Hoia suvi lähedal!

Viking Line Eesti

Meie roll
Kampaaniad

Klient: Viking Line Eesti

Eesmärk: Pakkuda suviseid elamusi Läänemerel ja vastaskallastel koos Viking Line’iga

Taust ja lahendus:
Mis toimub inimeste reisimisharjumustes 2025. aastal? Covidi-järgsed “kättemaksu” reisid on tehtud, ent soov suvel ringi käia on jätkuvalt suur. Kuid mis mõjutab? Teadmatus tuleviku ees uute maksude valguses ning pidev majanduslanguse kirves uudistes. Ka erinevad suvepuhkused Euroopa erinevatesse piirkondadesse on muutunud olelusvõitlusteks, kus puupüsti täis lennujaamades tuleb nügida oma ruutmeetri eest.

Viking Line pakkus kampaaniaga välja 2025. aasta suvi pigem lähedal hoida ning avastada mugavamalt kohti, mis pole meist kaugel, kuid millel on ikkagi põnev ja eksootiline elamus sisse pikitud. Taaskord jätkus loojutustamine läbi kolme kuu ühtse kontseptsiooni all. Kolme kuu jooksul oli suvekommunikatsiooni katussõnumiks:

Hoia suvi lähedal!

Sarnaselt varasematele aastatele keskendus kampaania iga kuu kitsamalt erinevatele elamustele.

Juuni: Leia suve suund!

Esimene suvekuu keskendus suveplaanide loomisele ning sihi seadmisele. Millised elamused võiksid valgete ööde ajal inspireerida ning kuidas avastada midagi värsket algaval suvel? Motivatsioon oma suvi ära planeerida tuli Viking Line’lt.

Juunikuu raadioklippi kuula siit:

Juuli: Sinu seikluste kurss!

Suve ning puhkuste kõrgaeg pakub vastaskaldal kõige rohkem seikluslikke elamusi. Olgu selleks Linnanmäki lõbustuspark, suurepärased festivalid, kontserdid, lopsakas loodus, soojad järved või pidev melu suurlinnade tänavatel.

Juulikuu raadioklippi kuula siit:

August: Sinu elamuste siht!

August ei ole kuidagi väike sügis või suve luigelaul. Vastupidi – just siis kui meie kiirustame erinevaid kooliks-valmis-kaupu ostma, toimub vastaskaldal palju põnevat, mis jätavad elamuslikud mälestused veel pikaks ajaks meelde.

Augustikuu raadioklippi kuula siit:

Värskem lähenemine

Viimased aastad on näidanud, et Viking Line on tõusnud noorte hulgas üha populaarsemaks brändiks ning kuigi turunduslikult on fookuses olnud eeskätt lastega pered ning autoga reisijad, keskendus tänavune suvi just noortele ning läbi nende perspektiivi Soome avastamise. Millised tegevused, kohad ja sündmused neid kõige enam puudutavad; milline reisimisstiil neile atraktiivseim on ja kuidas nemad elamustest räägiksid.

Kampaania visuaalse poole eest hoolitsesid fotograafi Rauno Liivand ja videograafi Kaarel Kõvatu tabatud hetked. Koos noorte modellidega avastati Helsingi põnevamaid kohti ning põnevamaid elamusi.

Oluline element kogu kontseptsioonis oli ka audio, kus tegime koostööd kodumaise tõusva artistiga sno. Just tema andis suvistele raadiotele hääle ning mix’is nii raadioklipid kui ka teleklipi. Lisaks kasutas kampaania läbivalt sno lugu erinevates turundusmaterjalides, andes brändile värskema hääle ning tõi kõrvadesse uut meeleolu.

Ühtlasi märgiti Viking Line ja sno raadioklipid ära ka kolme Eesti Ringhäälingute Liitu kuuluva meediaorganisatsiooni esindajate poolt, kes valisid välja suve parimad tele- ja raadioklipid. Täpsemalt saab selle kohta lugeda Turundajate Liidu lehelt.

Suve hoidsime lähedal üle kogu Eesti

Omal moel tegi ka Viking Line tänavu suvetuuri üle kogu Eesti. Üle kahekümnel erineval välimeedia pinnal üle kogu Eesti lõime unikaalsed “sillad” kohaliku sümboli ja Soomes leiduva ekvivalendi vahel. Näiteks Rakveres, mis on kuulus oma Tarva skulptuuri ja Politseimuuseumi poolest, sai tähelepanu tuntud politsei skulptuur Oulust. Kohaliku kogukonna uhkusele toetuvad reklaamid aitasid veelgi avaramalt tutvustada uusi sihtkohti, vaatamisväärsusi ning inspireerida inimesi hoidma oma suve lähedal.

Tulemused

Viking Line’i puhul on tõestatud ühtse ja jätkuva narratiiviga kampaaniad ning turundusstrateegia, mis pakuvad iga kuu mõnd uut aspekti aasta üldisest kontseptsioonist. Kui tänavuse aasta strateegia peamine märksõna on mitmetähenduslik “lähedus” (inimestevaheline kokkuhoid ja lähedus; lähedus Eesti ja Soome vahel; läheduse avastamine kui mugavus), siis suvel sai bränd juba otseselt inspireerida reisijaid konkreetsete sihtkohtadega.

2025.aasta suvel oli erinevaid argumente, mis otseselt piirasid inimeste reisimisjulgust – uute maksude kehtima hakkamine; mure majandusliku olukorra pärast; ootus tuleviku suhtes jne. Vaatamata nendele, leidis üha rohkem reisijaid tee Viking Line’i pardale ja Soome. Kampaania eesmärgiks seatud noorte tabamine täitis oma eesmärgid, sest nii traditsioonilise kui digimeedia puhul torkas kampaania silma just noorele põlvkonnale.

Töö autorid agentuuris:

Projektijuht: Maiken Veskimäe
Loovjuht: Taavi Lehari
Art Director: Karla Ribelus, Hanna Kastor
Disainer: Hanna Kastor
Animaator/Raadioklipid: Aavo Teder, Argo Ranne
Muusika & mix: sno
Video: Kaarel Kõvatu
Fotograaf: Rauno Liivand