Lihtsad sammud Facebookis orienteerumiseks

Facebooki konto loomine ei pruugi sinu ettevõtte jaoks tähendada koheselt märgatavat tulu, ent sotsiaalmeedia tähtsus on selles suunas liikumisel kõrgel kohal. Kui sa tahad olla nähtav, pead sa kasutama samu kanaleid, mida kasutavad sinu kliendid. Siiski tasub meeles pidada, et lihtsalt “möödaminnes postitused” ei aita sinu populaarsusele ega mainele sugugi kaasa. Seetõttu olen välja toonud mõned olulised näpunäited, mida Facebooki postitusi tehes kindlasti silmas võiks pidada.

Pööra tähelepanu õigekirjale!

Kui sa tahad, et sinu ettevõte jätaks usaldusväärse mulje, siis vaata mitu korda üle kõik laused, mida sa oma Facebooki seinale postitama hakkad. Kirjavahemärkide valesti kasutamine ning grammatikavead vähendavad tõsiseltvõetavust ning jätavad sinu ettevõttest lihtsalt halva mulje. Võta aega ja näita, et sinu ettevõte jääb professionaalseks ka väljaspool silmast silma suhtlemist.

Negatiivse kommentaari võib ju ära kustutada? Ära tee seda!

Kui keegi on sinu Facebooki lehele midagi postitanud, siis on suur tõenäosus, et keegi on seda ka juba näinud. See on üsna loomulik, et Facebooki kaudu kiputakse oma negatiivseid tundeid ja kogemusi teistega jagama. Hea ettevõtja peab aga suutma taluda ka kriitikat. Kui sa ka kustutad kliendi negatiivse kommentaari, siis sellegipoolest ei suuda sa kustutada tema kogemust.

Kui Facebooki lehe haldaja kustutab inimese kommentaari, võib see aga rohkemgi õli tulle valada. Kuidas sa kontrollid olukorda sel juhul, kui see sama klient kirjutab oma seinale, et sinu ettevõte ei talunud kriitikat ning kustutas kommentaari lihtsalt ära? Sellisel puhul oled sa kaotanud kontrolli ning võimaluse negatiivne kommentaar enda kasuks pöörata.

Minna isiklikuks või jääda ametlikuks?

Facebook ei ole sinu teine koduleht! Kui kodulehel peaks olema konkreetne, täpne ja selgitav informatsioon, siis sotsiaalmeedia on koht, kuhu inimesed tulevad üldjuhul emotsioone otsima. Ära karda aeg-ajalt jagada pilte oma lahedatest tööpäevadest või klientidest, kes sulle sõbrapäevaks kommikarbi tõid. Facebook ongi koht, kus sa saad näidata, et sinu ettevõttes töötavad lihtsad ja tavalised inimesed! Lase oma klientidel oma ettevõttega samastuda, tekita neis emotsioone! Ära muuda oma sotsiaalmeedia lehte pelgalt kohaks, kus oma ettevõtte tooteid või teenuseid reklaamida.

Järjepidevad postitused on head! Pidevalt punnitatud sisu aga mitte!

Jah, mida rohkem ja järjepidevalt sa oma Facebooki seinale sisu toodad, seda suurem on võimalus, et inimesed sind newsfeedis märkavad. Siiski aga tasub meeles pidada, et ükskõik mis sisu sa lood, see peab olema kvaliteetne. Kui sa postitad päevas mitu korda pilte kassidest, jagad lihtsalt “lahedaid” linke või siis postitad vahetpidamata pilte enda töötajate tööpäevast, siis varem või hiljem mõjub see sinu lehe fännidele rämpspostina. Nad hakkavad sinu sisu sellisel juhul lihtsalt eirama, sest nad eeldavad sinult järjekordset jama! Inimeste newsfeedis on niigi palju sisu.

Kui sa tahad silma paista, siis anna neile lisaks “meie kollektiivi tööpäev” postitustele midagi, millest nad ka reaalselt huvitatud võivad olla.

Muuda oma pildid äratuntavaks!

See ei tähenda seda, et kõik sinu postitatud pildid peaksid olema ühesugused. Ei. Kasuta oma piltidel näiteks ettevõttele omaseid värvikombinatsioone, logo, pilditekstide puhul ühest fonti. Nii oled newsfeedis oma fännidele lihtsasti ja kiirelt äratuntav.

Ole strateegiline!

Enam ei piisa sellest, kui sinu ettevõtte assistent teeb vabal hetkel sotsiaalmeediasse mõne postituse. Ei! Sellisel viisil on ettevõtte bränding väga kerge kaduma. Iga postitus peab olema läbimõeldud ning kandma endas mingisugust eesmärki. Oleme oma agentuuris teinud nii mõnegi meie kliendi sotsiaalmeedia kontosid pisut ümber, sest sellistes kohtades on strateegia olemasolu väga oluline.

 

Kõige tähtsam kõikide nende soovituste juures on ikkagi see, et sa teeksid endale kindlaks, millisena sa tahad oma klientidele Facebookis paista. Tee endale selgeks, miks ja kelle jaoks sa sotsiaalmeedias oled ning püüa seda joont hoida!

Leanyka Libeon
Kommunikatsioonijuht

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga