Põllule uudiseid viisid?

Nii nagu inimesed otsivad õnne, otsivad ettevõtte juhid salavalemit ettevõtte väärtuse tõstmiseks. Tegelikkuses mingit salavalemit ei ole, kuid kommunikatsiooni abil on võimalik seda teha väga efektiivselt. Kuidas ja milliste vahenditega täpsemalt?

Sellele annavad vastuse meie Hommikukohvi vestluskülalised ASi Tallinna Vesi kommunikatsioonijuht Mariliis Mia Topp ning EASi turundusjuht Piret Reinson, kes jutustasid enda kogemustest seoses erinevate ettevõtetega ning milliseid kasulikke õpetusi on nemad nende aastatega omandanud. Õpetusi me endale ei hoia, vaid jagame lahkelt ka teistega!

Tunne ettevõtet läbi ja lõhki!

Näiteks, sageli arvatakse, et kommunikatsiooni või turunduse eelarve peab olema tohutult suur, et tõsta ettevõtte väärtust. Nii Piret Reinson kui Mariliis Mia Topp ütlevad ühest suust, et ei pea! Kommunikatsiooni ja turunduse tegemisel on hoopis tähtsam aru saada, millega su ettevõtte tegeleb ehk tunne ettevõtet läbi ja lõhki, sh tunne ka lihtsamaid töid, mida töötajad teevad. Mariliis Mia Topp olevat isegi ükskord töömeestega kaasa läinud, et mõista, mida ikkagi tähendab „augu lahti kaevamine“ täpsemalt. See on ilmekas näide huvist ettevõtte tegemiste vastu igal tasandil ning teha kommunikatsiooni või turundust hästi, pead tundma väga hästi, millega Su ettevõtte tegeleb. Ehk mida see meile ütleb? Igasugune muutus algab inimestest ja nende omavahelistest suhetest. Seega, kommunikatsiooniinimesed peavad olema ülimalt suhtlevad ning eeskätt on vaja kommunikatsiooniinimeste ja juhtkonna ühist mõttetasandit. Sellegipoolest tuleb igas muutuses ette takistusi ja lahendamist vajavaid probleeme.

Mis takistab?

Põhilised takistused kommunikatsiooni või turunduse tegemisel ongi see, et kas mõistetakse, mida ja miks midagi ettevõttes tehakse. Eesmärke saab palju paremini täita kui nii töötajad kui ka juhtkond mõtlevad ühel lainel. Muidugi, võib tekkida küsimus, et milleks üldse tõsta väärtust? Põhiline põhjus on tavaliselt rahaline, mis tundub ka loogiline.

Ettevõte peab olema jätkusuutlik, kuid rahaline väärtus ei tohi jätta tagaplaanile kõiki teisi väärtuseid, näiteks mainet. Tegelikkuses peavad kõik väärtused olema tasakaalus. Rahalist väärtust pole mõtet püüda tõsta kui ettevõtte maine on maas. Halb maine ei tekita usaldust omades töötajates ega investorites.

„Ettevõtte väärtuse tõstmine alaku strateegiast“: ütleb Piret Reinson.

Alustama peaks numbritest, vaatama üle, mida näitavad uuringud ning alles siis edasi liikuma. Strateegia planeerimisel peab kindlasti arvestama, et uue aja kommunikatsioon on läbipaistev ja avatud ning ulatub ettevõttes nii sisse- kui ka väljapoole. Sõnaga, igale sidusgrupile samasugune informatsioon ning kõik saavad ettevõtte väärtustest ühtemoodi aru. Strateegia tegemisel peaks kindlasti jälgima ka ühiskonnas toimuvaid muutusi. Ka Eestis olevad ettevõtted on hakanud teadvustama sotsiaalset vastutust ning järjest rohkem arvestatakse ning tehakse koostööd erinevate kogukondadega. Selline lähenemine läheb inimestele rohkem hinge ning hea koostöö tulemusena hakkab tõusma ka ettevõtte maine. Maine ju loovad inimesed, nii ettevõttes sees kui ka väljas.

Niisiis, ettevõtte väärtuse tõstmine ilma ülisuure eelarveta on täiesti võimalik. Vajalik on mõista, et muutus algab inimestest ja nende omavahelisest kommunikatsioonist. Informatsioon peab jõudma iga inimeseni, ka selleni, kes parajasti „põllul“on.

La Ecwadori Hommikukohvid on mõnusad vestlusvormis kokkusaamised, kuhu on oodatud kõik turundusjuhid ja -huvilised. Igal korral keskendume ühele kindlale teemale ning kutsume külalisesinejateks erinevates valdkondades tegutsevaid inimesi. Hommikukohvi toimumiskohaks püüame alati valida midagi uut ja omapärast: hubane kohvikunurk, mugav sisustussalong või hoopis avar kontoritarvete kauplus.

Reklaamiagentuur La Ecwador

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga