Kütid ja korilased, head väljasuremist!

Maailm on täis mütoloogiat, mis müttab meie alateadvuses ning üritab juhtida meie tegusi ja mõtteid. Müütilised kütid ja korilased eksisteerivad veel tänaseni ja vaatavad meile vastu kõikjalt: näiteks lähed autosalongi ja sulle vaatab vastu korilane Murak Mesilane, kelle jaoks oled sina üks paljudest juurikatest või seentest, mida ta kollektsioneerima peab. Astud sisse kaubanduskeskusesse ja sind peatab noor kütt, Välek Vibulane, kes üritab sind enda koopasse meelitada, et hiljem korralikult teibasse ajada. Pean tunnistama, et kütid on korilastest toredamad, sest nad suhtlevad sinuga.

Päris inimesi kohtab ärimaastikul väga harva. Neid tunneb ära ilmeksimatult suhtluse järgi. Kui küttide ja korilaste puhul liigitatakse sind ainult ühe kriteeriumi järgi – söödav või mittesöödav, siis päris inimeste puhul astub mängu enneolematu otsuste hierarhia: kõigepealt oled sa inimene ja alles siis saak.

Artikli lugeja on ilmselt poolsegaduses, et kes need kütid ja korilased siis on. Selgitan: kütid on müügimehed, kes üritavad sind kunagi selgeksõpitud fraaside abil ära rääkida. Jutud on kogu aeg ühesugused, argumendid pigem viltuseks kulunud ja oksendamiseni ära leierdatud. Nende üks tunnusjoon ongi see, et peale vestlust on sul tunne, et sind tümitati suure ja raske nuiaga. Sul on hea meel, et tulema said.

Korilased on need leti taga vegeteerivad inimnukud, keda ei ole võimalik rääkima sundida ja kellel puudub empaatiavõime. Nende käest info kättesaamine on suur kunstitükk – vahet pole, kas nad müüvad sajatuhandest autot või sajaeuroseid teksaseid. Kuna nende kõnekeskus ei ole ilmselgelt mõeldud sinuga suhtlemiseks, siis sulle jääb vaid neile kaasa tunda ja guugeldada ise kusagilt vajalikku infot ning sooritada ost teisest poest.

Ega neil kahel grupil ei olekski midagi häda, aga maailm muutub ja ootab sootuks teistsugust lähenemist. Kõik peab olema inimesele vajalik ja sobiv ning automaatselt kohandatud ostja vajadustele. Selles kõiges on süüdi internet, mis oma olemuselt on igavesti muutuv ja muganduv keskkond. Televiisorit vaadates on sul kolm valikut: vaatan, ei vaata või valin teise kanali. Sama lugu on ka raadio, ajakirjanduse ja pärispoodidega.
Internetis võid sa tüütu müügimehe ning suhtlemisvõimetu poekeskkonna akna poole sekundiga sulgeda. Kui videoklipp ei meeldi, siis leiad kolme sekundiga parema juutuuberi, kelle saadet võid lõpmatuseni edasi ja tagasi kerida.

Uutmoodi asjatamine on katkuna levimas ning juurdumas igasse eluvaldkonda. See on nagu puhastustuli, mis kõrvaldab kõik mõttetu ja vanamoodsa, sest uutmoodi äri on kordades hõlpsam. Ühepoolne suhtlus jääb ajalukku ja kirjutatakse tulevastele põlvedele ajalooraamatusse. Kütid ja korilased kaotavad oma funktsiooni ning surevad välja. Ärge kartke – kedagi ei tapeta ega panda vangi. Need inimesed on surnud ainult ärilises mõttes. Inimesed ise töötavad edasi sobivatel tagatoa ametikohtadel ja isegi naudivad seda. Ei ole enam vaja pidada tüütuid monolooge ega kuulata lõpmatuid küsimusi toodete kohta.

Uus aeg ei küsi meie käest, kas me tahame või oleme valmis. Uus aeg tuleb ning parim strateegia on kohanduda. See tähendab, et kui sina ei paku kliendile seda, mida ta vajab, siis pakub seda keegi teine. Uus aeg on nagu Bernt Notke “Surmatants”. Olete näinud seda maali? Kui ei ole, minge käige ära Tallinna Niguliste kirikus ja vaadake. Seal tantsib surm nii vaeste kui ülikutega, nii laste kui vanuritega. Tõlgime: uue ajastu katk mõjutab nii idufirmasid kui ka iidvanu gigante.

Uku Nurk
Loovjuht

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga