Kui tasuv on sisuturundus?

Me elame ajal, mil inimesed otsivad igal võimalikul momendil informatsiooni ning meelelahutust. Pikas kassajärjekorras seistes silmab ilmselt iga teine sotsiaalmaailma, mida vahendab talle tema nutitelefon. Küllap pole ka vale öelda, et elu käibki tänasel päeval online’is. Aga miks ka mitte! Kõik vahendid ja väljundid on ju selleks loodud.

Taolist olukorda on õppinud enda kasuks pöörama ka paljud ettevõtted, kes üha rohkem on hakanud traditsiooniliste reklaamivõtete kõrval kasutama sisuturundust. Sisuturundus on oma põhimõttelt aga nagu iga teinegi turundusliik, mis nõuab ettevõttelt rahaliste ressursside eraldamist. Mida suurem on sisuturunduse eelarve, seda rohkem tekib ka küsimusi: kui tasuv see sisuturundus lõppude lõpuks on.

Mis on sisuturunduse eesmärk?

Endine Krafti sisu ja meedia vanemdirektor Julie Fleischer on väitnud, et nende sisuturunduse ROI oli neli korda edukam kui nende poolt sihtrgruppidele suunatud reklaam. ROI (return on investment) ehk investeeringutasuvuse mõõtmine peaks olema lihtne: sa investeerid millessegi ja sealt tagasi saadav tasu peaks olema investeeringust suurem. Lihtne, eks?! Sisuturunduse puhul on see siiski pisut keerulisem. Selleks, et teada, kas sinu loodud sisuturundus on tasuv, tuleb paika panna eesmärgid, milleni sa jõuda tahad.

Enamus ettevõtete loodud sisust on keskendunud liialt müügiprotsessile ning surub potentsiaalsele kliendile koheselt oma toodet nina alla.

Sisuturunduse eesmärk ei pea olema aga koheselt sinu teenuse või toodete ostjate arv. Tihtipeale on sisuturunduse eesmärgiks võetud hoopiski oma brändi maine parandamine või kasvatamine. Võrdleme sellist eesmärki “kohtingul” käimisega. Enamus ettevõtete loodud sisust on keskendunud liialt müügiprotsessile ning surub potentsiaalsele kliendile koheselt oma toodet nina alla. Esimesel kohtingul soovitakse aga tihtipeale võimalust järgmiseks kohtinguks. Selleks ei tohi sa aga kaaslasele liialt peale käia ning teda ülemäära ära hirmutada. Uute klientideni jõudmiseks vajad sa seda, et need potentsiaalsed kliendid õpiksid tundma sinu brändi, neile hakkaks sinu bränd meeldima ja nad hakkaksid seda ka usaldama. Vaid nende sammude kaudu jõuad sa punkti, kus uus klient usaldab ja väärtustab sind piisavalt, et sinu ettevõttese oma raha tuua.

Mida peaksid sisuturunduse puhul arvestama?

Efektiivne sisuturundus tähendab detailselt strateegiat ning kvaliteetse ja läbimõeldud sisu loomist. See võtab aga aega, kuid aeg on raha.

Sisuturundus töötab tulemuslikult siis, kui sinu erinevate kanalite sisu hakkab üksteist toetama.

Sirius Decisions on avaldanud aruande, kust selgub, et 60-70% loodud sisut jääb kasutamata. Sisu, mis jääb aga kasutamata on 100% raiskamine. Seetõttu on esmalt mõistlik läbi mõelda kogu sisuturunduse strateegia ning paika panna soovitud eesmärgid. Nii väldid olukordi, kus copywriter on loonud kümme erinevat sisupostitust, ent eesmärgini jõudmiseks kasutatakse nendest vaid kahte.

Strateegia puhul on oluline ka mõista, kuidas, millal ja kus ühte või teist sõnumit kommunikeerida. Sisuturundus töötab tulemuslikult siis, kui sinu erinevate kanalite sisu hakkab üksteist toetama. Lihtne näide: kui sa lood uue artikli kodulehe tarbeks, siis kindlasti kasuta seda ka oma uudiskirjas, sotsiaalmeediakanalis või jaga seda hoopiski mõne meediaväljaandega.

Mõned nipid, kuidas efektiivsust mõõta

Paljud sisuloojad jälgivad kodulehe või sotsiaalmeedia jälgimisi, jagamiste arvu ning klikke. Ei saa öelda, et see kõik poleks vajalik, ent need arvud on olulised vaid sellisel juhul, kui need täidavad oma eesmärki. Kindlasti on oluline jälgida ka järgnevaid tulemusi, et näha sisuturunduse efektiivsuse üldpilti:

Kas tahad et sinu postituse põrkemoment oleks võimalikult väike?

Broneeri meiega tasuta konsultatsioon
ja
vaata meie sisuturundusvõimalusi

Bounce rate
Klikkide arv postitusel võib olla küll suur, ent kui selle bounce rate ehk põrkemäär on samuti suur, tuleks sisu pidada läbikukkunuks. Selleks, et sinu loodud sisu kellelegi korda läheks, tuleks esmalt saada potentsiaalsed kliendid seda lugema. Põrkemäär tähendab aga seda, et keegi on sattunud sinu sisule, ent sealt ka kohe ära läinud. Lihtsalt öelduna – sinu sõnum ei jõudnud kohale.

Time on site
Time on site näitab seda, kui kaua viibiti keskmiselt sinu leheküljel. Mida suurem on see arv, seda suurem on võimalus, et potentsiaalne klient sinu sisu lähemalt luges. Iseasi on nüüd muidugi see, kas talle ka meeldis sisu, mida ta luges.

Engagement
Tähtis on minna lihtsalt “liikluse” mõõtmisest kaugemale ja näha oma jälgijate osalust: kui paljud inimesed osalevad sinu sisu jagamises, kommenteerimises, laikimises. Kui sinu ettevõtte jälgijad seda teevad, näitab see, et nad usaldavad sind ja sinu bränd meeldib neile sedavõrd, et nad tahavad seda ka oma sõpradega jagada. Siit edasi kasvab aga sinu ettevõtte maine ka sinu praeguste klientide sõprusringkonnas.

Conversion
Conversion ehk konversioon näitab, kui suur hulk sinu lehe külastajatest tegid sinu poolt soovitud tegevust. Tegevus võib olla näiteks kliendiks saamine, toote ostmine või uudiskirjaga liitumine.

Kui tasuv sisuturundus siis ikkagi on?

Päeva lõpuks ootab iga ettevõtte juht, et potentsiaalne klient ostaks ära sinu toote või kasutaks sinu teenust. Kui sa suudad saavutada läbi sisuturunduse kliendibaasi kasvu, siis on ilmselt selge, et sinu ajakulu sisu loomisele on ennast ära tasunud.

Kui sisuturundus uusi kliente koheselt juurde ei too, siis ei saa väita, et sinu sisuloome ei tööta. Sisuturunduse kõrgem eesmärk on siiski brändi maine kasvatamine. Kui sa oled teinud ennast läbi sisuturunduse nähtavaks, võitnud potentsiaalsete klientide usalduse ning saanud nende tähelepanu, siis saad julgelt väita, et sinu tegevused sisuturunduses on olnud vägagi tasuvad. Meeles tuleb pidada, et sammud usalduse ja nähtavuse poole aitavad kasvatada sinu ettevõtte rahalist tulu!

Teele Hein
Agentuuri La Ecwador sisuturunduse juht

Artiklis on kasutatud viiteid Michael Brenneri arvamusloost “The Secret to Content Marketing ROI

Jaga ka teistega:

Leave a Reply

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga