SÕBRALIK #kraanivesi

Töö:

Kraanivesi on joogivesi” teavituskampaania / 2016

Klient:

AS Tallinna Vesi

Eesmärk

Parendada Tallinna kraanivee mainet ning julgustada inimesi rohkem kraanivett joogiveena tarbima

AS Tallinna Vesi on aastate vältel propageerinud kraanivee joomist, garanteerides Tallinna kraanivee puhtust, suurepärast kvaliteeti ning headust organismile. Koostöös agentuuriga La Ecwador oleme viinud tarbijate usalduse kraaniveele näitajalt 48% (2011) kuni 85%-ni (2015), sh AS Tallinna Vesi kliendisuhete tugevuse näitaja on tõusnud 94 punktini.

2016. aastal meie ühine missioon jätkus. Seadsime uue kraanivee kampaania eesmärkideks kraanivee kasulikkuse ja kasumlikkuse veel tugevamale kommunikeerimisele.

Strateegia

Kraanivee joomine on avaldus. See on liikumine ning mõttemuster, mis on kasulik meie rahakotile, tervisele kui ka keskkonnale. Kraanivee kampaania peab andma inimestele piisavalt valikuid ning mõtteid, kuidas kraanivett oma elus rohkem joogiveena ära kasutada ning kuidas suurt pilti jälgides raha kokku hoida või endale kasu ammutada.

Arvestades sotsiaalmeedia rolli suurenemist ning vajadust üht kontseptsiooni toetavat, kuid võimalikult palju erinevat sisu pakkuvat kampaaniat, ehitasime oma strateegia üles ühele tugevale katussõnumile, mida saame vastavalt argumendile alati modifitseerida.

Juba töö algfaasis võtsime suuna võimalikult efektiivse terviklahenduse suunas, st et agentuur arendas eos ideelahendust, mis töötaks traditsioonilises meedias, sotsiaalmeedias, digitaalmeedias ning PR-is nii, et iga üksus toetaks teisi, võimendades kampaania peaeesmärki.

Idee

Vastavalt kampaania eesmärkidele ning strateegiale sündis loovlahendus pealkirjaga “SÕBRALIK #kraanivesi”, mis peegeldas kampaania optimistlikku meelsust, andes võimaluse peasõnumit võimalikult laialdaselt kasutada (vastavalt nt keskkonasõbralik #kraanivesi, tervisesõbralik #kraanivesi) pakkudes erinevaid sõnumeid erinevatele sihtgruppidele.

Oluliseks kampaania elemendiks oli hashtag #kraanivesi, millega lõime veebiavarustesse piisavalt content’i, mis paneks inimesi rohkem teemast rääkima. Samas pidi see olema lähteinfo, mille meedia üles võtaks. Märksõnaga said laetud nii postitused, artiklid, uudised, pildid kui ka videod.

Kandva osa kampaania visuaalist moodustasid graafilise kuntsniku Katré Eesmaa illustratsioonid, mis paistavad silma oma rõõmsameelsuse, optimismi ja värskusega. Kasutasime erinevate tegelaskujude portreesid, mis kattusid kampaania sihtgruppidega.

Lahendus ja tulemused

Sõbralik #kraanivesi erinevad sõnumid jõudsid linnapilti nii traditsioonilistes bussiootepaviljonide reklaamvitriinide kaudu kui ka kasutasime mitmeid erilahendusi. Näiteks katsime kogu Tartu mnt läbimurde reklaampostid erinevate sõnumitega nii, et linna poolt sõites kandis iga post üht tähte. Iga täht sümboliseeris konkreetset argumenti. Samuti kaunistasid kesklinna ,,suured veeklaasid”.

Kinodes ja internetis näitasime oma sõbraliku kraanivee klippi ning PR-tegevustega tõmbasime üles jututeema, millele meedia koheselt reageeris. Samuti kinkisime koolidele ja lasteaedadele vahvaid plakateid, mis kõnetavad kraanivee hüvedest. Inimestele meeldisid meie loodud kraanivee karahvinid ja veeklaasid ning pärast kampaaniat hakkasid mitmed ettevõtted oma kontorites ja töökeskkondades kraanivett julgemalt pakkuma.

Kõiki oma tegevusi dubleerisime sotsiaalmeedias. Veel rohkem restorane ja toitlustuskohti liitusid meie vesikraanist.ee veebikeskkonnaga, mis kaardistab kõiki kraanivett pakkuvaid asutusi. Lisaks pälvisime tähelepanu ja heakskiitu oma sotsiaalmeedia challenge’ga #kraaniveepäev. Üheks päevaks tuli asendada kõik oma tavapärased joogid kraaniveega. See tundus esmapilgul väga lihtne ülesanne, kuid samas andis osalejatele piisavalt mõtteainet ning pani neid eduka väljakutse pärast pingutama. Meiega liitusid nii tuntud blogijad, youtuber’id, arvamusliidrid kui ka meie ettevõtmise jälgijad ning kraaniveest räägiti nii Facebook’s, Facebook LIVE’s, Instagrami postitustes ja Story’des, Snapchatis kui ka blogipostitustes.

Jaga ka teistega: