ja aastaauhindu on välja jagatud juba aastaid, on nüüd preemiasüsteemi pisut muudetud – iga aasta parimad saavad ühise reisi mõnda inspireerivasse piirkonda. Pariis ootas agentuuri juba tegelikult poolteist aastat ning pika ootamise tingis teadagi mis. Varasemalt on agentuuri tublimad käinud erinevate saavutuste ja suure panuse eest nii New Yorkis, Itaalias kui ka lähemal – Riias.
Digisuuna loovjuht ja aasta kolleegiks valitud Hendrik Jaanre ütles, et mingit konkreetset plaani paika ei pandud: ,,Vaatasime ja otsustasime koha peal, kuhu minna, mida teha ning mis kõnetab. Pariisis on vaadata palju, kolme-nelja päevaga näed sa ära mõned vaatamisväärsused, kuid neid lugusid, millest see linn pajatab, on tuhandeid ja miljoneid. Louvre’i ja Verssailles’ jaoks on sul vaja nädalat. Pigem oli idee spontaanselt linnas kulgeda, vaadata, kuulda, kogeda, mõista.“ Jaanre sõnul saab just sellistes keskkondades tegelikult aru, kui palju võimalusi on väikeses Eestis. „Teha mingi täielik teenusemuutus läbi Pariisis tundub kohutav peavalu, samas Tallinnas, Tartus ja teistes Eesti linnades oleks see kordades lihtsam. Ja seda sa mõistadki alles seal – meil on nii palju võimalusi ja miks me seda luksust täielikult ära ei kasuta.“
Muidugi külastati tuntud vaatamisväärsusi. Õigemini nii mõnestki on võimatu lihtsalt mööda kõndida. Concordi väljak, Champs-Élysées ja Eiffeli torn olid sisuliselt peatuspaiga kõrval. Kuid iga reklaamientusiasti südame panevad põksuma muidugi silmapaistvad ning innovaatilised reklaamilahendused, mida Pariisi tänavatel kohtas palju.
Trükise tiimi juht ja aasta projektijuht Maiken Veskimäe sõnas, et prantslased oskavad presenteerida oma tooteid väga hästi, olenemata sellest kas tegemist on luksus- või igapäevase tarbekaubaga. Palju hakkas tänavapildis silma minimalistlikke ja stiilipuhtaid vaateaknaid. Eriliselt ägedat inspiratsiooni pakkusid teiste seas maailmatuntud brändid nagu Louis Vuitton, Dior, Fendi, Gucci, Prada, Villeroy & Boch, Cartier, Nike jne.“
Siin videos on hea näide, kuidas isegi maja renoveerimise perioodiks suudetakse tellingutest luua tõeliselt väärtuslik reklaampind. Videos nähtust jalutasime isegi mööda ja veendusime selle uhkuses oma silmaga. Aasta kullatükk ja tiimijuht Kert Aavik tõi samuti välja, et hetkel on Pariisis selline elevus õhus, sest juba käivad mastaapsed ettevalmistused 2024. aasta Olümpiamängudeks: „Olenemata sellest, et linnas käivad suured rekonstrueerimistööd, ei ole liiklust piiratud või loobutud esteetilisest välimusest. Tellingud ja ehitustööd on väga maitsekalt brändatud, ligipääs kõikjale on iseenesestmõistetav. See oli muljetavaldav, sest olgem ausad… Eestis jääb tihtilugu elu seisma, kui tuiksoontel käib uuendamine. Tegelikult on alati lahendus, mis sobiks kõigile ja Pariis annab kindlasti inspiratsiooni.“
Reisikaaslastel oli vaba valik, kuidas oma aega sisustada. Kas vaadata suvesoojas Pariisis põhilisi vaatamisväärsusi, seigelda kõrvaltänavatel, uudistada nurgataguseid, suhelda kohalikega või muud. Näiteks Hendrik lõi Marsi väljaku lähedal kampa kohalike vanahärradega, kellega peeti maha pétanque’i lahing. Spontaanne tutvus sündis ka kohaliku UX/UI pioneeriga, kes töötas disainerina ajal, kui seda valdkonda loodi.
Preemiareis andis muuhulgas hea võimaluse agentuuriliikmetele ühiselt kontoriseintest väljaspool aega veeta ja seeläbi üksteist lähemalt tundma õppida. Pariis pakub uut ja huvitavat kõigile – nii neile, kes on seal varem käinud kui ka neile, kes külastavad esimest korda. Reis iseenesest annab iga kord midagi uut kaasa. Olgu selleks meeskonnatunnetus, mõistmine või miks mitte ka esimene lennukogemus.
Agentuuri aasta-auhinnad selgitatakse välja aastavahetusel ning järgmised lucky’d LAKId kuulutatakse välja õige pea.