Sellekordsel Turunduskohvil võeti fookusesse väga praktiline teema – kuidas ettevõtted peaksid oma turundusmaterjale ekspordiks ette valmistama ning millised tegurid aitavad välisturgudel silma paista. Arutelu tõi kokku ettevõtjad, ekspordikonsultandid ja turundusprofessionaalid, kes jagasid oma kogemusi ning andsid värskeid mõtteid nii alustajatele kui ka juba eksporditurul tegutsejatele. Bränding – esimene filter välisturule sisenemisel Koosolekult jäi selgelt kõlama […]
Turunduskohv: Kuidas turundusmaterjalid ekspordiks ette valmistada
Sellekordsel Turunduskohvil võeti fookusesse väga praktiline teema – kuidas ettevõtted peaksid oma turundusmaterjale ekspordiks ette valmistama ning millised tegurid aitavad välisturgudel silma paista. Arutelu tõi kokku ettevõtjad, ekspordikonsultandid ja turundusprofessionaalid, kes jagasid oma kogemusi ning andsid värskeid mõtteid nii alustajatele kui ka juba eksporditurul tegutsejatele.
Bränding – esimene filter välisturule sisenemisel
Koosolekult jäi selgelt kõlama mõte: enne välisturule minekut tuleb üle vaadata kogu bränding. Nimi, värvid, sümbolid ja visuaalne keel peavad sobituma sihtturu kultuurilise konteksti ega tohi tekitada tõrget juba esimesel kohtumisel. Sageli alahinnatakse ka kvaliteetsete turundusmaterjalide tähtsust – esinduslik fotograafia, videod ja kataloogid loovad usaldusväärsuse, mis digitaalsest reklaamist üksinda välja ei paista. Halvasti valmistatud presentatsioon võib aga kogu müügi- või koostööprotsessi juba alguses nõrgestada. Turundusmaterjalide rolli kirjeldati kui fenomeni, mis kujundab kliendi ootusi veel enne, kui toode või teenus päriselt jõuab kogemuseni – sama efekti näeme nii Moulin Rouge’i kui ka Tallinna Teletorni puhul.
Sihtturud ei ole ühesugused: luksus, minimalism ja kodumaisuse kultuur
Ekspordi puhul rõhutati, et ükski turg ei ole universaalne ning tooted, pakendid ja sõnumid tuleb kohandada vastavalt kohalikule ootusele.
– Dubai: hindab luksust, sensoorseid elamusi ja tugevamaid lõhnu.
– Jaapan: eelistab minimalismi, lõhnatuid tooteid ja väiksemat pakendisuurust.
– Soome: tugev kodumaise toodangu eelistus tähendab, et Eesti brändi tuleb eriliselt põhjendada.
Selle kõrval kerkis päevakorda ka küsimus: kas Eestit tuleks turundada Põhjamaana või Balti riigina? Ühtset vastust ei ole – kaugemalt vaadates liigituvad kõik Balti riigid sageli automaatselt Põhjamaade hulka, lähemal tekivad aga selged piirid. Ettevõtetel jääb seega kohustus ise oma päritolu lugu ja usaldusväärsust kujundada.
Musheez – 5 aastaga 25 välisturule
Teises pooles jagas Musheez üks asutajaid Birgit Naur oma inspireerivat teekonda: ettevõte laienes viie aastaga 25 turule. Edu võti ei seisnenud ainult heas tootes, vaid järjepidevas eksportstrateegias, oskuses näha turge erineva küpsusastmega ning julguses kohandada oma lähenemist nii partnerite kui tarbijate ootuste järgi. See lugu tõi esile, kui oluline on kiire reageerimine, väikeste partiide pakkumine, sisuturundus ja eriti kvaliteedi läbipaistvus. Tooted on alati testitud sõltumatutes laborites ning testitulemused on nähtavad nii pakendil kui materjalides.
Julge kasutada professionaalset abi
Paljud ettevõtted pelgavad agentuure, sest need tunduvad “kallid”, kuid tegelikult võib just professionaalne partnerlus lühendada turule sisenemise aega, ennetada kulukaid vigu ja tõsta ettevõtte usaldusväärsust. Müügistrateegia, bränding, pakend ja turundusmaterjalid tasub lasta luua ekspertidel – neil, kes näevad tervikpilti ja oskavad ettevõtte tugevused välisturgude vajadustega kokku viia.
Eesti ettevõtete välisturule minekuks on mitmeid olulisi samme: alustada tuleks korrastatud brändingust ja professionaalsetest turundusmaterjalidest, mis loovad tugeva esmamulje ja kõnetavad konkreetset sihtturgu. Oluline on mõista eri riikide ootusi – Dubai luksuslikkust, Jaapani minimalismi või Soome kohalikku eelistust – ning kohandada nii tooteid kui sõnumeid vastavalt kultuurilisele kontekstile. Tugev eksporditeekond nõuab järjepidevat suhtlust ja kontaktide loomist, messidel osalemist, sisuturundust, kiiret reageerimist partneritele, läbipaistvat kvaliteedikommunikatsiooni ja võimet pakkuda terviklahendusi, mitte ainult tooteid. Ekspordi edu ei sünni üleöö, kuid paindlikkus, strateegilisus ja valmisolek kohanduda loovad aluse pikaajaliseks kasvuks.
Tänud agentuur La Ecwadori tegevjuhile Heily Aavikule, Organic Estonia juhatuse liikmele ja Hokohoko Markets ekspordikonsultandile Krista Kulderknupule, Musheez asutajale Birgit Naurile ja kõigile Turunduskohvi osalejatele aktiivse osavõtu eest!
Kui soovid abi ekspordimaterjalide korrastamisel, võta meiega ühendust heily@laecwador.ee