Klient: Rimi Eesti OÜ; Eesti Lapsed
Probleem:
2018. aasta jaanuaris avaldatud Tervise Arengu Instituudi uuringust selgub, et iga neljas esimese klassi laps Eestis on ülekaaluline või isegi rasvunud. Eriti murettekitavaks teeb olukorra tõsiasi, et üle 60% lastest, kes on ülekaalus enne puberteeti, on suure tõenäosusega ülekaalulised ka täiskasvanuna ning toitumisalased harjumusi on märksa keerukam muuta.
Eesti vastutustundlikuima ettevõtte 2017 Rimi Eesti OÜ ja blogi Eesti Lapsed eesmärk oli seda probleemi ühiskonnas teadvustada, sellele vastulöök anda ning pakkuda välja lahendusi.
Kuid kuidas motiveerida meie lapsi tasakaalustatumalt toituma? Kuidas luua olukord, kus lapsed vabatahtlikult tervislikumat toitu eelistaksid?
Strateegia ja lahendus:
Otsustasime neid kaasata, sest kui laps saab ise kokata, soovib ta ka ise oma meistriteost maitsta! Lisaks aitab kaasa koostegemine ning meeskonnavaim. Korraldasime eesti põhikoolides suure tasakaalukat toitumist ja toiduvalmistamist propageeriva konkursi Retsepti Meistriklass 2018, mille eesmärgiks oli kutsuda klasse välja mõtlema ja läbi kokkama erinevaid, lastele jõukohaseid ning kasulikke retsepte, mida oleks tulevikus kõigil võimalik katsetada ning millega iga koolijüts ka iseseisvalt kodus hakkama saaks. Osalevatest õpilastest said saadikud, kes tekitasid huvi ja põnevust ka teistes oma kooli õpilastes.
Saatsime konkursitutvustuse koos kutsega Eesti põhikoolidele ning suunasime nad Eesti Lapsed blogi keskkonda spetsiaalselt kohandatud konkurssiveebi, kus klassid said end registreerida; end postituste, fotode ja videote kaudu tutvustada; konkursi reeglite ja ülesannete kohta teavet ning üles laadida oma igakuised lahendused.
Publiku lemmiku väljaselgitamiseks oli konkursiveeb integreeritud Facebookiga, st et igal ülesandelehel oleva Like/Meeldib reaktsiooninupuga said külastajad anda hääle oma lemmikretsepti poolt. Ühtlasi jagasid õpilased ja koolid oma töid aktiivselt sotsiaalmeedias.
Konkursi käigus sai klasside ülesannetest kvaliteetne sisu, mida nii Rimi kui ka Eesti Lapsed oma Facebooki lehtedel jagada said. Lisaks Rimi Eesti ja Eesti Lapsed omakanalitele kasutasime erinevaid Facebooki reklaamlahendusi ning boostisime atraktiivseid postitusi (videopöördumised, making-of videod, looperid, GIF-id jne), millega auditooriumi tähelepanu konkursile suunata.
Kõigi Rimi Retsepti Meistriklassi konkursile registreerijate vahel loosisime välja 10 kooli, kelle juures käisid külas Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu ja laulja Laura Prits. Ürituse nimeks sai Smuutituur. Tuuri käigus õpetasid Katri ja Laura põnevaid smuutiretsepte ning ka lapsed ise said nendega koos smuutisid valmistada, lisaks rääkisid Laura ja Katri tasakaalukast toitumisest ning mängisid lastega mänge ning viisid läbi viktoriine.
Smuutituurist valmisid meeleolukad ja lõbusad videod, mida jagasime Facebookis ja Youtube’is. Lisaks tegime Instagrami story’sid ja fotosid lastega koos smuutide valmistamisest.
Kui Rimi Retsepti Meistriklassi konkurss lõppes, korraldasime ka suurejoonelise finaalürituse, millest valmis armas video. Üritusel olid lastele kaetud laud maitsvate ja tervislike snäkkidega. Kui snäkid söödud, siis hakkasid lapsed ise kohapeal köögis valmistama põnevaid roogasid, mida hiljem kõik koos ka rõõmsalt nautisid. Lisaks jagasime finaalüritusel kätte rahalised auhinnad.
Tulemused:
Igal kuul laadisid klassid oma retseptid, fotod ja videod üles konkursiveebi, kus žürii ja publik said finaali valida parimad retseptid. Konkursiveeb muutus paari kuuga suureks kokaraamatuks, kust leiab ka tulevikus laste välja mõeldud retsepte ning saab neid järgi proovida. Samuti pakkusid oma retsepte välja nii Rimi peakokk, toitumisnõustaja kui ka Eesti populaarseim toidublogi Retseptisahtel. Lisaks tuuritas konkursi ajal mööda Eestit Smuutituur, koos toitumisspetsialist Katri Merisalu ja Laura Pritsiga, kes rääkisid lastele tervislikust toitumisest ja nutikatest nippidest.
- Konkurssiga liitus 55 kooli ehk üle 1000 õpilase üle Eesti
- Konkursi raames valmis üle 150 unikaalse retsepti.
- Kampaaniaveebi külastas konkursi ajal: üle 133 000 inimesi
- Võistlustöödele anti 15 600 häält.
Kampaania edukus tugines suuresti digitaalkanalite võimalustele ning nende kasutamisele. Arvestades õpilaste aktiivsust, koolide huvi ning konkursi osalejate tagasisidet, oli kampaania väga edukas ning 2019. aastal jätkub ettevõtmine uute ülesannetega.