Tööturul Steve Jobsi pole! Kuidas teda siis leida?

Mitmete auhindadega pärjatud Agentuur La Ecwador on sihikindla suunaga ettevõte, kus kõik töötajad panustavad maksimaalselt kliendi kasumi tõstmise nimel. La Ecwadori strateegiajuht Heily Aavik teab, et selline põhimõte töötab vaid sisemiselt väga tugevas organisatsioonis, kus iga töötaja jagab ettevõttega samu väärtusi. Sellise tulemuse saavutamiseks tuleb inimesi kollektiivi väga hoolikalt valida. Paraku on aga tänasel tööturul kvalifitseeritud personali raske leida. Kuidas on suutnud La Ecwador leida agentuuri motiveeritud inimesed, kes ühise meeskonnana on moodustanud sisemiselt väga kõrge töökultuuri?

Teadmised on. Aga kogemused?

Personali värbamisel pannakse tihtipeale rõhku just kandidaadi oskustele ning kogemustele, ent otse koolipingist tulijatel on raske ennast tööandja silmis tõestada. Teadmised ja motivatsioon võivad küll olla, kuid kooliprogrammid ei valmista noori tööturul konkureerimiseks piisavalt ette.

La Ecwador on astunud tavapärastest hindamiskriteeriumitest aga pisut kõrvale ning võtnud suuna andekate inimeste otsimisele praktika näol. Agentuur peab kandideerimistingimustest kõige olulisemaks just kandidaadi enda tahet tegeleda valdkonnaga, mis nõuab igale kliendile personaalset lähenemist, pühendumist, pingutust ning igaühe enda maksimaalset panust.

Me ei paku inimestele pelgalt töökohta – töö meie juures on elustiil!

“Me ei paku inimestele pelgalt töökohta – töö meie juures on elustiil,” rääkis Heily ning lisas, et seetõttu on nende ülesanne leida andekaid inimesi, kes sobiksid kokku agentuuri väärtusmaailma ning töökultuuriga. Muidugi on siinkohal oluline ka valdkonna tundmine ning arusaamine sellest, kust ja kuidas teenida kliendile kasumit, ent La Ecwadori uks ainuüksi kogenematuse tõttu potentsiaalsete noorte ees suletuks küll ei jää.

Praktikandist tipptegijaks!

Tänaseks kolm kuud La Ecwadoris praktikal olnud Annika Mölder alustas disainiõpinguid Prantsusmaa ülikoolis. Kohustusliku praktika otsustas ta teha aga Eestis. “Reaalne töö õpetab rohkem kui teooria,” räägib neiu oma senise kogemuse põhjal.

Annika ja Vallo

Tänu praktikale on saanud Annika aimu, milline näeb välja kliendile välja töötatud ideede ja lahenduste protsess. Kolme kuuga on ta saanud võimaluse osaleda mitmetes agentuuri töödes, pakkudes reaalselt oma panust kliendile parima tulemuse leidmisel.

Annika sõnul on õppeprotsessis väga oluline roll olnud agentuuri inspireerival ning toetaval meeskonnal, mille eesotsas on loovjuht Uku Nurk ja AD Vallo Kivimaa.

Muide, nüüd juba kaheksa aastat La Ecwadoris töötanud Vallo alustas seal samuti praktikandina. Tänaseks on noormehest saanud reklaamimaastikul tunnustatud tegija, mistõttu teab Vallo kõige paremini, et noor inimene õpib kujundusteenuse pakkumist just suunamise ning õigete kujundusvõtete õpetamisega läbi praktika.

Viimased poolteist aastat La Ecwadori sisuturundajana töötanud Teele Hein tegi agentuurile oma esimesed tööd samuti praktikandina. Varem õppis Teele Tallinna Ülikoolis kommunikatsiooni, kuid reklaamiga oli ta kokku puutunud vaid põgusalt. Praktika ajal sai neiu kohe aru, et La Ecwador on just see koht, kus ta ka edaspidi töötada tahaks. Pole ka imestada – hubane ja õdus töökeskkond, andekad ning rõõmsameelsed töökaaslased, uued ja huvitavad ideed – hommikuti astuks justkui koduuksest sisse! Teele sõnul peitub agentuuri võlu tegelikult ka töö sisulises pooles: koosolekud, ideede väljatöötamised ja ajurünnakud. Agentuuri tööülesannetes on kõik olukorrad erinevad, sest kliendile pakutakse just personaalseid lahendusi, kuid Teele näeb selles pigem positiivset: “Töö La Ecwadoris nõuab küll palju pühendumist, ent lõpptulemus on alati seda väärt!”

Teadmised on ja oskused ka on! Aga kui ühist keelt ei ole?

Rohkem kui aasta La Ecwadoris disainerina töötanud Felix Alexander Paula Antonio ei alustanud küll praktikandina, ent tema emakeeleks olev hispaania keel oleks nii mõnelegi tööandjale ilmselt takistusena paistnud. La Ecwadori meeskond nägi noormehes aga potentsiaali.

Dominikaani Vabariigist pärit Felix õppis disaini Hispaanias – tal on sellel alal lausa magistrikraad! Siiski rääkis noormees, et Eesti turg on hoopis teistsugune ning tema töös on väga oluline aru saada, millist kujundust kliendile tegelikult vaja on. Hispaania temperamentsus ning Eesti kargus on Felixile andnud oskuse näha disainis erinevaid dimensioone ning neid omavahel ühendada.

Teele ja Felix

Tõsi, esialgu oli hispaania keelt kõneleval Felixil küll raske, ent tänu toetavale ning abistavale kollektiivile sai ta edukalt agentuuri tööle jääda. Muuseas, Felix tuleb toime nüüd ka eesti keeles suhtlemisega!

Kas tõesti tasub ära?

Ilmselt võib arvata, et praktikantide agentuuri võtmine on kulukas ja segab tavapärast töörütmi, ent Heily Aavik oskab näha selles ka plusspoolt. “Jah, sellega on vaja teha mõningaid ümberkorraldusi,” ütleb ta kindlalt ning lisab: “Aga järeltulevat põlve on vaja pidevalt peale kasvatada! Meilt on lendu läinud väga palju noori andekaid inimesi, kes töötavad nii agentuurides kui ka kliendi poole peal võtmekohtadel.

Kuna La Ecwadori eesmärk on pakkuda kliendile kõrgetasemelist ja personaalset agentuuri teenust, siis teab Heily, et kliendile parima võimaliku lahenduse pakkumiseks on vaja erinevate inimeste poolt väljatöötatud ideid. “Felixi kuum Hispaania veri on meile andnud mitu sellist visuaalset lahendust, mis eristuvad Eesti üldisest kujundusfoonist,” toob ta näiteks. Paljudes valdkondades on reklaam suunatud eelkõige nooremale sihtgrupile, mistõttu mõistavad Y-generatsiooni paremini just noored. Samuti tuleb tõdeda, et tänaste noorte haridus ja maailmavaade on kõvasti paremad kui vanemal generatsioonil.

Oma 18-aastase agentuuri eestvedamise kogemuse jooksul on Heily näinud, et tihtipeale jäävad pika töökogemusega inimesed ühte konkreetsesse aega kinni ning neil tekivad hoiakud, mis ei tule arengule kasuks. Heily arvates lähevad ülikooli lõpetanud noored aga maailma arenguga palju loomulikumalt kaasa: “Kunagistele tipptegijatele tükib tolmukiht peale tekkima, noored seevastu aga üllatavad oma laia silmaringi ning märkimisväärse ambitsioonikusega.” Siin tekib aga win-win olukord, kus tipptegijate kogemus ning teadmised ühilduvad nooruslike ideedega!

Kunagistele tipptegijatele tükib tolmukiht peale tekkima, noored seevastu aga üllatavad oma laia silmaringi ning märkimisväärse ambitsioonikusega

Leanyka Libeon
Kommunikatsioonijuht

Jaga ka teistega: