Tervisekassa “Perearsti nõuandeliini 1220” teavituskampaania

Tervisekassa

Meie roll
Kampaaniad

Taust ja lahendus

Tervisemured ei küsi aega – sageli tekivad need kõige ootamatumal hetkel. Kampaania eesmärk oli suurendada teadlikkust perearsti nõuandeliinist 1220, mis pakub usaldusväärset tervisenõu ööpäev läbi. Liin aitab inimesel teha teadliku otsuse: kas pöörduda erakorralise meditsiini osakonda (EMO), võtta ühendust perearstiga või lahendada olukord koduste vahenditega.

Kampaania teine oluline eesmärk oli kujundada harjumus alustada tervisemure korral just liinilt 1220. Nii on võimalik vähendada EMO-de ja perearstide koormust, eriti viirushaiguste hooajal.

Kuna tervisemured on tihti hooajalised, jagunes kampaania kaheks laineks: kevadiseks ja suviseks. Mõlemat lainet toetasid avalikkussuhted, mõjuisikute loodud sotsiaalmeediavideod, raadioklipid, visuaalid ja animatsioonid, mis kandsid sõnumit erinevatesse kanalitesse.

  

Kevadine laine

Kevadine kampaania keskendus viirushaigustele, palavikule, ravimiretseptide pikendamisele ja veebinõustamisele.

  • Mattias Naan ja Kristel Aaslaid näitasid humoorikalt, kui lihtne on pikendada ravimiretsepti 1220 kaudu – isegi nädalavahetusel või pärast tööpäeva lõppu.
  • Hanna Martinson murdis levinud eelarvamusi veebinõustamise kohta, demonstreerides, kui mugavalt ja kiiresti saab portaalis ee personaalset tervisenõu – turvaliselt ja ilma järjekorrata.

Kevadiste visuaalide keskmes olid hooajalised viiruspuhangud, tervisemured ja palavik, mis tuletasid meelde, et tervisemure puhul tasub eeskätt alustada kõnest numbrile 1220 ning välismaalt +634 66 30.

Suvine laine

Suvel keskendus kampaania hooajalistele muredele, nagu kukkumised, hammustused ja liialdamine.

II laines kutsus Kristjan Jõekalda huumori ja äratundmishetkede kaudu enda tervisest ja lähedastest hoolima – mitte kangelast mängima. Kristjani reel aitas murda levinud hoiakut, et abi küsimine on nõrkuse märk – pigem on see nutikas ja hooliv teguviis ning kutsus jagama numbrit 1220 ka oma lähedastele.

Mõlema lainega kaasnesid erinevad visuaalid, animatsioonid, mõjuisikute loodud lühivideod, raadioklipid ning sihtrühmapõhised PR-tegevused raadios, trükimeedias ja televisioonis, mis tõstsid teadlikkult numbritest 1220 ja +372 634 6630, tuletasid meelde millal ja miks pöörduda ning kujundada vastavat harjumust.

Lisaks kampaaniamaterjalidele töötasime välja Tervisekassale telgi suurüritusele LHV Maijooks.

Töö autorid agentuuris:
Projektijuht: Mairi Talving
Loovjuht: Karl-Lennart Meri
Kunstiline juht: Karla Ribelus
Disainer: Hanna Kastor
Animaator: Aavo Teder
Videograaf: Argo Ranne
Copywriter: Karl-Lennart Meri
PR: Esme Kassak

 

Agentuur La Ecwador 2025