Kui tähelepanu on tänapäeva valuuta, siis tegime Teletornist 7 kuuga miljonäri

Olukorras kus igal sekundil tõmbab inimeste tähelepanu lugematu arv ekraane, reklaame, sõnumeid, postitusi, videoid ja ka reaalses elus toimuvaid asjatoimetusi, on tähelepanust saanud väärtuslikuim vahend. Kes suudab hoida endal tähelepanu, sinna järgnevad peagi ka materiaalsed hüved. Seega on tähelepanust saanud omamoodi valuuta. Veebruari algusest, kui La Ecwadori sotsiaalmeedia tiimiga Tallinna Teletorni sotsiaalmeedia halduse enda peale […]

Brand icon

Olukorras kus igal sekundil tõmbab inimeste tähelepanu lugematu arv ekraane, reklaame, sõnumeid, postitusi, videoid ja ka reaalses elus toimuvaid asjatoimetusi, on tähelepanust saanud väärtuslikuim vahend. Kes suudab hoida endal tähelepanu, sinna järgnevad peagi ka materiaalsed hüved. Seega on tähelepanust saanud omamoodi valuuta.

Veebruari algusest, kui La Ecwadori sotsiaalmeedia tiimiga Tallinna Teletorni sotsiaalmeedia halduse enda peale võtsime, seadsime peamiseks eesmärgiks tõmmata taas rohkem silmapaare atraktiivsele objektile. Eelkõige uusi silmapaare. Kuigi jah… kui tõstame korraks oma pilgud ekraanilt ja vaatame Pirita suunas, on Teletorn muidugi nähtaval, kuid samasuguseks maamärgiks soovisime muuta Teletorni ka sotsiaalmeedias, kus ta kohalolu seni pigem tagasihoidlik oli.

Sisuloomes hakkasime rohkem kasutama sotsiaalmeedia kõige populaarsemat formaati – lühivideot, mida toetasid humoorikad, mängulised, aga ka harivad piltpostitused.

Sotsiaalmeedias ei pääse trendidest ega populaarsetest teemadest, mis kasutajaskonda kõnetavad. Selle aasta üks olulisematest sündmustest terve Eesti jaoks oli loomulikult XXVIII Laulu- ja XXI tantsupidu „Iseoma“, mis ujutas sotsiaalmeedia üle patriootliku ning rahvusliku sisuga. Sellel lainel purjetamiseks viisime Teletorni tippu rahvariietes tantsijad, kes tantsisid ja tegid tõsteid Teletorni 22. korruse serval. Video hakkas kulutulena levima ning tähelepanuvaluuta kukkur Facebookis kasvas 127 000 kasutajani – seda kõike ilma reklaamirahata.

Piltpostitustes püüdsime meelelahutuse kõrval ka vaatajat harida ning rääkisime üldsusele mitte nii tuntud faktist – Teletorn kuulub organisatsiooni nimega World Federation of GreatTowers. Postitasime sinna võrdluse Teletornist ja tema vaid veidi kuulsamatest föderatsioonikaaslastest ning rahvale tekitas postitus suure üllatuse: „Kas Teletorn on tõesti vaid 16m lühem kui Eiffeli torn?“ Tähelepanuvaluuta Facebooki pangakontole kukkus hinnanguliselt 163 000 vaatajat.


1.aprillil ei saanud loomulikult tegemata jätta naljapostitust, saatsime Teletorni Riiga ja otsisime tugevaid mehi, kes aitaks ta seal uuesti püsti tõmmata. Loomulikult hoiatasime inimesi ka muudatustest liikluskorralduses, sest öösel Riia poole sõitev Teletorn võib tekitada ummikuid. Rahvas naeris ja naeris ka meie Facebooki tähelepanukassa, sest sinna liikus umbes 87 000 silmapaari. Selle postituse eest saime sotsiaalmeedias kiita ka oma konkurentidelt.


Paar nädalat tagasi palus Teletorni imeline brändijuht Tiiu Vilbrant meie käest tähelepanukonto väljavõtet, et minna sellega nõukogu koosolekule turunduskulutusi põhjendama. Kui 7-kuulise ajaperioodi veebruari algusest augusti lõpuni METAsse sisse lõime vaatase sealt vastu MILJON!!!! Teletorn oli orgaaniliselt selle ajaga saanud Facebookis pea 1,8 miljonit näitamist, jõudnud hinnanguliselt 1,3 miljoni kasutajani ning kasutajad interakteerusid Teletorni sisuga suisa 25 000 korda. Vaatasime siis koosolekul Tiiule otsa ja ütlesime talle: “Tead Tiiu, me nüüd ei oskagi seda kuidagi öelda, aga Teletorn on tähelepanumiljonär!“

Oleme tänulikud Teletornile ja Tiiule ning uhked, et oleme suutnud tähelepanukapitali sellisel viisil kasvatada. 1,3 miljonit tähendab seda, et sisuliselt iga Facebooki kasutav eestlane nägi selle aja jooksul ühte Teletorni postitust. Võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal, suutsimereach’i kasvatada 150% ning interaktsioone 25% – seda eriti just mitte jälgijate hulgas, kes reageerisid sisule pea 400% rohkem. Õnneks käitub tähelepanuvaluuta üsna sarnaselt rahaga – kus juba on, sinna tuleb juurde!

Kui tunned, et sinu brändil jääb tähelepanuvaluutast veidi puudu ja soovid sotsiaalmeedias brändi tähelepanukapitali kasvatada, siis võta meiega julgelt ühendust ning korraldame konsultatsiooni ja vaatame koos üle, millistesse sotsiaalmeedia kanalitesse ja sisuformaatidesse investeerida, et muuta ka sinu bränd tähelepanumiljonäriks.

Siim Kokkota | Sotsiaalmeedia tiimijuht