Äripäeva sisuturundussaates käisid oma kogemusi jagamas meie loovjuht Taavi Lehari ning sotsiaalmeedia tiimi loovjuht Kert Saarmets. Juttu tuli Büroomaailma brändi kasvatamisest sotsiaalmeedia kaudu ning karakter Kauboi Kerdist, keda Saarmets ise kehastab. Büroomaailm on La Ecwadori klient olnud üle 10 aasta ning eelmisel aastal tekkis mõte koolikampaaniale järgmine käik sisse panna. Selleks otsustati Saarmetsa sõnul ära […]
KUULA JÄRELE⏐Büroomaailma ja Kauboi Kerdi tähelend
Äripäeva sisuturundussaates käisid oma kogemusi jagamas meie loovjuht Taavi Lehari ning sotsiaalmeedia tiimi loovjuht Kert Saarmets. Juttu tuli Büroomaailma brändi kasvatamisest sotsiaalmeedia kaudu ning karakter Kauboi Kerdist, keda Saarmets ise kehastab.
Büroomaailm on La Ecwadori klient olnud üle 10 aasta ning eelmisel aastal tekkis mõte koolikampaaniale järgmine käik sisse panna. Selleks otsustati Saarmetsa sõnul ära kasutada TikTok’i. “TikTok oli hea väljund, kust saada see noorem sihtgrupp kätte. Meie eesmärk oligi kõnetada just nooremat sihgruppi, sest tihti ongi nemad just need, kes selle ostuotsuse teevad,” rääkis Saarmets.
Koolikampaaniast välja kasvanud humoorikad tegelaskujud figureerivad tänaseni Büroomaailma videotes. See on Lehari sõnul suurepärane näide usaldusväärsest ja vastastikusest austusest sündinud koostöö kliendi ja agentuuri vahel, kuna tänu sellele on ka klient valmis erinevate ideedega kaasa tulema. Eraldi väärtusena sooviti ka välja tuua Büroomaailmat kui pereettevõtet.
Kuidas sündis Kauboi Kerdi karakter?
Saarmets rääkis, et alguses mõeldi välja üks tegelaskuju ning võeti just arvesse seda, mis võiks inimestele peale minna ning sotsiaalmeedias silma paista. Kuna kogu “kauboi” teema hakkas tol hetkel trendihoogu koguma, tabasid nad Saarmetsa sõnul ära õige hetke, et Kauboi Kerdi tegelaskujuga välja tulla. Lehari mainis kohe juurde, et koosolekul tekitas Kauboi Kerdi karakter palju nalja ning mõjus samas loomulikuna. Kuna sotsiaalmeedias kipuvad silma paistma autentsed või jaburad tegelaskujud, otsustati sisuloomesse kaasata ka Büroomaailma omanik Jüri Ross ja tema lapselaps Juulius. Samuti toob Taavi välja, et Büroomaailma TikTok’i loodud sisu ei ole kuidagi üleprotsessitud või fabritseeritud, vaid spontaanne, kuid siiski planeerib tiim sisu, mis on hetkel viraalne ja trendiv.
Saarmets tõi ka vestluse käigus välja, et jälgijate hulk ei ole TikTok’is enam mingi mõõdik, pigem just vaatamised, meeldimised ja kommentaarid. “TikTok’i algoritm ei suuna videoid inimesteni läbi selle, keda sa jälgid. Kui sa näiteks jälgid Büroomaailma, siis kõik nende videod ei pruugi sinuni jõuda,” rääkis Saarmets.
Kõik algab korralikust strateegiast
Et sotsiaalmeedias silma paista, on vaja Lehari sõnul alustada korraliku sotsiaalmeedia strateegia loomisest. “Sul on vaja paika panna, mida sa tahad saavutada. Kui su sotsiaalmeedia strateegias on sees, et sa tahad müüa rohkem mune, siis on juba eos natuke valesti paika pandud strateegia – sa ei saa panna kohe paika, et mul on vaja seda müüa. Jah, sa saad luua omale sotsiaalmeedia, plaani ning brändist tuleneva tegevusplaani, mille abil sa saad müüa ja tekitada omale platvormi,” nentis Lehari.
Saarmets toob ka eraldi välja huumori aspekti, mis tänasel päeval sotsiaalmeedia kõige rohkem inimesi köidab. Ta lisab, et huumor on just viimase viie aasta jooksul olnud see, mida inimesed sotsiaalmeediasse otsima lähevad. Samuti sõltub Lehari sõnul ka huumori kasutamine konkreetselt igast ettevõttest endast. “Huumor ei ole ainus viis, küll aga on see üks tugevamaid emotsionaalsemaid tähelepanu konkse,” tõdes mees.
Kuidas Büroomaailmale rekordtulemus toodi ja millest veel vesteldi, saab lähemalt kuulata siit.
Paneme ka Sinu sotsiaalmeedia kasvama! Võta meiega ühendust siit.
Kirja pani Stella Vaus