Piraadi krõpsudega toetad heategevust või hoopis suurt palagani?

Kõik turundusjuhid teavad, et tänapäeva tarbijat on üha raskem enda poole võita, sest konkurents turul aina kasvab. Seega mõeldakse reklaame tehes üha rohkem sellele, kuidas klienti kõnetada. Pole ka saladus, et tänasel päeval mõjub kõige paremini reklaam, mis rõhub inimeste emotsioonidele.

Miks kehtestatakse üha karmimaid reegleid reklaamimisele? Aga just seetõttu, et karm konkurents nõuab üha karmimaid meetmeid. Ja turundusjuhid ning agentuurid on hakanud alla suruma igasuguseid eetilisi ja moraalseid tõekspidamisi, millega me oleme üles kasvanud. Miks ma seda kõike räägin?

Ilmselt on kõik näinud juba Balsnacki kampaaniat, kus iga ostetud Piraadi krõpsupaki pealt läheb kaks senti laevakaitsjate toetuseks. Tarbijate kommentaare kuuldes on ilmselge, et selline kampaania tundub tänuväärt ettevõtmine: ostame krõpse ja toetame 2 sendiga mingisugust tegevust, mida meile seletatud pole. Kõige kurioossem siinkohal on veel see, et iga ostetud krõpsupakk annab võimaluse osaleda loosimises, mille peaauhinnaks on reis Kariibi mere kruiisile – kahele. Huvitav, kas selle reisi korraldamine võetakse vangistuses olevate meeste vabastusfondist?

Laevakaitsjate toetamine on iseenesest igati tänuväärt tegevus, ent antud kampaaniaga on jäetud tähelepanu pööramata väga olulisele tegevusele – selgitustööle. Kas teile pole korrakski mõttese tulnud, et kampaania taga on lihtsalt soov kasvatada ettevõtte tarbijaskonda, kasutades ära kinniseotud kätega osapooli? Ilmselt ei ole see Balsnacki esindajate tegelik eesmärk, ent eetiliste ja emotsioonidele rõhuvate kampaaniate puhul on äärmiselt oluline mõelda, kuidas see kõik avalikkusele paistab. Tarbija vajab pisut rohkem selgitust, miks ja kuidas ta oma ostetud krõpsupakiga laevakaitsjaid aidata saab.

Ekraanifoto kampaania lehelt www.balsnack.ee

Hetkel jätab kogu kampaania mulje, et vangistatud meeste olukorda rakendatakse oma edu vankri ette. Kogu probleem seisneb selles, et kampaania tagamaadest räägitakse väga vähe.

Mis puudutab reklaami ja selle loodetavale edule, siis on see täiesti tavapärane ja igati normaalne nähtus konkureerivas ja demokraatlikus ühiskonnas. Uusi lahendusi tulebki leida ning müts maha Balsnacki ees, et nad julgesid sellise ideega kaasa minna. Siiski on hetkel aga tegu eetilise küsimusega, millega mängimine tõmbab vee peale kogu projektile. Just sellisel põhjusel peavad tänased loovagentuurid suutma näha läbi kõikvõimalikke ämbreid ning neil on kohustus oma klienti selles valguses ka nõustada.

Arvamuslugu
Leanyka Libeon
Kommunikatsioonijuht

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga