Nõo Lihavürsti 25. juubeliaasta

Klient:

Nõo Lihatööstus AS

Töö:

2017. aasta reklaamtegevuste kontseptsiooni, strateegia ning loovlahenduste välja töötamine ja kommunikeerimine

Briif

2017. aasta märgib Nõo Lihatööstuse AS-le juubeliaastat. 25. mail 1992, kuu aega enne Eesti Krooni rahareformi, alustas tegevust tuntud lihatööstus, mida täna tunneme eeskätt Nõo Lihavürsti kaudu. Strateegiaagentuuri ülesanne oli:

  • Välja töötada kogu juubeliaasta turunduskontseptsioon, loovlahendus ning planeerida kõik 2017. aasta reklaamtegevused;
  • Lansseerida kogu Nõo Lihavürsti uus pakendiseeria;
  • Lansseerida uuendatud, tervislikemate retseptidega lihatooteid;
  • Arendada ning edasi jutustada Nõo Lihavürsti brändilugu;
  • Tutvustada eksklusiivset juubeliaastale pühendatud tootesarja.

Muuhulgas looma sobiva reklaamistrateegia Nõo Lihavürsti hooajasisestele kampaaniatele:

 Noo_25juubel_950x680px

 

Ettevalmistused 2016. aastal

Ettevalmistused Nõo Lihavürsti 25. juubelikampaaniaks algasid juba 2016. aasta alguses. Esmalt töötasime koos disainer Michael Walschiga välja erinevaid lahendusi Nõo Lihavürsti uuendatud pakendiseeria turule toomiseks. Pakendi disainimise jooksul arendasime edasi ka Nõo Lihavürsti brändingut ja reklaamikeelt ning tutvustasime oma kommunikatsioonis jõulisemalt Nõo Lihavürsti legendi.

Nõo Lihatööstus AS hoidis agentuuri pea igapäevaselt kursis oma tootearendusega, mis andis võimaluse kavandada loovstrateegiat väga täpselt.

Noo_25juubel_950x680px10

Strateegia

Juubeliaasta kommunikeerimine on oma olemuselt formaalsus – sünnipäev ei muuda toote maitset ega pakendit ilusamaks. Küll aga annab see suurepärase lähtekoha oma tootearenduse ning brändingu kommunikeerimiseks.

Agentuuri La Ecwador eesmärk oli võimalikult laialt edastada Nõo Lihavürsti “uudiseid”, samas hoida ühtset reklaamikeelt. Tulemuseks sündis olemuselt lihtne, kuid piisavat varieeruvust pakkuv loovstrateegia ning reklaamikampaania. Toetudes jõulistele argumentidele, mida nimetasime “Nõo Lihavürsti 25ks looks” avasime samm-sammult tarbijatele Nõo Lihavürsti legendi, ettevõtte kasvamislugu alates 92. aasta kevadest alustanud väikese lihatööstuse arengust Eesti toiduainetetootja esikoha hõivajaks, tootealast teavet ning ettevõtte tulevikuplaane. Seega iga legend ja lugu oli omadus, mida saime läbivalt kasutada erinevates tegevustes, kuid mis ikka ja jälle olid seotud juubeliaastaga. Sellise strateegiaga saime veelgi laiemalt kirjeldada üht eelistatumat Eesti toiduainetetootjat, selle armastatud lihatooteid, uusi maitseid ning uuendatud retsepte jõudmaks veelgi paremini tarbija teadvusesse.

Lugudekogum oli kogu juubeliaasta lipukirjaks, millest lähtusime igas tegevuses ning kanalis.

“#5: Nõo Lihavürsti hindab õiget ja traditsioonilist liha valmistamist.

“#6: Nõo Lihatööstus AS on üks vanimaid Eesti kapitalil põhinevaid lihatööstusi!

Noo_25juubel_950x680px9

Reklaamikeele visuaalse identiteedi välja töötamisel keskendusime Nõo Lihavürsti põhielementidele, millega tarbijad tooteid seostavad: nn. Nõo-punane ehk burgundiapunane toon, ja lihavürsti karakter. Samuti tõime rohkem esile uue pakendidisaini elemendid ja loomulikult tervislikumad ning uuendatud retreptidega tooted ise.

Nii Nõo Lihavürsti uus slogan kui ka kampaania kandsid meeldejäävat üldsõnumit:

,,Lisa elule vürsti!”

Loovlahendused

Kirjeldame oma loovlahendust erinevate tegevuste kaudu, mis 2017. aastal Nõo Lihavürsti uuendatud pakendiseeriat, retsepte, juubelit ning ettevõtte kuvandit edastasid.

Ampsiku tantsukampaania alustas juba 2016. aasta lõpus ning usinaimad ja omanäolisemaid tantsijad said välja selgitatud jaanuari lõpuks. Samuti mahtus aasta algusesse järk-järgult uute pakendite turule jõudmine. Paralleelselt uuendasime Nõo Lihavürsti kodulehte ning omakanalite disaini. Koostöös FitLapiga tõime aga tarbijani veelgi kergemad ja tervislikumad kanalihašašlõkid, mis tõid harrastus- ja profisportlaste toidulauale veelgi rohkem maitset.

Juubeliaasta kampaania põhitegevused said hoo sisse aprillis ning intensiivne kommunikatsioon vältas jaanipäevani. Vürsti lisame elule nii televisioonis, raadios, digi- ja printmeedias.

Televisioonis tutvustasime lühikeste ning löövate klippidega Nõo Lihavürsti uutesse pakenditesse rõivastatud tooteid ning jutustasime kampaania tuumikuks olevaid lugusid. Uusi ja uuendatuid tooteid tõime esile ka raadios.

Suurt tähelepanu pälvisid erinevad erilahendused, mis valmisid eksklusiivselt Nõo Lihavürstile. Juubelipäeval, 25. mail, katsid vürsti sõnumid viie Eesti juhtivama ajalehe esikaant – kaks nädalalehte ning kolm päevalehte.

Noo_25juubel_950x680px7

Meediaplaneerimine disainis kampaania raames erinevaid välimeedialahendusi, kasutades nii traditsioonilisi kanaleid kui ka silmatorkavaid välimeedia erilahendusi, mis järeluuringute tulemuste põhjal jäid tarbijatele suurepäraselt meelde. Tutvustasime Nõo Lihavürsti värskendatud imagot, juubelisarja ning tooteid bussiootepaviljonides; eksponeerisime Nõo Lihavürsti ehtsaid ja autentselt valmistatud täissuitsuvorste ning salaamisid spetsiaalselt valmistatud showcase-pindadel; silmatorkavad juubelisõnumid hakkasid silma magistraalide-äärsetel suurtahvlitel, kus kasutasime väljaulatuvat lahendust.

Noo_25juubel_950x680px2

Kogu kevade vältel rääkisime uuendustest ja uudistest digimeedias koos sisuturundusega. Koostöös Postimehe veebiga lõime Nõo Lihavürstile bränditud sisuturundusploki koos alamlehega Postimehe avalehel, milles kajastasime iga päev erinevaid uusi retsepte ning artikleid. Paralleelselt oli juubelisõnumitega banner-kampaania, kus inimeste tähelepanu saamiseks korraldasime juubeliloterii. Andsime lugejatele võimaluse võita rikkalikult uusi juubelitooteid vaid lihtsa ja kiire loteriipileti kraapimisega.

Pöörasime ka rohkem tähelepanu PR-ile ning avasime intervjuude ning artiklitega rohkem Nõo Lihatööstus AS-i tulevikuplaane, uue tootmishoone avamisest ning uue masinapargi kasutusele võtmisest.

Kõiki oma tegevusi edastasime ka sotsiaalmeedias. Facebookis jälgib Nõo Lihavürsti pea 30 tuhat fänni. Sünnipäevale kohaselt mängisime mänge, meenutasime minevikku ja soovisime juubilarile õnne. Kõik külalised olid piltlikult palutud ka lauda juba tuttavaid ning alatisi lemmikuid mekkima ja jutustasime legendaarseid lugusid päevakangelasest.

Noo_25juubel_950x680px14

Traditsioonilistes reklaamkanalites kasutasime samuti kombineeritud lahendusi. Printmeedias kasutasime imagoloogilist reklaami juubelisarja lansseerimiseks, kuid poesisestes lahendustes suunasime tarbijate tähelepanu otse konkreetsetele toodetele.

Juubeliaastaga tõmbas Nõo Lihavürst tähelepanu ka oma kogukonnale ning pööras pilke Nõo valla rahvale. Juubelipeo raames korraldati raju Nõo Järverock veskijärve kaldal, kus külalisi lähemalt ja kaugemalt võõrustas Tanel Padar & The Sun. Rokk-kontsert oli kõigile tasuta. Samuti tegi Nõo Lihavürst vastutustundliku žesti ning soovis lillede ja kingituste asemel külalistelt heategu Nõo noortele muusikahuvilistele – nö kogu kingitulu läks Nõo Muusikakooli toetuseks.

  1. aasta sügisel kuulutati Nõo Lihatööstus AS Tartumaa Parimaks Tööandjaks..

Jätkuvalt elule vürsti lisades!

Jaga ka teistega: