Making Sense 2025 konverents

Making Sense 2025 mõtestas turunduse tulevikku Möödunud nädalal tõi Eesti Rahvusraamatukogus toimunud TULI konverents Making Sense kokku kohaliku ja rahvusvahelise turundusmaailma. Kahe päeva jooksul arutleti ühe võtmeküsimuse üle: milline on turundaja roll tulevikus? La Ecwadori tiimile oli see intensiivne ideepuhang, mis pakkus värskeid perspektiive ja praktilist mõtteainet igapäevatööks. Päris lood päris tegijatelt Mitmekesine esinejaskond eesotsas […]

Brand icon

Making Sense 2025 mõtestas turunduse tulevikku

Möödunud nädalal tõi Eesti Rahvusraamatukogus toimunud TULI konverents Making Sense kokku kohaliku ja rahvusvahelise turundusmaailma. Kahe päeva jooksul arutleti ühe võtmeküsimuse üle: milline on turundaja roll tulevikus? La Ecwadori tiimile oli see intensiivne ideepuhang, mis pakkus värskeid perspektiive ja praktilist mõtteainet igapäevatööks.

Päris lood päris tegijatelt

Mitmekesine esinejaskond eesotsas meediajuhtide, loovagentuuride eestvedajate ja strateegidega üle maailma pakkus publikule laia ampluaad. Kopenhaageni loovagentuuri &Co. tegevjuht Ørnulf Johnsen rääkis, kuidas globaalse hiiu Maerski rebränd sai alguse lihtsast otsusest jääda endale kindlaks ja jutustada lugu ausa, inimliku loojutustamise kaudu.

Sekka mahtusid ka inimlikud hetked, näiteks lavale astumine Ragnar Klavani särgis – väike žest, mis tuletas meelde, kui tugev võib kohalik kultuur olla ka globaalse jutu keskel.

Peamised mõtted lavalt

  1. Loovjutustamine kui kasvu mootor
    Ørnulf sõnas oma ettekandes “Creative Storytelling –– How Emotions are the Path to Growth”, et turundus on end liiga kauaks piiranud reeglite ja standarditega, mis justkui määravad ära, mis on „õige“. Ta kutsus üles piiridest üle astuma ja kasutama emotsiooni mitte tarbetu lisandina, vaid tõelise kasvu loova jõuna. Tema sõnum oli lihtne: kui me ei tee ruumi tunnetele, siis ei tee me ruumi ka kasvule.
  2. Turundaja roll kui strateegiline tehnoloogia-, andme- ja protsessijuht
    Üks tulevikukesksemaid ettekandeid näitas, et turundaja roll on kiiresti laienemas. Meist saavad strateegid, kes juhivad tehisintellekti, ökonomeetria ja martech’i abil mõju prognoosimist, investeeringute optimeerimist ja loovuse sidumist mõõdetava ärikasvuga. Tuleviku brändid õpivad, mõtlevad ja suhtlevad reaalajas.
  3. Kitsastest oskustest enam ei piisa – turundaja on tulevikus globaalne mõtleja
    Arutleti ka selle üle, et kitsalt spetsialiseerunud turundajate aeg on lõppemas. Algoritmid arenevad kiiremini kui töökirjeldused – seega ei too edu ühe oskuse lihvimine, vaid hoopis võime mõista maailma laiemalt, siduda andmed empaatia ja loovusega, kohaneda julgelt ja luua tähendust info- ja mürarikkas keskkonnas. Turundaja roll muutub – see ei ole enam pelgalt lineaarsete kampaaniate loomine, vaid võime lugeda ühiskonda ja kujundada suundi, millega inimesed tahavad koos liikuda.
  4. Oatly lugu: 12 aastat turundustiimita
    John Schoolcraft tõi lavale ühe konverentsi kõige teravama esitluse. Oli aeg, mil maailm ei teadnud, mis asi on kaerajook. Oatly aga andis talle võimaluse luua bränd täiesti teistsuguselt kui ükski ärikool õpetab. Teda ei huvitanud andmed, uuringud, sihtgruppide segmendid ega ROI – ainult puhas ja toores reklaam. Ta tegi kõike risti vastupidi, andes brändile hääle, mis tänaseks on jõudnud praktiliselt igasse maailmanurka.

Mida me sellest kõigest kaasa võtame?
Making Sense 2025 oli sisult tihe, mõtteid avardav ja julgelt tulevikku vaatav. Konverents näitas, et turundaja roll ei kahane – vastupidi, see areneb veel mastaapsemaks. Ja selles kõiges on oluline üks mõte: tulevikutegija ei loo müra, vaid tähendust.

Karl-Lennart Meri | Loovjuht