Turundus 2006 vs 2016

Kokkuvõte 11. veebruari Hommikukohvist: milline oli turundus aastal 2006 ning milline on see täna. Külalistena osalesid vestlusel Kristine Ross ning Henrik Raave.

Brand icon

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Tänast turundustegevust tuleb planeerida sedasi, et see oleks õigetes kanalites ka homme. Meie selle aasta esimesel Hommikukohvil vestles loovjuht Uku Nurk kahe praktikuga, kes turundusega igapäevaselt rinda pistavad. Taxify Eesti tegevjuht Henrik Raave ning Büroomaailma müügi- ja turundusjuht Kristine Ross meenutasid, millised olid olukorrad turundusmaastikul aastal 2006 ning kuidas need erinesid tänase päeva turundustrendidest.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Buumiaasta lihtsus” google_fonts=”font_family:Radley%3Aregular%2Citalic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][vc_empty_space][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]Alates 1997. aastast Büroomaailmas turunduse ja müügiga tegelenud Kristine Ross meenutas kümne aasta tagust aega märksõnaga “rekordmüük”. 2006. aasta oli tugev buumiaasta, mil müügid liikusid aina tõusujoones. “Tundus, et ükskõik, mis sa teed, kõik muutub kullaks ja toodab aina rohkem kasumit,” meenutas Kristine.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3206″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_empty_space][vc_column_text]Praegune Taxify Eesti tegevjuht Henrik Raave, kes omab turundusalal 12-aastast kogemust, nõustus: “2006. aastal läks kõik kaubaks ja müügitõusud olid lausa kordades kõrgemad.”

Henrik rääkis, et tol perioodil turunduse tasuvust ei mõõdetud, sest müük oli kogu aeg olemas. “Kuna turundusraha oli vaja lihtsalt ära kulutada, siis panustati igaks juhuks kõikidesse kanalitesse natukene.”[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]La Ecwadori loovjuht Uku Nurk teab, et tänane meediaplaneerimine enam nii lihtne pole. “Enam ei ole võimalust, et kõik teevad ja planeerivad kõike. Kanalid ja tegevused on mitmekesistunud, eelarved on muutunud kitsamaks. Edukas turundustegevus nõuab aga teadmisi, oskusi ja kogemusi.” Loomulikult ei saa ka raha enam huupi massimeediasse pilduda. Turundustegevuste tasuvust tuleb mõõta hoolikalt – ikka selleks, et aru saada, kuhu seda raha ikkagi mõistlik kulutada on.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Turunduse komplitseerumine” google_fonts=”font_family:Radley%3Aregular%2Citalic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]Henriku kogemus City Motorsi tegevjuhina näitas, et alates kriisiajast on hakatud turundust planeerima palju arukamalt. Kui 2006. aastal läks City Motorsist massimeediasse väga palju raha, siis alates 2009. aastast meedia jaoks raha enam ei jätkunud. Sellest ajast on hakatud nutikalt doseerima kõiki kanaleid. Sealjuures vaadatakse kõige rohkem sotsiaalmeediat ja veebi ning püütakse kliendi suunas astuda võimalikult eristuvaid samme.[/vc_column_text][vc_column_text]“Kanaleid on palju juurde tulnud, aga samas on veel alles ka vanad kanalid. Raske on teha valikut, kuhu seda raha siis kõige mõistlikum paigutada on,” selgitas Kristine. Nendel, kes ei ole meediaplaanerimise asjatundjad soovitab ta kasutada agentuuride ja spetsialistide abi. “Mul endal hakkab küll pea ringi käima, kui ma neid meediaplaneerimise lehti vaatan.”[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Kristine lisas, et turundustegevustes on väga tähtis ka ajaga kaasas käimine. 2006. aastal Facebooki polnud, kuid nüüd on see muutunud üheks tähtsamaks sotsiaalmeedia kanaliks. “Mingil ajal me ei saanudki aru, miks me seal üldse olema peame. Ent mulle väga meeldis, kui La Ecwador ütles, et me peame olema seal, kus on meie kliendid.” Kristine on nüüdseks sellest põhimõttest ka lähtunud: “Isegi, kui see toob sulle esialgu 0-müüki, siis sa lihtsalt pead pidevalt oma klientide infovoos virvendama.”[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text]

Sa lihtsalt pead pidevalt oma klientide infovoos virvendama.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_custom_heading text=”Pidev võitlus tähelepanu eest” google_fonts=”font_family:Radley%3Aregular%2Citalic|font_style:400%20regular%3A400%3Anormal”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]Kui vaadata minevikust tulevikku, siis on turunduse puhul näha, et lisaks kanalitele on muutunud ka sihtrühm ning neile saadetavad sõnumid. Praegune sihtgrupp, keda väga paljud tahavad kõnetada, on just Y-generatsiooni noored, kes loevad ainult seda, mis neile tundub äge ja vajalik.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]“Kogu turundus liigub rohkem ühe inimese, mitte niivõrd firmade või gruppide mõjutamise poole,” selgitab Uku. Et see üks inimene oleks sinust huvitatud ja tuleks sinuga üldse rääkima, pead sa talle pakkuma meelelahutuslikku ja ahvatlevat sõnumit.[/vc_column_text][vc_column_text]Ahvatlevat sõnumit leida on aga keeruline. Me elame tõeliselt lärmakas infomüras, kus ühe ja sama sihtrühma eest käib pidev konkureerimine. Ja seda konkureerimist teeb omakorda raskemaks viis, kuidas me inimesi kõnetama oleme hakanud.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3211″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]“Suur osa turundusest käib läbi digitaalse platvormi, kuid kõige efektiivsemalt kõnetavad inimesi aga just silmast silma sõnumid.” Uku sõnul on kogu digitaalne maailm endiselt veel uus ning digitaalne äri tahab saada inimesega palju suuremat läbitöötamist. Võrreldes 2006. aasta buumiajastuga on see aga paras väljakutse kõigile.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”64px”][vc_column_text]Kokkuvõte 11. veebruaril 2016 toimunud Hommikukohvilt “Turundustrendid 2006 vs 2016”.

Pildigaleriid saad vaadata SIIT!

Leanyka Libeon
Kommunikatsioonijuht[/vc_column_text][vc_facebook type=”button_count”][/vc_column][/vc_row]