Hea ja edukas ettevõtte kommunikatsioon omab kõnepinda mitmes turunduskanalis, jõudmaks nii võimalikult suure hulga sihtgrupini. Ei tasu kõiki mune ühte korvi panna, vaid jaotada seda erinevate korvide vahel ja vaadata, mis just sinu jaoks kõige paremini müüb. Seda tasub arvestada ka sotsiaalmeedias nähtavuse saavutamisel. TikTok on maailma üks suurimaid platvorme, omades üle 1 miljardi kasutaja, […]
MURRANG EESTI TIKTOKIS⏐Suurimasse tantsuvideo platvormi on jõudnud tasulised reklaamid. Mis võimalusi see endaga kaasa toob?
Hea ja edukas ettevõtte kommunikatsioon omab kõnepinda mitmes turunduskanalis, jõudmaks nii võimalikult suure hulga sihtgrupini. Ei tasu kõiki mune ühte korvi panna, vaid jaotada seda erinevate korvide vahel ja vaadata, mis just sinu jaoks kõige paremini müüb. Seda tasub arvestada ka sotsiaalmeedias nähtavuse saavutamisel.
TikTok on maailma üks suurimaid platvorme, omades üle 1 miljardi kasutaja, Eestiski on kasutajaid tõenäoliselt juba üle veerand miljoni. Järgmise aasta turunduseelarvet tasub kindlasti TikTokile planeerida, sest kunagi varem pole olnud võimalust enda äri või teenust nii suurele publikule reklaamida ning juba tänasel päeval on see võimalus Eestis olemas.
Saame hästi õppust võtta Facebookist – neil, kes alustasid Facebookis 15 aastat tagasi, oli kordades lihtsam edukalt toimivat Facebooki lehte üles ehitada kui nendel, kes alustavad alles nüüd. Algoritmid on nii palju muutunud ja kuskile jõudmiseks on vaja sisu alla omajagu boostiraha panna. TikToki reklaamid on vaikselt Eestisse jõudnud ning kahtlemata võidavad need ettevõtted, kes on juba aegsasti enne makstud sisu saabumist enda orgaanilise sisuga platvormil edukalt toiminud ning on seega teisest mitme sammu võrra ees.
TikTok uudse müügikanalina
Kui TikTok hetkel veel täidab rohkem bränditeadlikkuse edendaja rolli, siis järjest enam võtab ta üle ka otsese müügikanali omadusi. Järk-järgult on lisandumas mitmeid uusi võimalusi – nt müügiplatvorm sarnaselt Facebook Marketplace’ile. See tähendab, et ettevõttel on hea ja lihtne võimalus jõuda kümnete ja sadade tuhandete inimesteni ja seejärel kohe ka oma toodet neile müüa.
TikToki saab suurepäraselt ära kasutada ka enda toote arendusprotsessis, kuna TikTokis saavad kasutajad anda kiirelt tagasisidet. Ehk kui kommentaare osata õigesti lahti mõtestada, saab sealt väga head infot, et oma toodet paremaks muuta.
Senimaani on kõik need võimalused TikTokis tasuta ja orgaanilised. Ainus tasu on loovus ning sisu peab olema päriselt hea, mitte üle jala tehtud. Sellest oleme lähtunud ka oma klientide videosisu loomisel. Välismaal loodud trendiv sisu, millega tuleb kogu aeg kursis olla, mõjutab ka kodumaist meediatarbimist. Alati tuleb mõelda, kuidas trende loovalt oma brändi jaoks ära kasutada.
Tegelikult trendib TikTokis kõik, mis suudab pälvida vaataja tähelepanu esimesest sekundist. Seda võib teha mingi tuntud laul, äge tants, huvitav ese, tuttav show või hea huumor. Kui detailsemaks minna, siis hästi töötavad just need videod ning pildid, mis suudavad hoida vaatajat ekraani taga kõige kauem. Watch time on siinkohal võtmesõna – mida kauem aega inimene veedab sinu sisu vaadates, seda rohkematele inimestele TikTok seda näitab.
La Ecwadori tehtud tööd Tiktokis
Toome välja seni edukaimad TikToki tööd ning nende täpsemad detailid.
Büroomaailma isaga poodi video (72,9k vaatamist)
Büroomaailma kanali saame enda näitel heaks eeskujuks tuua just selle lihtsasti suhestatava sisuga – kes meist poleks koos isaga poes käinud ja sarnast stsenaariumi läbi elanud? Samuti on Büroomaailma sisu suur pluss see, et videotes figureerivad väga palju nende omad inimesed, kes on vaatajatele juba tuttavad. Sisu on naljakas ja meelelahutuslik – väike vindi üle keeramine töötab TikTokis alati.
Büroomaailma Kauboi Kert seeria
Aga kuidas luua midagi, mis oleks inimestele see tuttav asi videos ning haaraks nad vaatama esimesest sekundist? Selleks lõime me Büroomaailmale karakteri – Kauboi Kert, kes astub üles suures osas Büroomaailma videotes. Sellise karakteri loomisel muutub ta mingi hetk ise ettevõtte brändisaadikuks, mis omakorda tähendab seda, et ettevõttel ei ole enam vaja palgata suunamudijaid.
La Ecwadori lapsega tantsu video (323k vaatamist)
Selle video edukus tuleneb sellest, et video on äärmiselt saranane juba trendika videoga, mis sel ajal liikvel oli. Inimestel tekkis esimesest sekundist suhestumine videoga, kuna nad olid seda varem justkui juba näinud. Mis selle video leviku edu kinnitas, oli kindlasti õige ajastus, mis on TikTokis ülemaailmsete trendide loomisel väga oluline.
Luminor Arco Vara video (19,3k vaatamist) ning koostöö Lenno Uuskülaga
Et Luminori sisu inimesi kõnetaks, vajab Luminori TikTok veidi teistsugust lähenemist. Saavutasime Luminori edu läbi nende oma inimeste ehk spetsialistide kaasamise, kes jagavad oma sihtgrupile vastavat nõu ning selgitavad majandusalaseid termineid, mis väga hästi tööle läinud. Näiteks kasutame videotes kõneisikuna majandusanalüütik ja Luminori peaökonomist Lenno Uuskülat, kes teeb keerulisel ajal kõik majandusteemad kõigile lihtsasti mõistetavaks.
Tegime koostööd ka Arco Varaga, et tutvustada nende kinnisvara kaudu Luminori kodulaenu. Lähenesime videole korteritutvustuse kaudu, mis puhul oli tegemist väga uhke ja luksusliku korteriga. Alati on põnev kellegi luksusliku kodu seinte taha piiluda- ehk siis loo sellist sisu, mida sa ise ka tarbid. See on hea näide sellest, kuidas hoida panga viisakat kuvandit, kuid mitte teha tuima ja kuiva sisu, mida keegi vaadata ei jaksa.
TikTok Ads lõpuks Eestis!
Kaua on räägitud reklaamide jõudmisest TikTokki ning nüüd on see aeg käes. Nagu eelnevalt juba mainitud, saab alates augustist ka TikToki reklaame luua Eestis. Võimalusi on mitmeid ning täpsema plaani saab paika panna sõltuvalt eesmärgist. Kui soovid enda ettevõtet või teenust ühes edukaimas sotsiaalmeedia kanalis reklaamida, aitab La Ecwador Sinu turundusalaseid eesmärke saavutada.
Võta meiega ühendust siit, et kohtumine kokku leppida ning täpsem plaan paika panna. Loe ka lähemalt Büroomaailma lansseerimise lugu.
La Ecwadori sisutiim