Eesmärk: töötada välja informeeriv e-valimiste kampaania lahendus
Taust ja lahendus: 2024. aastal toimuvad Euroopa Parlamendi valimised, millel on ümbritsevaid olusid arvestades oluline roll. Ülimalt tähtsad on valimised ka kandidaatidele, kes püüavad igal sammul oma näoga nii tänaval kui teles pilti saada.
Seega on kaalul palju ja seda pingsamalt tuli leida tabav loovlahendus ka Riigi Infosüsteemi Ameti ja Riigi valimisteenistuse Euroopa Parlamendi e-valimiste kampaania promomiseks. Kampaanial oli mitmeid eesmärke:
- Teavitada avalikkust Euroopa Parlamendi valimisnädala kuupäevadest;
- Tuletada meelde, et e-valijad kontrolliks oma arvutis üle kõik sertifikaadid ning turvasüsteemid;
- Anda teada, et oma e-häält saab vajadusel muuta, kuid n-ö kirja läheb kõige viimasena antud hääl;
- Informeerida võimalusest oma e-häält nutiseadmega kontrollida.
Võtme hittlahenduseks andis tõeline hittlugu ehk Marju Läniku „Karikakar“, mis jõudis esimest korda kuulajateni juba 1984. aastal aastalõpusaates „Pop ’84“. Eesti rahva poolt kõigi aegade parimaks lauluks valitud “Karikakar” on tõepoolest meelel ja keelel suuremal osal inimestest. Nii andsimegi legendaarsele hitile uue kuue, asendades refräänisõnad loovjuhi poolt looduga ja saime tõelise uue kõrvaussi:
Hääleta, e-hääleta, on valimised selleks ju loodud.
Hästi toimivast ning lihtsast ent tabavast konstruktsioonist telereklaami ja raadio jaoks piisas ning nii lõime vajalikud materjalid ka ülejäänud kanalite tarbeks. Välimeedias ja üldvisuaalidel oli oluline kampaania kõneisikuid mitte näidata ning seetõttu lõime sinna neutraalsetest värvidest ning olulisest infost koosneva kompositsiooni.
Tutuvu raadioreklaamiga siit.
Töö autorid agentuuris:
Projektijuht: Maiken Veskimäe
Meediajuht: Kert Aavik
Loovjuht: Aleksander Urke
Copywriter: Aleksander Urke
Kunstiline juht: Karla Ribelus
Disainer: Hanna-Lotte Kastor
Video/produktsioon: Kaarel Kõvatu
Heli produktsioon: Gregor Lillemets