Eduka sisuloome neli nippi!

Jakob Nielsen, auväärne internetiuuringute isa, kirjutas 2008. aastal, et inimesed loevad internetis keskmiselt vaid 20% artikli sisust. Kas see tähendab, et sisukate ja aeganõudvate artiklite kirjutamine on mahavisatud aeg? Õigete võtete ja strateegiaga on aga kõik võimalik! Jagan teiega mõned olulised näpunäited, mis aitavad luua edukat sisu.

Luba endale loovust

Artikli loomisel on kõige tähtsam mõista, miks peaks sinu loodud sisu lugejatele huvi pakkuma. Interneti otsingumootorid pakuvad meile meeletus koguses informatsiooni iga sõna, iga fraasi, iga mõiste kohta. Sellest, mida sa kirjutada tahad on ilmselt kirjutatud juba vähemalt viis korda. Infomüra kasvab ja töötab aina sinu vastu.

Võtame näiteks ajakirjanikud. Ajakirjanike töö on luua päevast päeva uudiseid, mis pakuksid huvi võimalikult paljudele lugejatele. Üldjuhul kajastavad aga ühel ja samal päeval ühte ja sama uudist kõik konkureerivad meediakanalid. Kuidas suudab sellisel juhul ajakirjanik tagada loetavuse pärast viit sama sisuga artiklit?

Siin tuleb appi uudsus. Igale loole on võimalik läheneda erinevate nurkade alt! Just sisu fookus on see, mis aitab seljatada kogu infomüra ning vana ja igava teemaga ikkagi lugejale huvi pakkuma. Enne artikli kirjutamist mõtle läbi, mis on selle teema uudne külg, mis pakuks inimestele värsket ja huvitavat vaatenurka. Mõtle, kas sinu teemal on mõni lahendamata probleem, millele saaksid pakkuda unikaalset, intrigeerivat, pisut ehk isegi ulmelist lahendust! Ära karda astuda tavapärastest kastidest väljapoole. Suured ja edukad ideed sünnivadki just esialgselt hulljulgetena paistvate mõtete arenemisel.

Julge pakkuda uudset, intrigeerivat ja ulmelist lahendust!

Tunne oma auditooriumit

Arukas sisulooja alustab artiklit planeerides sihtgrupist. Sinu artikli loodetud lugejaskond määrab ära selle, millest ja kuidas sa üldse kirjutama pead. Kuni 10-aastastele on ilmselt kõige lihtsam sisu luua. Kirjuta kaisukarudest, lohedest, draakonitest ning lisa sekka hulganisti värvikirevaid pilte. Aga kui sa peaksid kirjutama teismelistele, siis lohed ja kaisukarud neid ilmselt ei köida.

Õpi tundma oma sihtrühma. Mis neid huvitab, milliseid kanaleid nad kasutavad, millises stiilis artiklid neid köidavad? Kui sul on need eelnevad küsimused vastatud, siis pane ennast nende kingadesse ja mõtle, mida nad sinu sisust ootavad.

Tõmba tähelepanu kohe

Esmamulje on eduka suhtluse alus. Lugejatele jätab esmamulje artiklist just pealkiri. Pealkiri on see, mis kutsub ja tekitab lugejas huvi. Mittemidagiütleva pealkirjaga ei saa sa võimalustki lugejaid meelitada.

1. aprillil 2014 viis USA National Public Radio (NPR) läbi sotsiaalmeedias katse, mille tulemus on pisut šokeeriv: inimesed koguvad informatsiooni ainult pealkirjadest!

NPR postitas Facebooki artikli pealkirjaga “Miks ameeriklased enam ei loe?”. Postitus kogus palju kommentaare, mis väitsid NPR-ile kindlameelselt vastu. Just need kommentaarid tõestasid, et nad tõepoolest ei loe. Tegelikult viis postituse link lehele, mis tänas tähelepanu eest ning soovis head esimest aprilli. Artikli sisus polnud juttugi vähesest lugemusest.

See lihtne, ent tulemuslik nali näitas, kui oluline osa sisust on pealkirjal. Vali seda hoolikalt!

Visualiseeri

Neil Patel, keda Wall Street Journal kutsub edukaimaks veebi mõjutajaks, tõi oma blogis välja kolm sisuloojaid kurvaks tegevat fakti internetikasutajate lugemisharjumustest:

1. kasutajad jagavad artikleid, mida nad läbigi ei loe;
2. kasutajad loevad vaid pealkirju ning seejärel lahkuvad lehelt;
3. kasutajad loevad pealkirju, kerivad lehe lõppu ning loevad vaid kokkuvõtet.

Lugejate tähelepanu köitmiseks on seega vaja pakkuda neile vaheldust. Tõsta lugejate huvi ilusate piltide, informatiivsete tabelite, animatsioonide, värvide, fontidega – need paistavad silma! Loe lähemalt visuaalse sisu tähtsusest meie varasemast postitusest siit

Ära siis unusta

  • Mõtle uus ja huvitav vaatenurk
  • õpi tundma oma sihtgruppi
  • panusta pealkirjadesse
  • paku vaheldust visuaalide abil

Soovin lennukaid ideid kõigile sisuloojatele!

Leanyka Libeon
Kommunikatsioonijuht

Jaga ka teistega:

Jäta kommentaar

Your email address will not be published. Required fields are marked *